Délmagyar logó

2016. 07. 28. csütörtök - Szabolcs 20°C | 29°C

Hagymatikum lett a makói fürdő

Makó - Hagymatikum néven hirdeti magát a makói gyógyfürdő, közvetlenül a decemberi nyitás előtt az új név a kereskedelmi tévékben, rádiókban és a Facebookon is megjelenik. Ekkora pénzt és figyelmet makói „áru" reklámozására ilyen rövid idő alatt még nem fordítottak.
Miért Hagymatikum? Kovacsics Imre, a Makói Gyógyfürdő Kft. ügyvezető igazgatója a különös hangzású szószülemény létrejöttét úgy magyarázta, hogy aki még nem járt a Gránitfürdőben, vagy az Aquaworldben, elsőre nem is tudja, hogy ez a két létesítmény Zalakaroson, illetve Budapesten található. Ezért olyan egyszavas nevet akartak keresni a makói fürdőnek, amely azonnal útba is igazítja a leendő vendéget. A latin hangzású szóvég egy régebbi hagyományt sugall. A fürdőt tehát Hagymatikum néven reklámozzák, idén 33 millió forintból. Elérhető a www.hagymatikum.hu internetcím, a fürdő honlapjára vezet, és így hirdetik a létesítményt a szegedi csuklós autóbuszok oldalán és kiadványokon, amelyeket például a szegedi Oskola utcán felállított standnál osztogattak hoszteszek. Ezzel nem a szegedi konkurencia orra alá akartak borsot törni: a kft. felmérte, hogy a megyében a legnagyobb turistaforgalom Szegedé, elsősorban a Szegedi Szabadtéri Játékok idején, ilyenkor tehát sok potenciális vendéget meg lehet szólítani.

Olyan egyszavas nevet akartak keresni a makói fürdőnek, amely azonnal útba is igazítja a leendő vendéget. Fotó: DM/DV
Olyan egyszavas nevet akartak keresni a makói fürdőnek, amely azonnal útba is igazítja a leendő vendéget.
Fotó: DM/DV

A fürdő tervbe vette, hogy az országos kereskedelmi televíziókban és rádiókban is hirdetni fog. Ezt a kampányt – mint Tóth-Szabó Tímea marketingigazgató mondta – közvetlenül a nyitás előtti hetekre időzítik. Az egyelőre nem dőlt el, hogy melyik csatornán lesz látható, hallható a makói fürdő reklámja. Hirdetni fognak külföldön, elsősorban Romániában, illetve a Vajdaságban, de ez is a nyitás előtti időszakban várható. Tóth Szabó Tímea utalt arra, hogy az online hirdetés szóba jöhető formáit szintén kihasználják, így „nyomulni fognak" a Facebookon is.

A kampány időzítését befolyásolhatja, hogyan sikerül behozni a tűzeset miatti lemaradást. A legutóbbi hírek szerint nem lesz csúszás, és decemberben megnyílik a létesítmény.

Gerillaakciók

Amikor a képviselő-testület előtt ismertette a kampányt, a gerillamarketingről is beszélt Kovacsics Imre ügyvezető igazgató. A szakma 1984 óta ismeri ezt a kifejezést, Jay Conrad Levinson írt róla könyvet. Az ilyen kampány fő szempontja: bevállalós, meghökkentő ötlettel minél nagyobb feltűnést kelteni. Előfordul, hogy elsőre nem is derül ki, mit reklámoznak vele. Kisebb vállalkozások harca ez olyan közegben, ahol jól tudnak érvényesülni, de nem piacvezetők. Ha a modern marketinget nem is régóta tanítják, módszerei régiek: Jókai Mór Fekete gyémántok című regényében például Kaulmann Félix hamis tudományos közleménnyel hívja föl a figyelmet a bondavári szénben talált lenyomatra, és mellesleg a szén kiváló minőségére. Pár éve a Megy a gőzös című mozifilmet tálalták médiahekkel: azzal, hogy a régészek megtalálták a barcikai ősanyát. A makói fürdő építése közben keletkezett tűz – a beruházás támogatásával kapcsolatos huzavonák után – úgy hiányzott a városnak, mint púp a hátra. De kétségtelen, hogy ez is országszerte fölhívta a figyelmet az építkezésre.

Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. ott_lakó 2011. szeptember 21. 23:37
    „Szerintem a Hamutikum jobban illett volna... :D:D:D:D”
  • 28. Naiv 2011. szeptember 19. 22:48
    „Valóban, azt a szerencsétlen makói hidat mindenáron el kellett nevezni és ehhez kellett a nép ötlete(i), ennél a csodálatos fürdőnél, miért nem kérdezik meg azt a népet a névadásról, amelyet arról sem kérdezték meg, hogy szeretné-e egyáltalán....?”
  • 27. Naiv 2011. szeptember 19. 22:31
    „Közvetlen a DECEMBER-i nyitás előtt....”
  • 26. scott1 2011. szeptember 18. 20:41
    „A gerillakampányt elnevezhetnék Gerezdes hadjáratnak... így emlékeztetne mindenkit arra, hogy a fürdő sikere minden makói szent ügye :) A jelmondata pedig: Hagymatikum, pucolás Makóra! Nézz be hozzánk, besírsz! :)))”
  • 25. 2kedő 2011. szeptember 18. 16:34
    „kritizálunk! oké! de még senki sem javasolt- KOMOLYAN- valami más nevet!Tessék, próbáljuk meg!!”
  • 24. alfoldi 2011. szeptember 16. 06:59
    „Hagymában fürödni annyi, mint ételt ízesíteni melegvízzel.

