Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 2°C

Kevés Makón a parkolóhely

Akik autóval közlekednek, nap mint nap tapasztalhatják: nagyon kevés a parkolóhely Makón – különösen a belvárosban tűnik lehetetlennek a megállás nap közben. A főtéren és közvetlen környékén nem várható új parkolók kialakítása a közeljövőben. A megoldást az M43-as gyorsforgalmi út megépítése és a jelenlegi főútvonal szerepének átértékelése jelentheti.
A főtéren és környékén nem várható új parkolók kialakítása a közeljövőben. Fotó: Schmidt Andrea
A polgármesteri hivatal adócsoportjának adatai szerint – a súlyadó-befizetéseket alapul véve – hatezerötszáz és hatezernyolcszáz közé lehet tenni a városban közlekedő autók számát. Ennél pontosabbat a tulajdoni viszonyok állandó változása miatt nemigen lehet mondani. Hogy ez sok vagy kevés egy ekkora városban, lehet vita tárgya, az azonban tény: az átmenő forgalmat is hozzászámítva az igénybe vehető parkolóhelyekhez képest már nagyon sok a jármű az utakon. Bizonyos napszakokban szinte lehetetlen megállni például az orvosi rendelők, a kórház vagy az iskolák, óvodák közvetlen környezetében – a legkritikusabb azonban a főtéren a helyzet.

A makói közlekedési viszonyokat jól ismerő személyfuvarozó, Vízhányó János szerint a főtéren gyakorlatilag lehetetlen parkolóhelyet találni, pedig az átutazók és a helybéliek is itt állnának meg a legtöbbször vásárolni, vagy hivatalos ügyeiket intézni, esetleg valamilyen rendezvényre igyekezve – igaz, itt legalább fizetni nem kell érte, ha sikerül, mint a megyeszékhelyen. A Rádió Taxi helyi irodavezetőjének megoldási javaslata is volna: szerinte a Csipkesor előtti, parkként amúgy is funkciótlan szoborkertet kellene felszámolni, vagy területét legalább csökkenteni parkolókkal.

Ez az ötlet azonban nem mindenkinek szimpatikus. Varga Imre, a polgármesteri hivatal építésügyi hatóságának vezetője szerint az amúgy is kevés zöldterülettel rendelkező városban nem lenne szerencsés ezek számát csökkenteni. A helyi rendezési tervben sem szerepel ilyesmi – az azonban igen, hogy új létesítmények nyitása esetén telken belüli parkolókat kell kialakítani, ami valamelyest enyhítheti a gondokat. Mint ahogy az is, hogy a belváros közelében több, jelenleg tisztázatlan funkciójú tömb található, amelyeken megállóhelyeket lehet létesíteni. Ez azonban a legszűkebb centrum problémáját nem oldja meg, bár Varga Imre megjegyzi: a makói autósokra is az jellemző, hogy például Szegeden egy-két utcahosszt is hajlandóak gyalogolni, itthon viszont lehetőleg a bejárat előtt szeretnének megállni.

Ami a főteret illeti: az itteni helyzet rendeződése az M43-as gyorsforgalmi út néhány éven belül várható megépülésétől lehet várni. Ennek átadását követően ugyanis jelentősen csökkenni fog a belvárost átszelő jelenlegi autóút forgalma, ez pedig lehetővé teszi a forgalomtechnikai felülvizsgálatot – azaz: újra meg lehet majd állni az úttest szélén, mint régen, amikor sokkal kevesebb volt a négykerekű.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csákányi Eszteré a Páger-díj

Tegnap délelőtt a szülőháznál rendezett koszorúzási ünnepség után, a Hagymaházban vette át a Makó… Tovább olvasom