Délmagyar logó

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -5°C | 3°C

Hiába a tiltó tábla, bringáznak a járdán

Makó - Immár tábla is figyelmezteti a makóiakat a Csanád vezér téren, hogy a gimnáziummal szemközti oldalon tilos a járdán kerékpározni. Az eddig is érvényes tilalmat megerősítő táblát az érintett vendéglősök kérték – a rendőrség ígéri: kezdetben csak figyelmeztet, csak később büntet.
Csak néhány percet töltöttünk tegnap délelőtt a Csanád vezér térnek azon az oldalán, ahová a napokban a járdán kerékpározást tiltó táblák kerültek ki, ráadásul szakadó esőben, mégis tucatnyi embert láttunk ott biciklizni. Még közvetlenül a táblák mellett is. Csak egyvalaki tolta szabályosan – egyébként elektromos – kétkerekűjét: Kiss Zoltánné.

Azt mondta, ésszerűnek tartja a tiltást, mert tavasztól őszig, amikor nyitva van az itteni pizzéria, a pincérek kész életvészélyt vállalnak, amíg a járda túlfelén lévő kerthelyiség asztalaihoz eljutnak az étellel-itallal. De a közeli üzletekből kilépni is kockázatos, mert a járda nagyon szűk. Érdemesebb lett volna nagyobb, a figyelmet jobban felkeltő táblákat kihelyezni – tette hozzá.

A szerző felvétele
A szerző felvétele

A táblákat valóban a vendéglősök kérték kihelyezni. Ezen a járdaszakaszon igazából eddig sem volt szabad biciklizni. A Korona butiksortól a buszpályaudvarig nincs kerékpárút a panelháztömb mentén; itt vagy az úttesten kellene kerekezni, vagy a járdán tolni a drótszamarat – de eddig ezzel nemigen törődött senki. A táblákat kísérletképpen helyezték ki, remélve, hogy a jó idő beköszöntéig, amikor újra élettel telnek meg a kerthelyiségek, megszokják a tilalmat a makóiak.

Szenti Szabolcs, a megyei rendőr-főkapitányság szóvivője azt mondta: türelmesek lesznek, eleinte csak figyelmeztetni, kérni fogják a kerékpárosokat, hogy szálljanak le, büntetni csak később. A helyszíni bírság összege 5 és 50 ezer forint között lehet. A rendőröknek amúgy nem kell messzire menniük, ha ellenőrizni akarnak, mert a kapitányság épületét is érinti a járdaszakasz.