    Nem görcsölés és öttelenség ez?”
  • 23. embör 2011. szeptember 15. 23:23
    „30 milla az semmire nem elég és csupán pár hétig tarthat a kampány .tök mindegy hogy hívják.fürdőt nem a neve alapján választanak.Amúgy Siklóson most próbálják eladni az alig átadott fürdőt”
  • 22. Utazo 2011. szeptember 15. 23:18
    „Hát, van élet az agyhalál után, azt látom!
    Ekkora baromságot!
    Adtunk az IQ-nak rendesen megint , ugye?
    Hagymatikum...
    Miért nem Panoptikum, mert azt legalább tudjuk, hogy mi, de erről pont nem az fog az eszünkbe jutni, hogy az a Makói fürdö neve.
    De azért megkérdezem majd a Dunántúlon élő rokonainkat, hogy mi jut eszükbe, ha azt mondom : Hagymatikom?
    Jót fogunk röhögni, az tuti! :)”
  • 21. embör 2011. szeptember 15. 23:12
    „mondja már mög valaki ennek az embörnek, hogy szakmaim ( marketing )sületlenségeket beszél. Kötsön el 30 millát,oszt ? Ez kb négy országos napilapos hirdetés ,egy óriásplakát kampány, meg talán egy két román ill. szerb felület ( no nem last minute helyeken :), néhány rádió két héten át, és elfelejti még az is aki nem akarja. A kampány szó magában foglalja azt,hogy rövid ideig intenzív,oszt csókolom.De az hogy hatékonyság ,nem egyenlő a mennyiséggel.Ha ez mennyiség.Soknak hangzik ,de alig elég valamire...... Mindegy talán hallotta már valaki errefelé is azt,hogy mi hír járja ,az újonnan átadott siklósi fürdő felől.....adja el az önkormányzat. Mindegy, a hagymatikum ,az hagymatikum legyen az bármekkora marketinges katyvasz."Hagymát is hagymával"”
  • 20. CsImre 2011. szeptember 15. 22:10
    „Micsoda ötlet... Lehetett volna még Makótikum, Fürdőtikum, Strandtikum is, de így kimondottan tudjuk, hogy miről van szó, és átütő a reklámerő....”
  • 19. scott1 2011. szeptember 15. 19:59
    „Komoly nyelvészkedés mehetett a háttérben, románul a Hagymatikum Ceapaticum. A ceapa szó jelentése a hagyma, ugyanakkor, ha kettéválasztjuk így "ce apa" akkor a jelentése "milyen a víz" :))) Gondolom erre a szóviccre lesz felépítve a román gerillamarketing is :O”
  • 18. zehn 2011. szeptember 15. 18:41
    „Megnéztem a fotókat.Mit mondjak? Nagyon jól néz ki,büszkék lehetnek rá a makóiak. Az,hogy mi lesz a neve,másodlagos.Nem ez alapján fogják megítélni .”
  • 17. galuska 2011. szeptember 15. 18:21
    „valóban, a külföldiek a gy betű kiejtésével nagy gondban vannak, hagimatikum :-)”
  • 16. banew 2011. szeptember 15. 18:05
    „Persze az nem jutott eszébe a csuda okosoknak, hogy a külföldiek ez ugyan ki nem fogják mondani. Nem kéne valami normális nevet adni neki, még míg lehet?”
  • 15. Öcsisajt 2011. szeptember 15. 13:29
    „Mondjuk én nemrég attól tartottam, hogy Hamutikum lesz belőle!!!”
  • 14. scott1 2011. szeptember 15. 13:18
    „kiokushyn! Éppen Te mondod a Te neveddel, hogy nem lehet rá asszociálni? Olvasd el ahogy egy-két külföldi ejtené: "hadzsima-tikum" - a keleti harcművészetek római szentélye? A smiley-m Sbetti-nek szólt!”
  • 13. scott1 2011. szeptember 15. 13:08
    „:)”
  • 12. kekeczke 2011. szeptember 15. 13:07
    „akkor a tűz is a gerillamarketing része volt ?”
  • 11. SBetti 2011. szeptember 15. 13:03
    „Nemkcsahagymaszoda,
    Nemcsakhagyma-aqua,
    NemcsakNEWhagyma...”
  • 10. kiokushyn 2011. szeptember 15. 13:01
    „Ez aztán a nagyon okos !Sok mindenre lehet a névről asszociálni, de fürdőre nem gondolnám.”
29 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lopott Audit és Mercedest fogtak a kiszombori határátkelőn

Két nagy értékű, körözött autót foglaltak le a Kiszombori Határrendészeti Kirendeltség munkatársai tegnap este a határátkelőn. Tovább olvasom