Délmagyar logó

2018. 10. 15. hétfő - Teréz 8°C | 22°C Még több cikk.

Kiszomborig ért a kamionsor vége hétfőn

Nagylak - A nagylaki átkelőhelytől Makón is túl, Kiszomborig ért a teherautók sora tegnap: a hétvégi kamionstop után a román oldalon szigorúbban ellenőriztek a hatóságok. Tíz éve nem volt ekkora torlódás. A tumultus húsvétkor megismétlődhet. Késő délutánra a várakozási idő már egy óra alá csökkent.
Gyorsan haladni csak szabálytalankodások árán lehetett, sokan visszafordultak. A rendőrök más átkelőhelyeket ajánlottak a személyautósoknak. A tumultus húsvétkor megismétlődhet. Késő délutánra a várakozási idő már egy óra alá csökkent.

Nagylaktól egészen Kiszomborig, illetve a Temesvár felé vezető út körforgalmáig állt, araszolt több ezer, különféle nemzetiségű kamion tegnap reggeltől a 43-as főúton. A teherautó-sofőröknek négy-hat órás várakozással kellett számolniuk. Ez azt jelentette, hogy
Kiszombortól folyamatosan csak súlyos szabálytalanságokkal, több kilométeres kocsisort előzve, folyamatos életveszélyben haladhattak a személyautósok.

– Öt órája várok, araszolgatok Makótól, egész éjszaka vezettem, így egyáltalán nem is tudtam aludni – panaszolta a román Milan Geniu. – Már oda kellett volna érnem Brassóba, de még a határon sem léptem át. Olaszországból jövök, de sehol nem találkoztam ilyen komoly torlódással.
Úgy tűnt, a tumultus okozói, a határ román oldalán dolgozók nem tettek különbséget uniós és unión kívüli szállítmányok között, mert percekre sem gyorsult az átkelés sebessége.

Már Makó előtt megállították a kamionokat, hogy ne duguljon be a város. Csak szakaszosan kelhettek át a településen. Fotó: Frank Yvette

– Mi úgy tudjuk, hogy a magyar vámosok szőröznek a papírjainkkal. Hallottam a rádióban, hogy baj van Nagylaknál, így gondolkodtam azon, hogy Gyula felé kerülök, hiszen ez alig húsz kilométeres kitérő, de a CB-n ezután jelentették be, hogy ott sem jobb a helyzet. Budapest mellől viszek egyébként plazmatévéket Bukarestbe – keseredett el a sorban hátrébb veszteglő Versics István, aki ilyen hosszú várakoztatást csak az ukrán határon tapasztalt, és reméli, hogy nem lesz belőle rendszer.
A torlódás közel tizenhét-tizennyolc kilométeres sort eredményezett, de a kamionok csak lakott területen kívül állhattak: a rendőrök, polgárőrök nem engedték, hogy a lakóházak között ácsorogjanak járó motorral a negyventonnás gépszörnyek. Makó előtt a reggeli órákban a közlekedési osztályt vezető rendőrtiszt, Neparáczki László személyesen vezényelte a kamionsorok átengedését.

Levél a miniszterhez a 43-as miatt

Levelet írt a 43-as úton tapasztalható gondok miatt Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszterhez Magyar Anna, a Csongrád Megyei Közgyűlés és a védelmi bizottság elnöke. Arra kéri a tárcavezetőt, hogy „a térség lakosságának helyzetét megértve szenteljen kiemelt figyelmet, és lehetőségei szerint nyújtson segítséget a 43. számú főút nagyarányú forgalomnövekedése káros hatásainak csökkentésében". Közlekedési és katasztrófavédelmi szakemberek szerint szükség lenne egy koordinációs testületre, amely egyeztet az útjavítások és a forgalmat, a biztonságot javító munkákkal kapcsolatos egyeztetéseket. Tavaly majdnem háromszorosára nőtt a kamionok száma Szeged és Nagylak között, 287 ezerről 646 ezerre.

Farkas Jánosné, Magyarcsanád polgármestere nem emlékezett rá, hogy az utóbbi években bármikor is akkora kamionsor torlódott volna fel, ami egészen a falujukig ér.
– Több mint tíz éve, hogy egy karácsony előtti napon hasonlóan hosszú torlódás volt, össze is szaladtak akkor az emberek. Reméljük, nem kell rendszeresen ilyen helyzettel számolnunk – mondta a polgármester asszony.