Olvasóink írták

30 hozzászólás
12
  • 30. 80sFan 2013. február 03. 17:24
    „Makón egyetemesen nincs közlekedési kultúra. Nem csak a bringások mennek összevissza, hanem a gyalogosok is az úton járnak, ott is, ahol mindkét oldalon van járda. A kölkökre sem szól rá senki, aztán, ha kocsival mennél az egyébként kocsiknak készült úttesten, akkor a birkanép csúnyán bámul rád, hogy esetleg félre kellene húzódnia... Ahol bringaút van, ott is tekernek a kocsiúton és lehet kerülgetni őket. A gyalogosok takarodjanak az útról járdára, a bringások ott tekerjenek, ahol ki van jelölve és mindenki jobban figyeljen a másikra, ne pedig úgy, mintha szemellenzője volna!”
  • 29. egymakóilakos 2013. február 03. 13:27
    „Teljesen igaza van 25. hozzászólónak, hogy a vendéglősök kisajátítják a járdát és gyalogosan , babakocsival ráadásul ha nagyobbik gyerek fogja babakocsit vagy le kell hogy maradjon vagy előre kell hogy menjen de együtt az anyukájával nem tud.
    Talán ha a fal mellé helyeznék a "kerthelyiséget " a vendéglősök és azt megkerülve lenne a gyalogos forgalom megoldva.Nem úgy éreznénk hogy a vendéglőn keresztül közlekedünk ,és még vigyáznunk is kell nehogy összetalálkozzunk a felszolgálóvak és esetleg ránk borul az étel .Természetes ,hogy mi a gyalogosok vagyunk a hibásak igaz mi nem az étterembe szeretünk volna menni, de a járda azon vezet keresztül.”
  • 28. Cillit_bang 2013. február 03. 11:24
    „Megy a sok vakegér...át a zebrán is.....mert Ő a.....egyszerű.....faék...nem néz....15000 helyszíni.....aztán...majd..
    megtanulja....Ő...is.”
  • 27. K.T. 2013. február 03. 10:07
    „Szenti Szabolcs: Megoldást nem tudunk kínálni, de bírságolni fogunk.
    Szánalmas, főleg annak tudatában, hogy a rendőrségnek véleményezési joga van minden közlekedési infra kialakításánál. Eddig még nem hallottunk róla, hogy bárhol tiltakoztak volna a járdára vezetett kerékpárosok miatt. Kettős beszéd!!!!!
    Jobb lenne ha ilyen esetben is (következetesen) mélyen hallgatna Szenti Szabolcs és a rendőrség!”
  • 26. makovaros 2013. február 02. 20:01
    „25. jogos,
    Másik ilyen helyszín a Aradi utcán (Városháza és a fűzfa hagyma szakasz közt a térköves járda részen ott is van két üzlet aki folyton táblát tesz ki”
  • 25. rudi 2013. február 02. 19:11
    „a kedves Gyöngy cukrászda pedig a közterületként nyilvántartott járdát teljes mértékben sajátjaként kezeli. Nem elég neki a két nagy virágláda, amit kitett, még egy táblát is kirak a járda közepére, melyen hihetetlenül "finom" süteményeit reklámozza. Közben jön egyik rakéta-azaz biciklis a másik után, és próbálj meg ott elmenni babakocsival, vagy netán kerekesszékkel:(”
  • 24. makovaros 2013. február 02. 11:10
    „"A röhej az egészben az, hogy ahol a Korona sornál véget ér a kerékpárút, az ember nem tud rendesen lehajtani az úttestre, mert ott csak egy rohadt magas padka van meg biciklitároló meg parkoló autók"
    Na ez teljesen jogos, kise lehet ott menni az útra mert csak padka van, de a Másik oldalon is sikerült a padkát magasra csinálni a városközpont rehabkor, hogy biciklivel véletlen se lehessen lemenni (csak a zebránál)

    Továbbá tetszik a kaotikus helyzet a főtéren ahol senki nem tudja hogy mellyk oldal a biciklisekké emiatt mindkét sávban gyalogos és biciklisek kerülik egymást

    3. szép utca teleki utca vége, ott csak a teleki utca járdááig tart a bicikli út. ezért sokan levágják az utat sajnos ott már dísz fű sincs csak pocsolya.”
  • 23. dara 2013. február 02. 08:33
    „Gyakorlatilag csak a Roccó és a Gyöngy üzlet érdekelt az ügyben. Miattuk megyünk majd gyalogtúrára vagy közúti kerékpáros kalandtúrára. Mi történik, ha lesz megint 20-cm-es hóesés? A volán járatok sofőrjei örülni fognak a belső sávban kerekező bicikliseknek. Valaki végzett e kockázatelemzést csak úgy fejben, szeretett városvezetésünk
    ennyire támogatja a kerékpárosokat!”
  • 22. birkasouce 2013. február 01. 22:42
    „Azon az úton simán lehet biciklizni, én is naponta megteszem. A röhej az egészben az, hogy ahol a Korona sornál véget ér a kerékpárút, az ember nem tud rendesen lehajtani az úttestre, mert ott csak egy rohadt magas padka van meg biciklitároló meg parkoló autók. Gondolom, sokan ennek kikerülésére választják inkább a járdát (megjegyzem, lustaságból). Egyébként az egész városban ostoba módon van megoldva a kerékpárutak kialakítása, teljesen egyetértek azokkal, akik ezt állítják. Az "elszemtelenedtek a biciklisek" szöveget felböfögők meg annyit érnek, amennyit a kommentjük.”
  • 21. atomboy 2013. február 01. 15:12
    „17. FaithNoMore
    Apro kiegeszites: A gyalogosokkal megosztott kerekparutat gyalog- es kerekparutnak hivjak, es azon 20 kmph a limit.
    Van egy kitetel a KRESZ-ben (13. § (2) ), amely megengedi az uttesten torteno kerekparozast, amelyiben a gyalogos akadalyozna a haladasban.

