Délmagyar logó

2017. 06. 25. vasárnap - Vilmos 22°C | 36°C Még több cikk.

Kamionok ütköztek Makó és Apátfalva között

Apátfalva - Négy kamion ütközött Makó és Apátfalva között. Teljes volt az útlezárás, személyi sérülés nem történt - tudta meg a delmagyar.hu.

Makó és Apátfalva között négy kamion ütközött a 43-as úton. Személyi sérülés nem történt, de teljes útlezárás volt érvényben - közölte a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese a péntek este delmagyar.hu-nak.

Szenti Szabolcs tájékoztatása szerint az elsődleges információk szerint két osztrák kamion haladt Apátfalva felől Makó felé, amikor az elől haladó kamion megcsúszott, majd az úton keresztbe fordult és az eleje az árokba csúszott.

A mögötte haladó kamion még meg tudott állni. A szemből érkező román járműszerelvény sofőrje ugyan látta a balesetet és fékezett, de a mögötte haladó bolgár kamionsofőr nem tudott időben megállni, így a két jármű összeütközött.

Személyi sérülés nem történt. A négy kamion a főutat teljes szélességében elfoglalta. A műszaki mentés idejére teljes volt az útlezárás, a rendőrség a forgalmat elterelte.

Olvasóink írták

  • 19. Luckylaci 2011. január 25. 12:04
    „17!Kedves Takavaka! Nem volt szándékomban sem megsérteni sem háborogni,ha ez annak tűnik,akkor bocs! Inkább csak annak szólt( beleértve Scott válaszát is,) hogy ebben az országban minden másként működik,mint ahogy kellene! Viszont meggyőzhető vagyok és elfogadom,ha én látom rosszul a dolgokat.Az is meglehet,hogy én beszélek hülyeségeket,de hidd el ,itt én sem kapok ezért fizetést!!”
  • 18. scott1 2011. január 25. 11:36
    „Luckylaci!
    A nyugati elkerülő út megépítésének már nincs értelme, ezt már kiveséztem hadd ne tegyem meg ismét!
    A román érdeklődés a teljes Újszeged-Mezőhegyes vonalra vonatkozott. Ami persze érthető, mivel ez a vasúti szakasz 5 kilométerre fekszik a román hálózattól (Temes megyénél a csanádi településeknél, Arad megyénél a Nagylaki településeknél lakott területen köthetőek a román vasúti hálózatra), az autópályával párhuzamosan (keresztezve is azt), 300 méterre a megüresedő nagylaki kamion termináloktól, csak a magyarok nem látnak benne fantáziát... Makó két jelentős gazdag román megyéjének határán fekszik és úgy néz ki semmit nem fog belőle profitálni.
    A csanádi közúti híd esetleges megépülése a tranzit kamion forgalmat nem oldja meg, mivel cenad-i útszakasz csak 7,5 tonnáig tesz lehetővé teherszállítást, és az apátfalvi rávezető utcát sem lenne érdemes ezzel terhelni (ez a Temesvár-Arad gyorsforgalmi útra marad). Ugyanakkor az esetleges vasúti híd (ez Csanádon fekszik) RO-LA-ban valóban segíthetne a tranziton - ez valakinek meg is fogja érni, persze ez már megint nem a MÁV lesz...
    Takavaka!
    Egyetértek, az autópálya átadása miatt már felesleges bármi másban gondolkozni...”
  • 17. Takavaka 2011. január 25. 08:21
    „Kedves Luckylaci!
    Ha mondjuk figyelmesebben elolvastad volna, amit írtam, akkor talán nem háborognál ennyire.
    Akkor most vegyük át ismét, hogy jobban megértsd!
    1. Sem új utat, sem másikat én nem akarok.
    2. Van egy már meglévő útszakasz, (Makó-Hódmezővásárhely között, Földeák irányába.) aminek a két végét kiszélesítették és új burkolattal látták el. Azt mertem hiányolni, hogy a köztes tizenegynéhány km-nyi szakaszt miért nem csinálták meg. Mert ha ez most meglenne, akkor alkalmas lenne alternatív útnak Makó és Szeged között, amíg az M43-as autópálya átadásra nem kerül. (Szükség esetén utána is.)
    3. Az út kiszélesítése biztosan nem olcsó, de nem kerülne milliárdokba kilométere. (Szerintem.)
    4. Én még emlékszem olyanra, hogy amikor a 43-as utat javították Makó és Szeged között, akkor a kamionok ezen az úton voltak elterelve, pedig akkor még ennyi felújítás sem volt rajta, mint most. Ráadásul Szegeden is át kellett menniük, amikor beérkeztek Vásárhely felől, hogy rá tudjanak hajtani az M5-ös autópályára. (Most már azt sem kellene nekik.)
    5. Továbbra is állítom, hogy ezen az úton gyorsabban haladna a forgalom, (Még akkor is, ha az valamivel hosszabb is. Kb 20 km és nem 50.) Mert Szőregtől, mire a régi 5-ös, M43 felhajtójáig elér (vagy vissza), az közel fél óra.
    6. A régi úton hány településen hajtanak át,(Nem sorolom fel ismét mindet, de gondolom Makón és Szegeden is megörülnének, ha nem lenne ez a hatalmas forgalom.)aminek levegőjét, környezetét szennyezik, mig az általam javasolt megoldás esetében, egyen sem.
    7. Március végére ígérték, hogy átadásra kerül az M43-as autópálya, addig még fél lábon is ki lehet bírni, tudom. De olyat én még nem hallottam soha, hogy az átadás csúszott volna valami miatt.
    Addig meg ne törjük a fejünket megoldásokon, inkább törődjünk bele sorsunkba!

