Délmagyar logó

2017. 09. 20. szerda - Friderika 10°C | 19°C Még több cikk.

Halálos baleset Makón

Makó - Hétfőn Makó belvárosban 16:10-kor egy Skoda Octaviával közlekedett egy 53 éves makói férfi a Czuczor utcán az Ardics utca irányába.
Amikor az Ardics utca kereszteződéséhez érkezett, jobbra kanyarodott ám feltehetően ittasságából eredően áttért a menetirány szerinti baloldalba és nekiütközött az ott szabályosan közlekedő ugyancsak Skoda Octavia típusú személygépkocsi bal oldalának, amit egy 37 éves makói nő vezetett.

A vétlen személygépjármű az oldalirányú ütközés következtében jobbra sodródva elütötte az úttest menetirány szerinti jobb szélén kerékpáron közlekedő 70 éves helybéli férfit.

A kerékpáros a helyszínen súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett, akit a mentők a szegedi Újklinika Traumatológiai Osztályára szállítottak. Az idős férfi a gyors orvosi beavatkozás ellenére a kórházba szállítást követően életét vesztette.

A Makói Rendőrkapitányság az 53 éves gépkocsivezetővel szemben halált okozó ittas járművezetés büntette megalapozott gyanúja miatt büntetőeljárást indított - közölte a rendőrség.

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. béla13 2010. július 22. 16:26
    „A makói kórház itt a legviccesebb...”
  • 24. krisstian 2010. július 17. 00:02
    „a piás sofőrtől el kellene venni a jogsit örökre, meg ez is vicc hogy nem lehet bevinni ilyen sürgős eseteket ide a csodálatos makói kórházba...még szegény embert 30km-en át kell cipelni...tiszta vicc ez az egész ország”
  • 23. csakhogy 2010. május 09. 08:05
    „8. a kerékpárost nem előzni szokták a kresz szerint hanem kikerülni, nagy különbség és elhaladhat mellette az autós bármikor megfelelő oldaltávolság megtartása mellett természetesen a szembejövő forgalom figyelembe vételével.”
  • 22. rudi 2010. április 29. 20:58
    „1 sör után valóban nem ittas valaki, ezért is feltételezem, hogy nem "csak" egy sört ivott.”
  • 21. exchange 2010. április 29. 19:19
    „eva45: Az pedig nem most volt amikor még a Bodzsár Erzsi volt a képviselő. 4 éve. Pegi jó lenne valami megoldást találni mind a ovihoz, mind a czuczor utcai mobilkörforgalomhoz. Úgy tudom hogy a körforgalmat azért nem engedik mert hogy a jelenlegi adottságok mellet mobil körforgalom nem helyezhető el. de a Fürdőnél is akarnak a Szent jános tér a teleki lászló út kereszteződésihez. mondjuk oda minikörforgalmat karnak De az a út is úgy néz ki mint a czucor ardics rész. úgy hogy lehetne”
  • 20. eva45 2010. április 29. 12:38
    „exchange

    Nem csodálkozom hogy nem hallottál a gyalogátkelőről mert még Bodzsár Erzsi képviselőnk szorgalmazta volna ha engedélyezték volna. De szerintem főleg azért nem valósulhatott meg mert ő kérvényezte. Azóta a nagy csend van.
    Tényleg felezővonal sincs pedig a beláthatatlan kanyarnál kellene a záróvonal is.”
  • 19. Beatrix32 2010. április 29. 11:08
    „Mi tiltja, hogy kereszteződésben előzzön az autó egy kerékpárost, mikor ő közlekedik a főúton? S mi a helyzet, ha a keresztutcából kanyarodott a biciklis a Maroslelei útra, azért került a kocsi mellé? Nem tudhatjuk, hisz nem voltunk ott...
    Nem hiszem, hogy bárki felett pálcát kéne törni, mikor nem tudhatjuk, mi hogy történt...Találgatni lehet csak...
    Belegondolt bárki is, hogy mit érezhet a vétlen autós...szabályosan közlekedett, jött valaki, aki úgy gondolta, hogy alkoholos állapotban is könnyen elvezet egy autót...s így másokat is belesodort egy tragikus balesetbe...
    S hány ember van, aki szintén úgy gondolkozik, hogy csak pár utcát megyek, meg eddig nem történt baj, most se fog, belefér az az egy-két pohár sör, vagy feles...
    Ilyenkor teljesen egyetértek a zéró toleranciával....”
  • 18. exchange 2010. április 28. 16:50
    „eva45: a gyalogátkelőhelyről épp nem hallatom hogy oda akartak. Bár az tény hogy nem ártana. Régebben a Ardics utcán még a Felezővonal is felvolt festve ma már az sincs. Bár mondjuk ebbe a városba sőt még lehet hogy a országba is az a divat "amikor majd jön a baj akkor aztán megcsinálnak majd mindent" Felfestik a a gyalogátkelőt a felező csíkot meg esetleg a Czuczor utcai mobilkörfogalmi dolgot is (bár a Czuczoron már megvolt a baj)

