Délmagyar logó

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 12°C | 18°C Még több cikk.

Kevés egy traffipax Makóra

Jelenleg egyetlen traffipax dolgozik Makó útjain, ám ennek működtetése is leköti négy-öt rendőr munkáját – egy komolyabb karambol esetén már nem is marad munkaerő a sebességmérésre. Könnyebbséget jelentene az automata mérőműszerek felállítása. Most két ilyen eszközre pályázik a város.
Hónapok óta alig látni a 43-as úton a Makó előtti, vagy a város utáni szakaszon traffipaxos rendőröket, ennek a legfőbb oka, hogy a műszer legtöbbször a városon belül dolgozik. Mindössze egy ilyen készülékük van a makói rendőröknek, ami kevés, ám az elképesztő méretűre duzzadt nemzetközi forgalom némileg szabályozza is a főúton hajtók sebességét – így valóban a belterületen van nagyobb szükség a száguldozók kiszűrésére.

– Az egybefüggő, nem ritkán több száz méteres kamionoszlopok sok autóvezető számára visszatartó erőt jelentenek, és nem kezdenek előzésbe – mondta Márton István, Makó rendőrkapitánya. – A teherjárművek szinte mindig sebességtartó automatikával közlekednek, a 70-80 kilométer per óra közötti sebességtartományt tartják, a mögöttük torlódók tehát nem hajtanak gyorsan. Ám éppen ez az automatika teszi veszélyessé a kamionokat lakott területeken belül, hiszen sokszor ugyanilyen sebességgel száguldanak tovább a városon belül is.
Ezzel együtt a kapitány kevésnek tartja, hogy csupán egyetlen traffipax jut a jókora területre, bár hozzátette: a bemért járművekkel kapcsolatos adminisztráció jó néhány ember munkáját leköti.

– A szerkezetet két ember működteti, egyik mér, a másik pedig megállítja a gyorshajtót. Ezen kívül kell egy rendőr, aki eljár a szabálysértő esetében, ha bírósági ügy kerekedik a gyorshajtásból, és egy, aki megírja a feljelentéseket – tette hozzá a kapitány.

Megtudtuk: elsősorban az iskolák, óvodák környékét figyelik a forgalmat, és igyekeznek rávenni a 30-as zónában közlekedőket a szabályok betartására. Komoly kihívást jelent ebből a szempontból a határ közeli útszakasz, amin nagy sebességgel hajtanak a figyelmetlen sofőrök.
A főútvonal megnövekedett forgalma miatt sem számolnak összességében a korábbinál jelentősen kevesebb gyorshajtási ügyet.

Márton István szerint könnyebbséget jelentene, ha automata sebességmérő berendezéseket telepítenének a város területére. Ezek az eszközök jeleznék a közlekedőkkel, hogy épp mennyivel hajtanak – a tapasztalatok szerint ekkor lassítani szoktak. Hatékony lenne ez Makón is. Az önkormányzat most három ilyen készülék beszerzésére pályázik, a fenntartásukat is vállalná.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sokan féltik a Makó–Szeged vasútvonalat

A MÁV-nál induló megszorítások miatt egyre valószínűbbé válik, hogy legkésőbb jövő januártól… Tovább olvasom