Délmagyar logó

2017. 12. 16. szombat - Etelka, Aletta 1°C | 11°C Még több cikk.

Fél évvel később adják át a kübeki utat

Kübekháza - Az első dátum, április 20-a helyett csak szeptember 30-án adják át a forgalomnak a felújítás miatt még 2008. októberében lezárt utat, amely Kübekházát Klárafalvával köti össze.
Még május közepén írtunk arról, hogy nem sikerült határidőre, április 20-ára felújítani a Kübekházát és Klárafalvát összekötő út mintegy 9 kilométeres szakaszát. A beruházás műszaki ellenőre akkor azt mondta: a csúszás oka, hogy a kivitelezőnek nem sikerült az előírt teherbírási feltételeket teljesítenie. Ezért a határidőt kitolták május 31-re, de már akkor várható volt, hogy ez sem fog teljesülni.

Még mindig mind a két irányból tilos behajtani az érintett útra, mivel nem készültek el a munkákkal. A 43-as főúton Klárafalvára érve táblák jelzik, hol kell Kübekháza felé lekanyarodni. Ezeket még korábban fekete fóliákkal letakarták, amiket azóta nagy részt szét is tépett a szél. A mellékút elején lévő hatalmas uniós táblán pedig továbbra is az szerepel: a munka elkészülte 2009. április 20.

Fél évvel később adják át a Kübekházát Klárafalvával összekötő utat. Fotó: Dobó Dolli
Fél évvel később adják át a Kübekházát Klárafalvával összekötő utat.
Fotó: Dobó Dolli

– Az építésre alkalmatlan téli és esős kora tavaszi időjárás, a nagy víztartalmú agyag altalaj szárítása, a felhasználásra szánt anyagok minősége miatt kialakult vita a kivitelezővel hátráltatta a munkát – tájékoztatta lapunkat a beruházás megrendelője, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. budapesti kommunikációs igazgatóságának szóvivője, Légrádi Veronika.

A teljes szakaszt három részben építi a kivitelező, a Magyar Aszfalt Kft. Legjobban a középső szakasz áll, itt mindössze a legfelső aszfaltréteg hiányzik. A Klárafalva felőli harmadban most földmunka folyik, és épül a védőréteg. Kübekházánál pedig a cementes stabilizációs réteget terítik, és utána aszfaltoznak.

Az út szeptember végéig még zárva lesz. Fotó: Dobó Dolli
Az út szeptember végéig még zárva lesz.
Fotó: Dobó Dolli

A többszöri szerződésmódosítást követően a végső határidő 2009. szeptember 30-ára módosult. A szóvivő hozzátette: a dátumot hamarosan az uniós táblán is átírják.

Újrahasznosítás

A rendkívül kedvezőtlen talajviszonyok miatt gyakorlatilag újjá kell építeni azt az utat, amely Szeged és Makó között, a 43-as esetleges lezárásakor az egyetlen menekülési lehetőség. Egy új technológiának köszönhetően a feltört régi burkolatot nem dobják ki, hanem újrahasznosítják: az új pályaszerkezet alsó rétegeibe kerül. Erre raknak 20 centi vastagon zúzottkövet, majd aszfaltozzák.

Olvasóink írták

  • 1. bo 2009. augusztus 08. 00:32
    „Ez nem hír, ez a természetes! Itthon!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Klezmerzenével indul a Makói Muzsika

Makó - A Budapest Klezmer Band lesz az első fellépője a Makói Muzsika idei évadának. Tovább olvasom