Délmagyar logó

2017. 02. 23. csütörtök - Alfréd 5°C | 14°C Még több cikk.

Építésre kap pénzt a város, felújításra nem

Makó - Miközben Makó joggal büszke az újonnan, sok tízmillióból megépült kerékpárút-hálózatára, vannak olyan régi szakaszok, amelyeket fel kellene újítani.
Néhol szinte a lelket is kirázza az emberből – ezt tapasztaltuk, amikor végigtekertünk a másfél kilométeres Justh Gyula utcai kerékpárúton egy olvasónk panasza nyomán. H. Kovács Ferenc azért kereste fel szerkesztőségünket, mert a minap megbüntette a rendőr, a Justh Gyula utcán ugyanis nem a bicikliúton, hanem a vele párhuzamos úttesten hajtott elektromos kerékpárjával. Nem vitatja a büntetés jogosságát, de azt mondja, ha nem akarja, hogy szétessen alatta a kétkerekű, kénytelen az autóúton közlekedni. Tudomása szerint már aláírásokat is gyűjtöttek, kérve az önkormányzatot a kerékpárút felújításra.

Miután a Vásárhelyi utcai kereszteződéstől egész a gyárnegyedig végigtekertünk a kerékpárúton, igazat kellett adnunk olvasónknak. Az aszfaltcsík döcögős, hepehupás, repedésektől szabdalt. A legrosszabb talán az út első harmada, a bölcsődéig, a rendelőig, de később sem sokkal jobb. A több mint két évtizede épült bicikliútról a rajta rendszeresen közlekedők egyébként azt mondják, már akkor sem volt tökéletes, amikor átadták. Egyébként a Justh Gyula utcára nagyon sokan a Vásárhelyi utcáról kanyarodnak be – ott is van egy bő egy kilométeres kerékpárút, amelyre ugyancsak ráférne a felújítás.

A Justh Gyula utcai bicikliút hepehupás, repedésektől szabdalt. Fotó: Szabó Imre
A Justh Gyula utcai bicikliút hepehupás, repedésektől szabdalt.
Fotó: Szabó Imre

Csak új bicikliút építésére adnak pénzt

Az önkormányzatnál is tudják, hogy a Justh Gyula utcai bicikliutat fel kell újítani, és azzal is tisztában vannak, hogy az út karbantartása a város feladata. Pályáztak is az ehhez szükséges pénzre a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnál, de nem nyertek – tájékoztatott Horváth Bernadett beruházási csoportvezető. A város közben rendre megnyeri azokat a pályázatokat, amelyek új utak építéséről szólnak. De ugyanez a helyzet más településen is. Ez azért van így, mert bicikliút felújítására az Unió egyáltalán nem ad pénzt. Hazai forrás is csak egy volt erre eddig, a már említett GKM alapja. Ide ezután is pályázik Makó, hátha legközelebb sikerül nyerni.

