Délmagyar logó

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 1°C | 8°C Még több cikk.

Körforgalom helyett útszűkítés

A körforgalom nem épült meg, az utat viszont leszűkítették abban a makói kereszteződésben, ahol az utóbbi évek legtöbb halálos balesete történt.
– Miután megvizsgáltuk a helyszínt a Magyar Közút és az önkormányzat szakembereivel együtt, új megoldást javasoltunk a balesetveszély csökkentésére – jelentette be Palicz András makói rendőrkapitány a legutóbbi testületi ülésen, amikor ismét szóba került, milyen sok baleset történik a Rákosi út és az M43-asról leágazó elkerülő út kereszteződésében.

Mi úgy tudjuk, átadása, azaz 2011 óta 28, ezek közül 3 volt halálos, összesen 4-en haltak meg itt. Ha az ember beleolvas a balesetekről szóló cikkekbe, visszatérő motívum, hogy az ütközés leggyakoribb oka az elsőbbség meg nem adása.

Megírtuk: a makói önkormányzat nagyjából az átadás óta szorgalmazza körforgalmi csomópont kiépítését az elátkozott kereszteződésbe, ebből a 150 milliósra becsült beruházásból azonban nem lett semmi. A mások által javasolt fekvőrendőr, illetve figyelmeztető lámpa sem került ki, csak a szokásosnál nagyobb táblákat helyeztek ki, illetve figyelmeztető csíkokat festettek az aszfaltra.


Ez az eszköztár bővült a nemrégiben azzal, hogy a Rákosi utat a kereszteződés mindkét oldalán leszűkítették egysávosra ideiglenesen kihelyezett terelőtáblákkal úgy, hogy a sofőr kénytelen áttérni a menetirány szerinti bal oldalra.

Úgy tudjuk, ettől azt remélik, hogy a sofőrök még lassabban, körültekintőbben hajtanak be a kereszteződésbe. A helyszínen járva úgy tapasztaltuk, ezt a hatást valóban sikerült elérni – kérdés, hogy elég lesz-e a körforgalom helyett.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Öt középiskolától vettek búcsút a hét végén a végzős diákok Makón - galéria

A Maros-parti városban idén összesen 330-an fogadták a virágokat az iskolák folyosóin. Tovább olvasom