Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Lapunkban hirdetett a 43-as főútvonal ügyében

Lapunkban adott fel keretes hirdetést a Makón élő, Svájcból három éve hazatért Németh Pál, mert úgy véli: a médiumok túl keveset foglalkoznak a 43-as főút forgalma miatt szenvedő ezrekkel. A közlekedési mérnöki végzettségű nyugdíjas szakember a svájci védelmi minisztériumban dolgozott harminc évig.


Németh Pál Svájcból tért haza három éve – megdöbbentette, hogy mennyi kínt okoz a nemzetközi forgalom Fotó: Illyés Szabolcs


Keretes hirdetés jelent meg – és vár még megjelenésre – pénteki lapszámunkban, amelyet egy magánszemély, a Makón élő Németh Pál rendelt meg kiadónktól. A nyugalmazott mérnök jelentős összeget, közel 70 ezer forintot fizetett azért, hogy a közvélemény még gyakrabban szerepelhessen a 43-as ügye. Ám, mint ahogy arról már többször is beszámoltunk, nem ez volt az első akciója, amihez saját vagyonából áldozott súlyos tízezreket.

– Azért adtam fel a hirdetést, mert egyértelműen úgy vélem: az írott és elektronikus sajtó a szükségesnél sokkal kevesebbet foglalkozik a Szeged és Nagylak között közlekedő tranzitforgalommal, amely rengeteg szenvedést okoz közel tízezer embernek, akik az út közvetlen közelében kénytelenek élni. Szerintem az írott sajtóban ritkán olvasni a témáról, a televízióban pedig még egyetlenegy riportműsort sem láttam erről, jóllehet nekem személyesen több száz ember panaszolta már el: sokszor kibírhatatlannak tartják, ha éjszaka óriási hangzavarral dübörög végig egy-egy kamion fekhelyüktől 6-8 méternyire – mondta Németh Pál, aki a hirdetés szövegében az önkormányzat mielőbbi közbelépését is sürgeti.

Hozzátette: az, hogy több sajtótájékoztató is elhangzott már kezdeményezései kapcsán e témában, a főút Makót átszelő szakaszán az éjjeli órákra 40 kilométerre korlátozták a maximális sebességhatárt és egy éjjel is látó traffipaxot használhatnak a térség rendőrei is – kevés, sürgősen és még hatékonyabban kell cselekedni a forgalom csökkentéséért. Ezt a hozzáállást kívánja demonstrálni azzal, hogy saját vagyonából méréseket végez, hirdetéseket finanszíroz.
Amikor azt kérdeztük, mi motiválja ebben, úgy fogalmazott: az empátia.

– Bár végzettségemet tekintve közlekedési mérnök vagyok, mégsem mondhatnám, hogy a szakmai elhivatottság indít arra, hogy ha kell minden követ megmozgassak az út mentén lakók érdekében. Egyszerűen megindít, hogy sokan emberhez méltatlan életkörülményekbe kényszerültek – summázta a szakember, aki lapunknak korábban már utalt rá: azok közül, akiket képvisel, sokan kényszerhelyzetben vannak, mert a január óta megváltozott forgalmi helyzet okán képtelenek megszabadulni ingatlanjuktól – ezt a témát néhány hete lapunk is feldolgozta.

Megtudtuk: Németh Pál három éve tért vissza Magyarországra, korábban a svájci védelmi minisztériumban dolgozott, mintegy harminc esztendőn keresztül. Mint fogalmazott: külföldön sikeres volt pályája, ám úgy érezte, mégis ideje visszatérni hazájába.

Olvasóink írták

  • 16. Németh Pál 2007. december 01. 18:51
    „Tisztelt "Heffalump 2007.11.30 20:07"

    "
    "Azért, mert ott: Sebességmérés, büntetés és büntetésbehajtás működik, kifogástalanul."
    És akkor a nép megint a rendőröket, mint a nemzet ellenségét fogják ismét szidalmazni.
    "

    Tévedés Kedves Olvasó.
    Jómagam mint kettős állampolgár, kinti tapasztalatokkal évtizedeken keresztül nem ezt éltem meg.
    A kijelentése a valóságos életben nem lép fel.
    (Bár csak ez lenne a legnagyobb gond a megvalósitásig!)