    Maradjunk annyiban: Te a tűzoltáshoz értesz, én meg hülyeségeket beszélek. (De én ingyen teszem.)”
  • 16. Luckylaci 2011. január 23. 21:43
    „Közben eszembe jutott néhány újabb gondolat.Agyalunk itt a megoldáson,szidjuk a kamionos és egyéb tranzit forgalmat...utakat építünk,miközben Európa nyugati fele vasutat épít ezerrel!A kormány gőzerővel államosítani készül,kérdem én,mi lesz a vasúttal? A MÁV Cargot /az egyedüli aranytojást tojó tyúkot-a teherszállítást) eladtuk a labancoknak!Maradt a veszteséges személyszállítás és a pályafenttartás!Néhány hónapja felröppent a hír,hogy egy temesvári vállalkozó megvenné az Újszeged-Nagylak vonalat,még hidat is építene Szegednél,és kész a RO-LA a határig!Neki megérné? Nyugaton százával állnak a kamionok a vonaton,nálunk alig,mert annyiba kerül,hogy inkább tankolnak aranyáron és pihenés nélkül döngetnek a határig,mert nem éri meg!!!De tovább álmodom: Mi volna,ha Magyarcsanádnál vagy Apátfalvánál megépülne a régi vasúti híd?A kamionok megállás nélkül mehetnének Aradon keresztül a Maros-völgyébe egészen Brassóig,vagy Temesvár felé tovább az al-Dunán át Ploiesti, Bukarest irányába!Nem is kellene kamiont látniuk az itt élőknek,csak képen!Környezetvédelem,munkahelyteremtés,stb.Szerintem meg ez a jövő,de nálunk ez sem működik.....ez az ország fordítva van bekötve!”
  • 15. Luckylaci 2011. január 23. 21:14
    „12!Már másodszor merül fel ez a hülyeség!Először is....utszélesítés,új útalap,új aszfalt,új árok,stb.A környezet szűk,még lovaskocsis forgalomra méretezett,az útmentén nagy fákkal!Akik a 43-on megúszták eddig,azok most potenciális áldozatokká válnának! Kettő: Minden magyar útkilóméter cirka 1milliárd(ne részletezzük miért,) de miből? Három: nincs az a kamionos/kül és belföldi járművezető,aki néhány kommentelő okossága miatt bevállalna 50-60 km kerülőt a mai üzemanyagárak mellett! Négy: Erről talán az érintett falvak lakóit és a helyi önkormányzatokat is meg kellene kérdezni....a választ borítékolom! Öt: Akár elkerülő,vagy főút,hová terveznéd a traktoros,erőgépes,kombájnos forgalmat terelgetni? Hat: Ez továbbra is csak a Makótól Szeged felé tartó útról venné le a terhet,mi lesz a nagylaki szakasszal??? Hét: Tuképpen néhány befejező építési munka kivételével az M43 Makótól az M5 ig néhány hét alatt átadható fázisba kerülne,hát nem azt kellene erőltetni kicsit?Mert így te két utat építenél(a régi 43-mal együtt hármat,)UGYANODA! Eddig miért nem épült meg pl: a szeméttelepnél lévő körforgalomtól a tervezett elkerülő út a városon kívül a régi/ "futóműszaggató kátyúhídig"/ ezzel is RÖGTÖN levéve a tranzit terhét a városról?Ez nem jobb kérdés talán?”
  • 14. makovaros 2011. január 23. 20:38
    „12. ez jogos, jó ötlet igazad van!”
  • 13. Takavaka 2011. január 23. 13:36
    „A másik problémám:
