Délmagyar logó

2017. 08. 19. szombat - Huba 20°C | 35°C Még több cikk.

Két keréken, biztonságban

Makó - Van, ahol már épül, másutt már megvan, de fel kellene újítani, és van, ahol a pályázat elbírálását várják. Kerékpárútkörkép Apátfalvától Kiszomboron át Kövegyig.
– Biztosan sokan fogják használni, hiszen sokan járnak be Apátfalváról dolgozni Makóra – mondja a falu polgármestere, Varga Péter a Maros-parti várost és a községet összekötni hivatott, most épülő kerékpárútról. Bár az apátfalviaknak a falut átszelő régi 43-as főút forgalma miatt a belterületi szakasz is fontos, a főúttal párhuzamos összekötő, nagyjából 7 kilométeres bicikliút még közelebb hozza majd Makót, amelynek épp az Apátfalva felőli szélén áll az ipari park. Biciklivel 20 perc, elektromos kerékpárral negyedóra vagy még kevesebb lesz az út, és jó időben biztosan sokan otthon hagyják majd az autót, esetleg spórolnak a buszjegyen – vélekedik a falu első embere. Az építkezésre egyébként 2 esztendeje nyert pénzt a falu; a 340 milliós beruházás teljes költségét pályázati pénzből állják, csak a belterületi, meglévő szakaszokhoz csatlakozó 34 milliós részt kell saját erőből finanszíroznia az önkormányzatnak. A munka befejezése őszre várható.

Kiszomborról a 80-as évek óta vezet kerékpárút Makóra – rá is férne a felújítás. A szerző felvétele
Kiszomborról a 80-as évek óta vezet kerékpárút Makóra – rá is férne a felújítás.
A szerző felvétele

Mindent Makóról

A delmagyar.hu hivatalos makói Facebook-oldala, nem csak makóiaknak.

Egy Makóhoz még közelebbi falu, Kiszombor a 80-as évek óta össze van kötve a várossal bicikliúttal, mégsem könnyű a zombori kerekezőknek a városba jutniuk. Az annak idején önkéntes munkával épült, nagyobbrészt betonlapokból álló út ugyanis az elmúlt évek alatt tönkrement. Erről magunk is meggyőződtünk a minap, amikor végigmentünk rajta – a lelket kirázza az emberből, de még a drótszamárból is. S bár nagy repedéseket, kátyúkat kell kerülni, pár perc alatt jó tucatnyi Makóra vagy Zomborra tartó kerekezőt láttunk. A polgármester, Szegvári Ernőné azt mondja, a falu elkészíttette a rekonstrukció terveit – most azt várják, hogy legyen olyan pályázati kiírás, amely biztosítaná az anyagi hátteret. Nem lesz könnyű találni, mert annak ellenére, hogy a Makótól Haleszig tartó szakasz mindössze 2 kilométer, a teljes költségvetés 125 millió forint. A magas összeg magyarázata: az utat vízmentesíteni kellene, mert a Maros-töltés lábánál fut, és gyakran vízjárta, emellett a közlekedés biztonságát szolgáló elemekkel ugyancsak el kellene látni. A legfontosabb, hogy legyen sziget a hídra csatlakozó szakasznál.

Kövegy és Palota is vár

Már bő egy éve megírtuk: a Csanádpalotát Köveggyel összekötő kerékpárút pályázatát pozitívan bírálták el, pénz híján azonban tartaléklistára került. A helyzet azóta sem változott – tájékoztatta lapunkat Kovács Sándor palotai polgármester. A biztonságos bicikliút persze elsősorban a megye legkisebb falujának volna fontos, ahonnan mindenki a szomszédos kisvárosba jár ügyeket intézni, orvoshoz, gyógyszertárba, bevásárolni. Az út egyébként 3,5 kilométeres lenne, és 150 millióba kerülne.

Olvasóink írták

  • 2. scott1 2013. július 11. 09:18
    „"- Biztosan sokan fogják használni, hiszen sokan járnak be Apátfalváról dolgozni Makóra - mondja a falu polgármestere, Varga Péter a Maros-parti várost és a községet összekötni hivatott, most épülő kerékpárútról."

    Akkor indokolttá fog válni a Tisza Volán részéről a járatcsökkentés munkakezdés időszakában?
    A legnagyobb Makó környéki munkáltató (ahová a helyiek zöme jár dolgozni) esetleg meg is szünteti majd az ingyenes buszjáratát, mivel a munkásai spórolás gyanánt inkább biciklivel járnak?
    Vagy azon gyerekek tekernek majd nap mint nap oda vissza, akiknek a szüleik nem akarják, hogy helyben "alattvalót neveljenek" a gyerekeikből?
    Esetleg az a sok helyi idős ember (a még a településen élők egy jelentős része) fogja használni spórolás gyanánt, akiknek a többsége már így is ingyen járhat a tömegközlekedésen?

    Az általa várt jelentős közlekedési változásokról igazán tájékoztathatná a MÁV, a Tisza Volán és a nagyobb munkáltatók vezetőit, hogy időben fel tudjanak készülni erre... :D”
  • 1. papsajt 2013. július 11. 08:31
    „"feljelentették, mert elesett a biciklivel"
    cikk:
    http://www.borsonline.hu/20130710_feljelentettek_mert_elesett_a_biciklivel?utm_source=delmagyar.hu&utm_medium=rssfeed&utm_campaign=contentbox”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Első kiállítását nyitották meg Szekeres Péternek

Négy éve foglalkozik komolyabban a festészettel Szekeres Péter. A pályája elején lévő művész… Tovább olvasom