    12. törppicur / 18. Atkusz
    Nem tudom, hogy mi a helyzet makoi kerekparosok koreben, de van egy folyamatosan tarto orszagos szintu felmeres, amely azt mutatja, hogy a valaszadok negyotode rendelkezik jogositvannyal:
    http://www.minimalmass.hu/jogositvany-birtokaban-kerekparozol

    19. J.G.
    Egyszer tenyleg meg kene valositani ezt egy fontos, forgalmas uttesten... Aztan meglatjuk, hogy a donteshozok felfogjak-e a problemat.

    20. dara
    Es amikor a uttest alkalmatlan kerekparos kozlekedesre, mint pl macskakoves ut, atazott foldut, meg ilyenek. A nagy forgalom nem szamit annak.”
  • 20. dara 2013. február 01. 13:08
    „Járdán tilos kerékpározni! Kivétel ez alól a 12. évnél fiatalabb gyerek, mivel ő főútvonalon még nem kerékpározhat, így a párhuzamos járdán haladhat, legfeljebb 10 km/h sebességgel.”
  • 19. J.G. 2013. február 01. 08:16
    „"De ilyen a makói biciklista, nem ismeri a szabályokat, nem hajlandó ötven méteren keresztül tolni a járgányt"
    Sírhatnékom van, amikor ilyeneket olvasok...
    Máshol a járdára vezetik a bicikliseket és meg a sipákolás, hogy miért megy az úttesten. A bicikliút megszűnik egyszercsak, mindenféle továbbvezetés nélkül és csodálkoznak, hogy járdáznak. Komolyan nem értem, hogy miért nem veszitek észre, hogy a közlekedésszervezés a szar!!!
    Ha a főútvonal úttestje egyszercsak megszűnne, majd 50 méter múlva újra lenne, közte nincs semmi csak tilos autóval menni, alternatíva NINCS. Mit csinálsz? Tolod? Nevetséges. Szidnád, aki kitalálta? Nem, mi? :)”
  • 18. Atkusz 2013. február 01. 00:04
    „Ez egy vicc. Járdára kirakni a kerékpárral behajtani tilos táblát? Ilyen alapon ki lehetne rakni a tehergépkocsival behajtani tilos táblát is. Ja, hogy nem fér el? Szűken, de néhol megoldanám. Na ennyit a viccről. Járdán alapból tilos kerékpározni, kivéve, ha az úttest állapota nem alkalmas kerékpározásra. De ilyen a makói biciklista, nem ismeri a szabályokat, nem hajlandó ötven méteren keresztül tolni a járgányt és ha netán mégis a járdán teker, megy mint az őrült és még neki áll feljebb, ha a gyalogos későn áll félre. A másik, hogy az elsőbbségadásról fogalmuk sincs. Kérdezd meg tőle, hogy mit jelent az a mackósajt alakú tábla és azt válaszolja, hogy honnan tudjam, nincs jogosítványom. Ez viszont a rendszer hibája. Bárkinek, aki közlekedik, márpedig mindenki ezt teszi, alapfokon ismernie kell a közlekedési szabályokat. Ezt viszont alsóban kellene oktatni. Régen volt ilyen.”
  • 17. FaithNoMore 2013. január 31. 23:12
    „9. grafika88 (és sokan mások) lassan 30 éve kerékpározok azon a környéken. Lazán lehet kerekezni az úton. Csak sokan lusták átmenni az út menetirány szerinti oldalára...kb 100 méter. ...akár a giminél...akár a Rocconál.
    Aki itt nem tud elférni az úton az meg se próbáljon kerékpározni a Hunyadi utcán.