    sziszka1: Az tudom hogy ez nem esik bele (3 utcával lakom csak arrébb). most ez a többi kereszteződésre írtam: én azt mondom hogy azért egy értelműség kedvéért hogy mindenki tudja hogy ha nem is mindegyik kereszteződésbe rakni táblát de legalább a 30-as zóna kezdetét jelző tábla alá egy pl: narancssárga színű tábla "Egyenrangú kereszteződések" feliratt. A végire meg ugyanilyen tábla csak pirosan legyen áthúzva hogy itt a vége.”
  • 17. hajosinas 2010. április 28. 15:47
    „Kedves sziszka 1 .
    Igen a kétkerekű motorkerékpár,segédmotoros kerékpár és kerékpár előzhető ha néhány egyéb feltétel is lehetővé teszi,nem tiltja azt.Pl: Rendőri forgalomirányítás,közúti jelzőtábla,egyéb szabály,gyalogátkelőhely stb. nem gátolja,tiltja. Had ne soroljam most itt fel őket. Közúti közlekedés szabályai IV. fejezet 34. §
    Ezzel a dologgal csak az a baj,hogy nagyon sokmindennek összhangban kell lennie a manőver végrehajtásához,melyeket sokan csak részben ismernek /rosszabb esetben nem is ismernek, vagy képtelenek a maradéktalan alkalmazásukra/. Esetleg szabályokat keverve, rossz döntéseket hoznak az adott forgalmi szituációban, minek következménye a nemkivánt esemény.”
  • 16. sziszka1 2010. április 28. 14:10
    „14. hozzászólás exchange 2010.04.28. 07:15
    Mivel a 30-as övezetben az útkereszteződésekben nincs elsőbbség adás kötelező tábla kihelyezve, ezért a KRESZ egy másik szabálya lép életbe és ez a jobb kéz szabály!
    Ez a kereszteződés nem esik 30-as övezetbe!

    12. hozzászólás hajosinas 2010.04.28. 06:25
    nézz utána, hogy melyik szabály engedélyezi!
    Egyébként valahogy így szól: lassú járművet, kerékpárt, segédmotoros kerékpárt előzni, kikerülni lehet!”
  • 15. eva45 2010. április 28. 08:02
    „exchange

    Teljesen igazad van életveszélyes a közlekedés mióta a teherautók itt szinte száguldoznak a kanyarokban is. Az út állapota pedig sokat romlott valóban kerülgetni kell a vízelvezeteő rácsokat. Biztosan emlékszel hogy még az óvodához gyalogátkelőhely felfestését sem engedték. Ez már nagyon a város szélének számít. A maroslelei út régen is borzalmas volt azóta meg el sem tudom képzelni milyen állapotban lehet.”
  • 14. exchange 2010. április 28. 07:15
    „Makói közlekedésről a egész városban: Vannak a jobb kéz szabályos zónák. Ami így nem teljesen jó mert táblával megkéne jelölni hogy ez jobbkezes zóna (ilyen táblával: http://www.dunapart.eu/images/tablak/egyenrangu.gif) ugyanis a jelenlegi forma nem megbízható hogy összeszedik a táblákat mert a autósok azt is gondolhatnák hogy csak ellopták őket. (a 30-as zóna tábla csak sebbegéset ír elő nem írja hogy jobb kéz szabály) de hát ez így hogy a egyenrangú kereszteződés nincs megjelölve ez felelőtlenség a város résziről.
    Másik: Tábla gyűjtő lakosság: Főleg épp a baleset környékin: a állat utcákba pl: a ardics felül a súlykorlátozót vitte el valaki a sas utcánál meg a elsőbbség adás táblát. Valamint a zrínyi kanyarban beszakadt vízelvezetőről a terelő táblát.
    Ardics utca Czuczor utca: erről írtam a 9-es hozzászólásban. Kiegészítő a vízlennyők a zrínyi utcától a Kölcsey-ig be van szakadva szinte mind. Ez nagyon veszélyes főleg így jelzések nélkül. Főleg a biciklisekre veszélyes.”
  • 13. sunyifigyelő 2010. április 28. 06:35
    „Tudja valaki most mi az árfolyam Makón a halálos baleset eltusolásában, mert én csak a régi árfolyamot tudom, de az illető már nyugdíjban van aki intézte , köszi az infót előre is!”
  • 12. hajosinas 2010. április 28. 06:25
    „Hát elképesztő !
    Itt is látszik egyesek mennyire ismerik a közlekedés szabályait, és mennyire kezelik azokat kötelező érvényűnek."valamint ember egy sör után még nem ittas" Tessék mondani, egy sör elfogyasztása után az illető nincs alkoholos állapotban ? Melyik az a közlekedési szabály, mely engedélyezi a kereszteződésben történő előzést ? Mert ugye a balra kanyarodó szándékát jelző / a kereszteződésben álló / járművet jobbról kikerüljük és nem előzzük. Jobbra kis ívben, balra pedig nagy ívben kötelező kanyarodni.Mi az,hogy "roszkor volt rossz helyen" a bácsl ?Hol kellett volna lennie, ha a közúton közlekedett valahová? Öt méter magasan a közút felett,hogy ne érhesse semmi baj a sok szabálytalankodó miatt ?”
  • 11. sziszka1 2010. április 27. 21:06
    „8. atomboy 2010.04.27. 17:20