    Üdvözlettel”
  • 15. Heffalump 2007. november 30. 20:07
    „"Azért, mert ott: Sebességmérés, büntetés és büntetésbehajtás működik, kifogástalanul."
    És akkor a nép megint a rendőröket, mint a nemzet ellenségét fogják ismét szidalmazni.”
  • 14. Námeth Pál 2007. november 30. 19:46
    „Tisztelt Olvasók!
    **************

    ,,
    1. Varga Endre 2007.11.26 07:19
    Nem az Ujszeged - Mezőhegyes vasutat kell megszüntettni. Idéglenes megoldásnak a kamionok szállitását kellene megoldani Nagylak és Makó-HMVhely-Szentes-KKFélegyháza felé.
    ,,
    Gondolatom:
    Magam is vasútpárti vagyok.
    Szerintem az illetékesek a GKM-ben és a PM-ben nem is gondolkoztak ezen. Mint ahogy látjuk, az úthálózatot fejlesztik országosan.
    Szerintem azonban a mai vonatpálya terhelhetősége nem bírná el a kamionokkal megrakott tehervonatot. Sőt, még a mozdony súlyától is szétesne a kis vonatpályánk Újszeged és Nagylak között.

    ---------

    ,,
    3. mofte 2007.11.26 10:21
    Hány embernek kell még megahlnia, hogy változás történjen?
    Egyszerűen hihetetlen és már felháborító ami a 43-as úton történik!
    Életveszélyes a közlekedés a kamionok és a "külföldiek" minden szabályt megllőző viselkedése.
    ,,
    Igen, ezekkel egyet értek én is.
    A halálozások még ,,beleférnek" a 2010-es építési tervbe!



    ,,
    Külföldön ezt miért tudják megoldani? És itt miért nem?
    ,,
    Azért, mert ott: Sebességmérés, büntetés és büntetésbehajtás működik, kifogástalanul.

    ---------

    ,,
    4. dova 2007.11.26 10:53
    Szerintem nem megemelni kell az útdíjat,
    ,,
    De azt is meg kell emelni. Nyugaton 10-szeresek az útdíjak!


    ,,
    hanem átmenetileg betiltani vagy napi darabszámban limitálni a kamionforgalmat .
    ,,
    A románok is ezt teszik. Sikerrel.
    Szerintem a román vezetők többet törődnek a népükkel, mint a magyar vezetők.


    "
    Úgy tűnik a politikusainknak a kisebbik kellemetlenség az ha az ország polgárai szenvednek, mintsem egy EU-s konfliktus felvállalása.
    ,,
    Így van....

    -----------

    ,,
    5. Sz.M. 2007.11.26 12:29
    55-km. szemétdomb! Szégyen, hogy nincs aki összetakarítsa a parkolókat...
    ,,
    Elmondtam az útfelügyelőknek és Dr. Búzás Péter polgármesternek is pl. a Klárafalva utáni 1 kilométeres - jól látható és taszító - szeméttelep és nyilvános WC ügyét is. Megígérték, hogy intézkednek.

    -------------

    ,,
    6. Tóth Mária 2007.11.26 18:31
    Tiszteletem azoknak, akik sürgetnék az elkerülő út megépítését
    ,,
    Köszönöm.

    ,,
    KAMIONNAK lökte az autót amibe a 16 éves kisfiam is ült .olyan súlyos belső sérülést szenvedett ,hogy mielőtt beért volna a mentő szegedre vele itt hagyott ÖRÖKRE!
    ,,
    Fogadja részvétemet.

    ,,
    7. T Mária 2007.11.26 20:03
    .......
    Nagyon remélem, hogy végre mihamarabb neki fognak az elkerülő útnak csak nehogy a sietségbe 10év múlva legyen kész.
    Mint ahogy már el van döntve, jövő tavasszal hozzákezdenek, s 2010-re elkészülhet.