    Azt gondolná az ember, ha pénzt fizet ki valamiért, akkor cserébe vagy árut, vagy szolgáltatást kap. Mit gondolhatnak azok a kamionosok, akiknek fizetniük kell, hogy használhassák a 43-as főútvonalat. Mit kapnak a pénzükért cserébe? Se út, se szolgáltatás!
    Hogy ne szaladjunk olyan messzire, itt van az elmúlt szombat hajnal és reggel, amikor a járművek még lépésben is alig tudtak közlekedni, mert annyira csúszott az úttest. Ha skosság mentesítés nem is volt, de remélem azt ellenőrizték, hogy a matricát mindenki megvásárolta, akinek kötelező.
    A síkosság csak szombati probléma volt, de a kátyús úttest, a sáros széttaposott útpadka, a parkolóban lévő szeméthegyek (és még sorolhatnám tovább) minden naposak.
    Arra mindig lehet hivatkozni, hogy nincs elég pénz, hogy megoldják ezeket a problémákat. Akkor vagy szedjenek többet, amiből megoldhatók ezek a hiányosságok! Vagy egy fillért se senkitől, ha már normális feltételeket nem tudnak biztosítani!”
  • 12. Takavaka 2011. január 23. 13:09
    „Én nem vagyok közlekedési szakember, de...
    Akik azok, megfontolhatták volna az alábbiakat: Makótól kiszélesítették az útat Vásárhely irányába néhány km-en. (Főldeáki útra gondoltam.) Vásárhelytől szintén kiszélesítették az útat Makó irányába néhány km-en. Ha a kettő közötti szakaszt is kiszélesítették volna, akkor most nyugodtan arra terelhetnék a tranzit forgalmat. Makón átadták az elkerülő útat, Vásárhelyen már rég kész, sőt onnan 2x2 sávon lehet közlekedni szegedig, ahol már fel lehet hajtani az M43-as autópálya kész szakaszára, onnan meg azM5-ösre. Az említett útvonalon, egy településen sem haladna keresztül a forgalom. De viszont Makó, Ferencszállás, Klárafalva, Deszk, Szőreg és Szeged, valamint a 43-as út fellélegezhetne és megszabadulna ettől a hatalmas tehertől. A fent említett útvonal akkor is használható lenne, ha az átadott M43-as autópályán baleset miatt, Makó és Szeged között le kellene terelni a forgalmat. Inkább erre, mint ismét a 43-asra.
    De azt is lehet, hogy minden maradjon a régiben, ne tegyünk semmit, hanem türelmesen várjuk, hogy egyszer végre átadásra kerül majd valamikor, az M43-as autópálya. Csak kinek jó ez?”
  • 11. Egyolvasó 2011. január 22. 19:13
    „Júúúúúúúúúújjjjjjjjjjjjjjj, hogy mit nem mondasz pecás1225, hiszen úgy tudnak dolgozni az utak javításán, hogy alig lehet őket észre venni, a minap is vagy 10X végig mentek a területükön, igaz csak egy mikróbusszal de akkor is látta a pornép a narancssárga autójukat az úton.:-))))(
    Ja és amultheti bolgár kamion balesete után elég gyorsan le tudták takarítani a terelőtáblát a kanyarban, ha jól tudom van olyan ország ahol ilyen esetekben felmondanak a vezetők, a legrosszab esetben pedig a vérpadra küldik őket.”
  • 10. pecás1225 2011. január 22. 12:18
    „Egyolvasó!!!