    nem tudom te hol laksz vagy hogy ismered-e a kereszteződést.? De semmi nem tiltja a védett kereszteződésben történő előzést (előzés, mert a kerékpáros is mozgásban volt; egyébként kikerülés, ha a kikerülendő jármű nincs mozgásban) és nem csak erről a kereszteződésről beszélek.”
  • 10. CsImre 2010. április 27. 20:58
    „Aki ittasan autóba ül, az belenyugszik, hogy esetleg embert öl. Az ilyet nagyon keményen felelősségre kéne vonni, az italfogyasztás ugyanis nem gondatlan!”
  • 9. exchange 2010. április 27. 20:11
    „Nagyon sajnálom a áldozatot, ITTASAN SENKI SE ÜLJÖN AUTÓBA!!!
    Az teljesen igaz hogy ez a útszakasz Katasztrofális állapotban van. A városhatártól a 43-as főút kereszteződésig nincs a Ardics és a Czuczor utcán se 1 méter olyan szakasz amin nem lenne úthiba. Ezt a szakaszt a lehető leghamarabb Fel kell újítani. Ugyanakkor az sem jól hogy ezen szakaszon a autósok kamionosok úgy mennek mint a nem normálisok. Egészen a Zrinyi utcai kanyarig ugyanis azt nem bírják nagy tempóban bevenni ráadásul ott van a óvoda. Ott még nagy csuda hogy nem volt baleset. A Czuczor utca ardics utcához egy mobilkörforgalom lenne a legjobb. Az igaz hogy a Czuczor utca folytatása az benne van de az mellék utca ott autó is alig jár.”
  • 8. atomboy 2010. április 27. 17:20
    „"2, a szembejövő autós valószínűleg épp előzte a kerékpárost, aminek következtében kicsit beljebb volt az autó! Ez is befolyásolta a szerencsétlenséget! (Erről a vétlen autós nem tehetett)"
    Hat, szerintem kozvetlenul keresztezodes elott mar ne elozzon.”
  • 7. sziszka1 2010. április 27. 16:15
    „1, elsősorban (jelen állás szerint) az ittas vezető hibázott őt kell felelősségre vonni!
    2, a szembejövő autós valószínűleg épp előzte a kerékpárost, aminek következtében kicsit beljebb volt az autó! Ez is befolyásolta a szerencsétlenséget! (Erről a vétlen autós nem tehetett)

    3, ez a Makó belváros igen csak messze van a pontosságtól!
    Ez a Maroslele-i út városi része (Füredi italbolt). Itt a kereszteződés eléggé rossz állapotban van, különösen a csadapékvíz elvezető árok rendszer út alatt történő átvezetése miatt (is)! Azt sem tartom kizártnak, hogy esetleg megdobta az autót egy kátyú, amitől a sofőr elvesztette uralmát az autója felett!
    Sok adat nem ismert, ettől függetlenül meghalt egy ember!
    Valóban rosszkor volt rossz helyen a baleset összes résztvevője.”
  • 6. varadipal 2010. április 27. 14:50
    „4., aklmakörte. Akkor is ilyen empatikus lennél a piás sofőrrel, ha te kölködet verte volna le a bringáról?”
25 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kerékpártúra Makón a faritkaságokhoz

Makó - Makó gazdag ritka, védett fákban, zöldterületekben, ráadásul tekintélyes kerékpárút-hálózata… Tovább olvasom