Délmagyar logó

2017. 05. 24. szerda - Eszter, Eliza 13°C | 24°C Még több cikk.

Kihalt vasútállomások a megyében

Makó - Kihalt volt csütörtök reggel a vásárhelyi és a makói vasútállomás. Vásárhelyen két, Makón pedig három vonat „ragadt benn" az állomáson a sztrájk idején. Vásárhelyen a Volán-buszok a szokásos telt házzal közlekedtek, nem kellett kisegítő járatot indítani.
Egyetlen utas lézengett csütörtök reggel a vásárhelyi nagyállomáson. Prokop Gábor hajnalban fejezte be műszakját a Tescóban, s szeretett volna időben hazajutni Orosházára. Az 5 óra 59 perckor induló járat azonban nem hagyta el az állomást a sztrájk miatt – csak 8 órakor indult el. Ugyanitt várakozott a Vásárhely és Szentes között közlekedő, a menetrend szerint fél 8 előtt tíz perccel induló vonat is, rajta két vasutas utassal. Reggelenként ötvenen-hatvanan szállnak itt vonatra, ám a „tömeg" tegnap elmaradt, a pénztárnál is csak egy ember érdeklődött a munkabeszüntetésről. Megtudtuk: az utasok még a sztrájk előtt közlekedő vonatokkal indultak úti céljuk felé.

Nem kellett a kisegítő járat

Egyetlenegy olyan embert sem találtunk reggel háromnegyed 7 környékén a vásárhelyi Kossuth téri buszmegállóban álldogálók között, aki eredetileg vonattal indult volna Szegedre. A reggelenként amúgy is párosával járó buszok most is zsúfoltak voltak. Kiss Gergely, a várakozók egyike szerint a busszal ingázók létszáma most sem volt több, mint más napokon. Ezt erősítette meg Kelemen László, a Tisza Volán területi igazgatója is, aki elmondta: bár sofőrrel és tartalék busszal is készültek a sztrájkra, végül nem kellett útnak indítani a kisegítő járatot.

A Szegedről Békéscsaba felé közlekedő vonaton utasként ülő Balázs Mátyásnéról és Sztorek Antalnéról kiderült, azért értenek egyet a mozdonyvezetőkkel, mert maguk is vasutasok, és munkájuk függ a szárnyvonalak megszüntetésétől.

A kerékpártárolóban öt bicikli, a parkolóban két autó, a váróterem üres – ez a kép fogadott bennünket a makói vasútállomáson tegnap a sztrájk félidejében, reggel hét óra tájban. A vágányokon három vonat állt, mindkettő kivilágítva, és mint odabent kiderült, felfűtve. Az egyikben négyen ültek, és beszélgettek – de csak egymással, velünk nem akartak szóba állni. Kiderült: ők alkotják a három vonat személyzetét.

A második vonat üres volt, a harmadikban pedig egy idős házaspár várta az indulást, ám ők sem akartak nyilatkozni. A férfi olvasott, felesége pedig buzgón kötögetett, és mindössze annyit vetett oda foghegyről, amikor azt kérdeztem, hogyan érinti őket a munkabeszüntetés: örül, hogy ilyen szépen haladt a kötéssel.

Sokkal nagyobb élet a sztrájkidő, azaz 6 óra előtt sem volt a makói pályaudvaron. Az állomásfőnök, Dancsi György elmondta: jóval kevesebben érkeztek a 6 óra előtt befutott vonatokkal, mint szoktak; nyilván csak azok ültek vonatra, akik amúgy is csak Makóig utaztak volna ebben az időben. Felszállni pedig nem akart senki, úgy látszik, mindenki értesült a reggel hattól nyolcig tartó sztrájkról. A makói állomáson az állomásfőnökön kívül négyen dolgoztak. A tiltakozó akció célja nyilván a munkahelyek megtartása is – mondta Dancsi, de ennél többet nem akart mondani, pedig látszott, van véleménye.

A véleményét végül egy ember osztotta meg velünk – egy hajléktalan, aki időközben melegedni tért be a váróterembe. Az 55 éves Almási László – aki valamikor autó- és gépszerelőként, hegesztőként dolgozott – gyerekkorában a vasút szerelmese volt. Elmondta, hogy még a gőzösökre is emlékszik, de amióta rokkantnyugdíjas, és a lakhatás megoldása is gond, az utazásra sincs pénze. Ő egyetért a szárnyvonalak felszámolása ellen tiltakozókkal, szerinte az Újszeged–Mezőhegyes vonal megszüntetése ostobaság. Hidat kellene építeni Szegednél, a vonal másik végét meg kinyitni Románia felé, és mindjárt lenne rengeteg utas – mondta.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Diák-Pulitzer a makói Koronában

Makó - Makó történetében pénteken adják át először a két kategóriában fél-félmillió forintos… Tovább olvasom