Délmagyar logó

2017. 12. 11. hétfő - Árpád -1°C | 13°C Még több cikk.

Házrepedés, életveszély a 43-as mentén

Több száz méteres kamionoszlopok, közlekedési dugók Makón, repedő házak, és a korábbinál nagyobb életveszély: mindez a 200 százalékkal megnőtt kamionforgalom hozadéka a 43-as főúton. Az uniós csatlakozás óta jóval több az autó és a teherszállító Szegedtől Nagylakig.
A 43-as főúton rémálommá vált a közlekedés, a RO-LA és az autópálya ugyanis Románia felé sokkal több teherautót bocsát ki január óta. A hatalmas járművek a KRESZ-t követve 70-80 kilométer per órás sebességgel, ötös-tízes konvojokban dübörögnek át Szegeden, Deszken, Klárafalván, Ferencszálláson, Makón, Apátfalván és Magyarcsanádon. Így a lassú menet miatt mind türelmetlenebb autósok előzései valóságos kaszkadőrmutatványok, a kamionok közé szorulni pedig igencsak nyomasztó.

A túlterheltség miatt tegnap a makói hagymaszobor előtti körforgalomban koccanásos baleset történt. Ennek következtében negyed órára megbénult a forgalom, hatalmas gépkocsisor torlódott fel. A környéken élőknek persze ez nem újdonság, hiszen a reggeli csúcsban van, hogy a közlekedési lámpa miatt legalább ennyi időre feltorlódnak a teherjárművek. A sor ilyenkor a körforgalmakig áll.

– Románia januári uniós csatlakozása óta 200 százalékkal nőtt a kamionforgalom a 43-ason – mondta lapunknak Márton István, a Makói Rendőrkapitányság vezetője. Hozzátette: ennek ellenére nem nőtt a balesetek száma.

Márton részletezte: mivel hatalmasak a kamionkonvojok, sokszor nem adnak lehetőséget az előzésre sem, így ez a gyorshajtást is akadályozza. Ennek ellenére súlyos hatása van a túlterheltségnek az út által érintett községekre, hiszen a gépkocsioszlopok az úton való átkelést akadályozzák, csökkentik a gyalogosok, kerékpárral közlekedők biztonságérzetét.

– Nemrég láttam a televízióban, hogy valaki panaszkodott: naponta húsz kamion is elmegy az ablaka előtt. Kérem, itt éjjel-nappal egy fél órán belül bármikor számolhat ennyit – fogalmazott a ferencszállási Honti Jenő. – Szerintem nem is háromszoros a növekedés, hanem még ennél is nagyobb, a lakásban is lehet érezni a rázkódást, hallható a dübörgés. Mindennap szörnyű veszélyben élünk.

Nemrég költözött Klárafalvára Kovács Miklósné. Ő is panaszkodott az óriási tranzitforgalom miatt. Mint mondta: a buszról leszállva tíz percig is ácsorogni kell az út mellett, hiszen a forgalom miatt egyszerűen gyalogosan nem lehet átkelni. Az út mellett álló házán és szomszédokén is repedések jelentek meg, hiszen folyamatosan rázkódik a föld a több tíz tonnás szerelvények alatt.

– 2002-ben már kezdeményeztem egy gyalogátkelőhely létesítését, de a rendőrségtől akkor azt az információt kaptam, hogy az átkelőknél több baleset történik, hiszen az autósok úgysem állnak meg – mondta Domokos István, Ferencszállás polgármestere. – Egy lassító sziget és öböl építésének költségei magasak, így ennek létesítését egyelőre nem tudjuk vállalni. Reméljük, minél hamarabb megépül az M43-as, ami végleges megoldást jelent erre a problémára.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gire-lemez készült

Tizenkét évet foglal össze az avantgárd metált játszó makói Gire együttes szerzői kiadásban most… Tovább olvasom