A román oldalon szigorítottak

A román határrendészeti szervek az április 2-4-re összehívott bukaresti NATO-csúcstalálkozó biztonsága érdekében szigorították meg a határőrizetet és a forgalom ellenőrzését – értesült az Országos Rendőr-főkapitányság tegnap. A torlódás kialakulásához hozzájárult, hogy a nemzeti ünnep miatt Magyarországon pihenni kényszerülő sofőrök hétfő kora reggeltől nagy számban indultak útnak – tájékoztatta lapunkat Pál János rendőrségi szóvivő. Kora délutánra valamelyest normalizálódott a helyzet. A rendőrség azt javasolja, hogy akik 7,5 tonnát meg nem haladó össztömegű járművel indulnak Románia felé, Nagylak helyett a kiszombori, ártándi, illetve a battonyai határátkelőhelyet vegyék igénybe. A tanács a későbbiekre is szól: Pál János szerint a rendkívüli mértékű kamionforgalom miatt húsvétkor is lehet hasonló torlódásokkal számolni.

Olvasóink írták

  • 12. Kiss LInda 2008. március 19. 16:36
    „mikör veszik le az u tról ezeket a nagy dögöket ezeknek a nagyobb része okozza a balesetet”
  • 11. patofil 2008. március 18. 17:04
    „Botka Lászlo szerint azért kell logisztikai központot épiteni szegeden,mert szeged vagyis (nagylak-43-s út)lesz europa déli kapuja. Ha ez igy van ,akkor talán meg kellene csinálni a KAPUBEJAROT is!!”
  • 10. Kért Elek 2008. március 18. 06:25
    „Etele! Nem Dédunokát akartál írni????
    Mert ilyen hozzá állással ahogy az építkezés folyik csak ők fogják majd használni.”
  • 9. Etele 2008. március 18. 00:03
    „Nagyon kellen már az az elkerülő út!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ma reggel Aradra 3 óra alatt értem le. a román oldalon sem volt rózsásabb a helyzet. ott is több km-es kamionsor vala.
    ha ez a komcsi kormány tenne is valamit elkerülő út gyanánt akkor talán az unokáinknak majd nem kell órák hosszat várakozni, hogy átkeljenek e gúnyhatáron!
    Szebb Jövőt magyar testvéreim! Rátok fér!
    A székely”
  • 8. Kért Elek 2008. március 17. 21:09
    „Azért nem mennek Szerbián keresztűl mart aSzerbek nem alamizsnát kérnek út díj gyanánt, hanem normális ősszeget amit az utak felujítására fordítanak.”
  • 7. k 2008. március 17. 20:28
    „Miért nem mennek Szerbián keresztül,főleg akik Brassó és környékére mennek.Az M5-ön hamarabb átjut.
    RO-LA-t is igénybe lehet venni.Battonyai határ át kelő felé, Makó után kell letérni.”
  • 6. Mit jelent 2008. március 17. 17:12
    „Felsmann Balázs GKM államtitkár lemondott és elment a GKM-ből,
    azaz a Közlekedési Minisztériumból.

    Mit jelent ez?

    Az M43-as 2010-es átadásának a burkolt eltolása????????


    ??????”
  • 5. rendőr 2008. március 17. 16:17
    „Ezek a szőrös talpu férgek, soha sem szerettek dolgozni ott a túloldalon!”
  • 4. 43-as mellett élő 2008. március 17. 15:41
    „Hétvégi kamionstop? Kinek?
    A házunk előtt 80-90 km/h-val zúgtak el a kamionok kb. 20-30 mp-enként!!!
    ŐRÜLET !!!”
  • 3. Elemer Laux 2008. március 17. 15:26
    „Kegyetlen kamionáradat volt reggel is a 43-on. Mondtam már, hogy ez is következménye a hétvégi kamionstopnak, hétköznap nagyobb a forgalom - pont a munkába menőknek rossz, dehát valamit valamiért.”
  • 2. Dovalovszki Mihály 2008. március 17. 11:39
    „ez nem rémhír keltés, ugyanis Ápr elején Romániában NATO csúcstalálkozó lesz és ez miatt közel 3 hétig, a RO-ba belépő és kilépő forgalmat is regisztrálják a román határörők!
    egy belsős!”
  • 1. Kért Elek 2008. március 17. 11:07
    „Ez csak rémhír keltés, mióta Románia is az EU tagja már nincs is várakozás.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újabb közlekedési baleset Kiszombor mellett

Kiszombor - Tudósítónk helyszíni jelentése szerint újabb baleset történt a 43-es főút kiszombori… Tovább olvasom