Olvasóink írták

  • 13. cucusz 2010. május 31. 06:32
    „Méghogy a kerékpárúton gyalogolnak teljes szélességben ketten hárman! De ugyan eztteszik az úttesten is a gyalogosok , a biciklisek meg a járdán tekernek mint a golyó! Az elektromos bicikliről ne is beszéljünk, az életveszély ahogy egyesek minden szabály mellőzésével száguldoznak mindenhol. Én az úttestre terelném őket, és jogosítványhoz kötném a használatát.”
  • 12. exchange 2010. május 30. 13:46
    „A főtéren és megy mindenki összevissza senki nem tudja hogy melyik a kárékpár és a gyalogos sáv (nincs felfestve csak a sárga csík van) vagy rakják ki térkőből mint ahogy a új bicikliutaknál van”
  • 11. Pipacs50 2010. május 30. 08:37
    „10. janoka
    Nagyon igaz az Aradi utcai kerékpár úton gyalogolnak, babakocsit tolnak st. Addig megértettem, amíg a járda rossz volt, most azonban tökéletes, új járda van, de változatlan a gyalogosok hozzáállása!! Ha csengetsz, legjobb esetben félreállnak, vagy jól lekiabálnak! Nem érdekel ez senkit!!!”
  • 10. janoka 2010. május 29. 22:12
    „Nem sikerült a pályázat ? Na majd legközelebb tízév múlva ? Jó lenne Búzás és Bernadett is minden nap
    ott kerékpározna! Hosszú utcára miért nem készül? Ja ott szügség lenne rá! A kerékpár utat miért a gyalogosok használják ? van külön járda is , ott nem bünteti a rendőre a szabálytalan gyalogost? (Aradi Utca)”
  • 9. exchange 2010. május 28. 15:28
    „atomboy: ja ok igaz, Én a városi utakra gondoltam arra mondtam a ardics utca és környékit”
  • 8. rudi 2010. május 28. 13:09
    „EZ ELŐTT TÍZ ÉVVEL IS KIRÁZTA AZ EMBERBŐL A LELKET, HÁT MÉG MOST.”
  • 7. egyszerűvállalkozó 2010. május 28. 07:31
    „2-es! Te miről írsz? Az utak felújítása helyett gányolásról, foltozásról lehetne beszélni.Olyan lyukak, gödrök, kátyúk vannak sok felé amiken az autó futóműve szabályos sebesség mellett is előbb-utóbb széthullik.”
  • 6. FINESZ-es 2010. május 28. 00:06
    „Javasolnám, hogy a rendelőből az urólógiai szakrendelés települjön ki a víztorony elé a Vásárhelyi utcára. Onnan, ha a kerékpárúton elkarikázik egy veseköves beteg a két templomig meg vissza, garantált a gyógyulás. Még OEP támogatást is lehetne igényelni, amiből fel lehetne újítani a kifogásolt szakaszokat.
    De ha így tudnánk hasznosítani, akkor meg minek felújítani.”
  • 5. atomboy 2010. május 27. 21:31
    „3. exchange
    Van Csongrad megyeben autout? Ja, M43-as... Azon nincs mit felujitani.”
  • 4. Pupets 2010. május 27. 19:33
    „A szégyen az,hogy semmire nincs saját pénz! Mindig mástól várjuk a mannát! Ez a mai Makó, ez a mai Magyarország! Szégyen!”
  • 3. exchange 2010. május 27. 15:51
    „Azért a autó utakat se árt felújítani Főleg a Ardics utca és környéke. amúgy meg a 43-as út melleti (Zombori kerékpár út is elég rosz. Továbbá a 43-as melleti járdákat se ártana megoldani. Ugyanis ott is bicikliznek attól hogy van a úton kerékpár út de ott senki se mer menni mondjuk érthető. A városházától meg nincs is kerékpár út. da is kéne.”
  • 2. morzso 2010. május 27. 14:23
    „Talán majd egyszer megéljük, hogy nem csak az autó utakat fogják évről évre felújítani folyamatosan, hanem végre a gyalogosokra és a bicajosokra is gondolni fognak ....”
  • 1. CsImre 2010. május 27. 11:17
    „" joggal büszke az újonnan, sok tízmillióból megépült kerékpárút-hálózatára"

    Az új hálózat nagyon gáz. Méghogy büszke? Makó helyében porig égnék a most kiépült elavult, idióta, rég meghaladott elvek alapján kialakított biciklisgettó-rendszer miatt. Az említett szakaszon, mikor legutóbb jártam, még a bicikliőt táblák sem voltak kinn, aminek hiányában az max járdának minősült, amin nemis szabadna biciklizni. Az úton tiltótáblák voltak, így az úton sem szabadott biciklizni.

    Makó biciklis körökben a negatívumok újdonsült fellegvárának minősül gyeprácsos kerékpártárolón keresztülvezetett, újradíszkövezett járdára a bokrok mögé vezetett, a kivágott fasor helyére odaerőszakolt, rosszul kitáblázott, semmibe vesző, mindennek alárendelt ótvar struktúrahalmazával.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vigyáznak a nagylaki gólyákra

Megroggyant a faluban régóta költő gólyapár fészke, amely egy villanypózna tetején, tartóoszlopon van. Tovább olvasom