    A dicső közútkezelőn meg csak röhögni lehet mikor megtudták, hogy mekkora baleset történt felajánlották, hogy kivonulnak törmeléket takarítani, erre magkapták a választ, hogy ha december 01-től hóügyeletben vannak akkor inkább az út szórásával kellett volna meg kellene foglalkozniuk!!! Eső után köpönyeg, ez ma Magyarország!!!”
  • 9. pecás1225 2011. január 22. 12:10
    „varadipal!!!

    Képzeld el, hogy osztrák kamionban német sofőr volt nem osztrák hanem tiszta német a fülkéje meg tisztább volt, mint nagyon sok magyar orvosi rendelő vagy patika!!!”
  • 8. Tony_Soprano 2011. január 22. 09:38
    „Az APÁTFALVI-NAGYLAK szakasz kimondottan frissen javított akkora lukakkal hogy egy tehenet ellehetne benne dugni:) Aki minden nap arra jár mint én is tudja már a szalonozást, de friss hó nagy gödrök, nem biztos hogy az a kamion annyira nyomta főleg a törésekből ítélve.”
  • 7. varadipal 2011. január 22. 09:26
    „Az olyan osztrák volt, mint én. Tele van Európa török, román, szerb, bosnyák,albán meg bulgár szinte írástudatlan sofőrrel.Átültek a traktorról, és hajtanak mint állat.A fülkéjük olyan büdös, hogy attól ájulnak el vezetés közben. Van tapasztalatom, Lisszabontól Tromsőig láttam egy két dolgot.”
  • 6. deszkás 2011. január 22. 08:51
    „Ha teheti miért ne nyomja mint állat. Ki kontrollálja mit tesznek?”
  • 5. Egyolvasó 2011. január 22. 08:14
    „Csak is a soffőr lehet a hibás, hiszen a közút kezelő mindent meg tett annak érdekében, hogy az adott útszakaszon ne tudjanak megcsúszni az ott közlekedők, és még a kátyuzást is megoldották.:-)”
  • 4. Edina18 2011. január 22. 07:58
    „savos elaludt? Még nem írta a szokásos hülyeségét! ;)”
  • 3. BugiGyuri 2011. január 22. 07:42
    „igazatok van.”
  • 2. csafe 2011. január 22. 00:00
    „Hát pont ez az régi motoros Barátom! Tele elektrónika a háta mögött azt a hamis illuziót kelti, már nem is kell annyira vezetni, csak nyomni a vasat!”
  • 1. klj_54 2011. január 21. 22:58
    „Azért ez érdekes számomra.
    Nagy valószínűséggel elektronikával agyonpakolt kamion csúszott keresztbe.
    Mi pedig anélkül (sok sok szerencsével!) jártunk.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pancser betörők: 16 házból üres kézzel távoztak

Csanádpalota - Egy 47 és egy 29 éves férfit gyanúsít a makói rendőrség azzal, hogy szilveszter napja… Tovább olvasom