    14. CsImre
    "Makó politikusai és tervezői miatt nem lehet nyugodtan gyalogolni a járdán. És miattuk nem lehet nyugodtan biciklizni az úttesten. És ez neked több száz millió forintodba került, meg több fasor ostoba kipusztításába."

    SZÍVEMBŐL SZÓLTÁL! A mit a Szép utcával csinált Búzás az nem csak balesetveszélyes a:
    - beláthatatlan kereszteződések miatt
    - hogy álljon ki az a szerencsétlen autós az udvarról ha a faltól 40cm-re már kerékpáros megy megjegyzem szabályosan, hiszen a gyalogos és a kerékpáros forgalmat burkolati jel NEM választja el !!! Ráadásul megengedett sebesség kerékpárúton 30 km/h. (tehát Búzás Kib.....ul letojja ki töri ki a nyakát. Mert ha érdekelné akkor egyrészt felfestenének útburkolati jelet. Másrészt pakolhatná ki a sok 10Km/h korlátozó táblát.)
    ÉRTELMETLENÜL vágatott ki több száz fát!!!!! Ez nem Virágváros ez a Virágvárosi "titulus" teljes megcsúfolása!!! Az árkot kellett volna lefedni az egyik oldalon kerékpár út céljából. ...és ez még "CSAK" a Szép utca!!!”
  • 16. Egyolvasó 2013. január 31. 22:18
    „Ha már ez ilyen nagy probléma, a tulajdonosok miért nem úgy alakították ki a "kerthelyiséget" mint ahogy pl.: a posta utcai cukrászda, ahol okosan a fal mellett alakítják ki az utcai részt, így nem kell elengednie a felszolgálónak, a gyalogost, kerékpárost vagy a babakocsit toló anyukát a felszolgálás közben mert az ajtóból pár lépésre akadálytalanul bejut a "kerthelyiségbe, akik pedig arra közlekednek kis kitérővel el tudnak menni ott.”
  • 15. makoilakos86 2013. január 31. 20:39
    „törpicur: nagyon nagy hülyeséget írtál :) Hogy nézne már ki ha minden táblánál ott lenne alatta a szöveges aláírás, "kíséret" ? :D
    Szerintem az emberek 99%-a tudja,hogy a piros karika az tiltást jelent, hiszen a tv-ben is ezt alkalmazzák...
    piros 18as karika - tiltás.
    piros karik biciglivel - tiltás, kerékpárrar nem lehet közlekedni, mindenki tudja szerintem, aki meg nem az így járt. Nem ártana, ha 1-2 doboz cigi helyett venne egy kressz könyvet és azt átnézné, hiszen ez csak az illető javát szolgálja.

    A cukrászdából kijövő vendéglátósok épsége érdekében van ez a tábla illetve ha teszem fel barátnőmmel a rocco vagy gyöngy cuki külső teraszára leülök akkor én se örülnék neki ha 100km/h sebességgel mellettem suhanna el 1-2 kerékpáros, így a süteményem tetejét megízesítené egy kis poroscskával :)
    Azt viszont hülyeségnek tartom,hogy a Rendőrség és a Judit virágüzlet között sem lehet behajtani bicajjal hiszen ott a járda nagyon is széles, a külső sávban nagyon kényelmesen lehet kerékpározni és az üzletek bejárata is nagyon távol van a bringásoktól.”
  • 14. CsImre 2013. január 31. 20:32
    „Miért nem kérdezték a járdán biciklizésről azokat a politikusokat, akik ragyogó fejjel hencegnek, hogy hány km járdát sikerült kijelölni kerékpárútnak Makón? A több százmillió forintból finanszírozott járdára nevelési kampányuk beérett, íme az eredmény. De nem kell félniük a felelősségre vonástól, mert a jó magyarok úgyis egymást fogják széttépni.

