Délmagyar logó

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -5°C | 3°C

Kemény nem a Démásznak Makón

Feszült hangulatban fogadta Makó képviselő-testülete és a hallgatóság tegnap az ülésen a Démász megbízottját. A makóiak nehezményezték, hogy a cég az önkormányzat támogatásával sem akar ügyfélszolgálatot nyitni a városban, az új igazgató nem tartotta magát a polgármesterrel kötött régebbi megállapodáshoz. A testület – 12 év óta először – egyhangú nemmel szavazott a Démász tájékoztatójára.
Kemény kirohanásokkal, csípős kérdésekkel, felháborodott véleményekkel – valamint bátortalan válaszokkal telt Makó önkormányzati képviselő-testületének tegnapi ülésén az a csaknem egy óra, amit a Dél-magyarországi Áramszolgáltató Nyilvános Részvénytársaság (Démász) tájékoztatójára szántak.

Buzás Péter polgármester arról beszélt, hogy a jelek szerint több hónapos huzavona után sincs remény arra, hogy a város támogatása mellett legalább ideiglenes irodát nyisson a szolgáltató az itt élő, több mint ötvenezer ügyfélnek. A francia tulajdonú vállalkozás korábbi igazgatójával megegyeztek az irodanyitásról, ám most úgy tűnik, hiába.

– Nem tudom, hogy a franciáknál mi a szokás, de amire a magyarok kezet ráznak, azt igyekeznek be is tartani – mondta a polgármester. – Szerintem egyszerűen megalázó a szolgáltató magatartása, amire az egyetlen, ám általam elfogadhatatlannak tartott érv, hogy a hetekben igazgatóváltásra került sor. A szolgáltató képviseletében Pipicz Mihály, a Démász Nyrt. főmérnöke nem kívánta kommentálni a tájékoztatót, amivel kapcsolatban azonban több képviselői és lakossági kérdés is érkezett.

Bodzsár Erzsébet települési képviselő felvilágosítást kér azzal kapcsolatban, hogy mire költötték a Makó neve mellett feltüntetett 150 milliós fejlesztési összeget, ám kiderült, ez a régióra vonatkozik, a városban csak izzókat cseréltek, ötmillióért. Gáspár Sándor képviselő azt mondta, egy néninek Szegedre kellett utaznia a Démászhoz, pedig csak egy lakásfenntartási támogatáshoz kért igazolást. A főmérnök szerint ez valóban méltánytalan. Nagy Lajos személyes problémáját jelezte: nem tudott a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül elintézni egy ügyet. A szolgáltató képviselője erre azt válaszolta: telefonon minden elintézhető.

Számos más felvetés mellett lakossági kérdések is elhangzottak, ennek sorában Bálint Márta kérdezte a Démász-szóvivőt: várható-e, hogy szolgáltatóként és nem hatóságként kezeli ügyfeleit a vállalkozás. Erre a válasz ekképpen hangzott: „szeretnénk szolgáltatóvá válni". A testület – az önkormányzat 12 esztendős történetében először – egyhangúan nemmel szavazott, azaz elvetette a tájékoztatót, és egy nyílt levél megfogalmazása mellett döntött, amiben az illetékes országos főhatóságokat és jogvédelmi képviselőket keresik meg az ügyfélszolgálati irodával kapcsolatban.

A testület ezt követően elfogadta a 2005-ös zárszámadást és rövid vitát követően a helyi építészeti örökség védelméről szóló előterjesztést. Döntöttek a távhő kht. beolvadásáról a kommunális kht.-ba is, és elfogadták a Bérpalotán élő galambok „gyérítésével" kapcsolatos előterjesztést.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Negyvenmillió – makói panelekre

Összesen több mint negyvenmillió forint támogatást vehetnek igénybe Makó két panelháztömbjének… Tovább olvasom