    10. makói21:

    Nem! Makó politikusai és tervezői miatt nem lehet nyugodtan gyalogolni a járdán. És miattuk nem lehet nyugodtan biciklizni az úttesten. És ez neked több száz millió forintodba került, meg több fasor ostoba kipusztításába. Ha nem hiszed, nézz szét Makón.

    11. Lilla0515:

    De, az üzletből úgy kell kilépni, hogy nem kell szétnézni! Nem kell a járműveket a járdán közlekedésre szoktatni, és akkor nincs gond. Ne a megfélemlített bicikliseket, meg az elnyomott gyalogosokat hibáztassuk már a közlekedést szervetők mélységes ostobasága miatt. Pont a gyalog- és kerékpárutak miatt mennek a biciklisek a járdán! A bringásoknak az úttesten lenne a helye, ha az autózás kényelme nem lenne fontosabb némelyeknek.

    12. törppicur :

    A biciklisek több, mint háromnegyedének van jogsija. Csak félnek, mert megfélemlítik őket. Ha az autópályán lenne egy behajtani tilos tábla váratlanul, akkor szerinted hányan várakoznának ott az idők végezetéig? Ha betartható szabályokat és forgalmi rendet alkotnának, nem kellene büntetni, de mivel nem olyat alkotnak, íy meg hiába a büntetés.”
  • 13. kgb696 2013. január 31. 19:42
    „Nagyon helyes!”
  • 12. törppicur 2013. január 31. 19:34
    „Hogy a fenébe tartsák be, mikor legalább 80%-ának fogalma sincsen a KRESZ-ről?
    Van aki észre sem veszi. (Bevallom, én sem vettem még észre, nem figyeltem, de mondjuk kerékpárral amúgy sem közlekednék mert nem vagyok makói.) De még ha látja is, nem tudja mit jelent a tábla. Ha talán elmondanák nekik először, akkor talán megértenék hogy mit kell itt tenni. Vagy egy kis szöveges kíséret sem ártana a gyengébbek kedvéért. Ha meg nem akarja betartani ezek ellenére sem akkor természetesen lehet büntetni.
    Kb. ennyi lenne az egész. De hát a lustaság képes uralkodni. Mert hogy ez szabályba nem ütközne abban is biztos vagyok.”
  • 11. Lilla0515 2013. január 31. 18:53
    „Mondjuk az ott levő üzletekből sem úgy kellene kiesni, hogy nem néz szét az ember, habár így lehet csúnyán nézni a hirtelen fékező biciklisre, mert nyilván az ő hibája, ha valaki eléugrik... tény és való, nem bicikliút, de aki mondjuk nem ott lakik a szomszéd paneltömbben, az csellengjen az autók között, szemben a forgalommal? Nem értem, hogy a képen szereplő kereszteződésig miért nem tudták megépíteni a lentebb is említett gyalog- és kerékpárutat... mert oké hogy a rendőrség felé haladva több üzlet, azután pedig étterem is van, de nem értem, hogy a cukrászdánál miért ne lehetne simán elmenni biciklivel? ... más üzlet ajtaja is nyílik bicikliútra, mégsem csinálnak belőle ekkora ügyet... az meg, hogy kínjukban már nem tudják mit pakoljanak az út közepére, szerintem elég nevetséges:)))
    Egy szó, mint száz, kicsit több odafigyeléssel és egy szélesebb, torlaszmentes úttal megoldható lenne a gond... legalábbis azoknak a kerékpárosoknak a részéről, akik nem hobbiból és nem 100-zal hajtanak keresztül ott...”
30 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hiller: marhaság az önfinanszírozó felsőoktatás

2010 óta az oktatás színvonala nem nőtt Magyarországon, csak a káosz és a felfordulás – mondta az MSZP szakpolitikusa, aki az Iránytű pódium vendége volt. Tovább olvasom