    ----------

    ,,
    8. EU 2007.11.27 09:20
    Elegem van már az évtizedek óta hallgatott szövegből, hogy nincs pénz erre meg arra! Itt sosincs? Senki munkája nincs megbecsülve, ...
    ,,

    A magyar munka és a magyar ember valóban kevéssé van megbecsülve: emberileg, politikailag, anyagilag. S mindezt az a kisebbség: kb. 100´000 pártpolitikus kényszeríti a népre.

    -------

    ,,
    9. Sz. N. 2007.11.27 11:21
    Kár a pénzért, semmi sem változik meg ettől, ,,
    ,,
    Lesz eredmény, csak sokat kell tenni azért, hogy egy kis eredmény legyen.


    ,,
    Mi csak figurák vagyunk a sakk-táblán, akiket meg lehet mérgezni a kamionok, gépkocsik bűzével.
    ,,
    Nem egészen.
    Mi is felemelhetjük a szavunkat, ha szakszerűen érvelünk.
    Csak szidás nem használ.

    ,,
    Én biztosan soha nem jöttem volna vissza Svájcból ebbe a "gyönyörű hazába", még azt is elfelejtettem volna, hogy létezik.
    ,,
    Nem tejföl és torta ott minden. Sok elhullott, magyart, angolt, egyiptomi és így továbbiakat éltem meg, akik nem álltak talpra sose. Már a 2-3 nyelv sok akadály soknak, s a szakma még hol van?

    ----------------------------

    ,,
    10. triatlonos 2007.11.27 15:46
    ......
    de bízik!
    ,,
    Én nem csak bízok, hanem teszek is.
    Az üres bizalom tettek nélkül olyan, mint az akinek vakbélgyulladása van és csak bízik, hogy elmúlik (közben meg belepusztul).
    De a makói Önkormányzat még többet tesz - most már -.

    Április óta léptem be ebbe a problémába. Kell egy év, mire látható eredmény lesz. Tehát türelemre vagyunk mindannyian kárhozatva.

    --------

    ,,
    11. Sz. N. 2007.11.27 16:57
    ....de ebben az országban én már nem reménykedek semmiben / bár az hal meg utoljára /.
    ,,
    Sajnos Kedves Sz.N. Hazánkban a politikai ,,elit" tönkre tette szisztematikusan az egyszerű emberek politikai és emberi tartását, érzését, meggyőződését.
    De a magyar középosztály is hallgat - hibásan - ahelyett, hogy magára vállalná a nyílt, becsületes demokratikus harcot a politikai hatalomért. Ez az érem másik oldala, amiről azonban ezek az érintettek ugyan tudnak, de elbújnak és megpróbálnak hallgatni.
    ,,

    ,,
    hogy kár a gőzért..
    ,,
    A megtörtek, betegek már - érthető módon - hallgatnak, ez igaz.
    De a sunyik, gyávák, konformisták, jellemtelenek, pénzhajhászók is.

    ,,
    Jó lesz ez az erő Németh Úrnak hamarosan még sz....ni is.
    ,,
    Ezt tudom.
    Minden ember - ha szerencséje és esze van/lesz -, megöregszik, beteg lesz, és akkor szembesül, a betegség harcával. Ugye ismeri azt Kedves SZ.N.: ,,élve még senki sem hagyta el ezt az országot". Ez az egyszerű mondás.
    Ezzel szemben ennek még lehet egy folytatása is: ,,de nem mindegy, hogy előtte hogyan élt."

    Ez utóbbiról nem irt egy sort sem, pedig éppen ez az élet művészete, nem pedig az előtte említett triviális idézet.

    --------

    Polgártársi üdvüzlettel:

    Németh Pál”
  • 13. Sz.M. 2007. november 28. 08:45
    „Kedves triatlonos!
    A baj az, hogy a szabadrablás nem fejeződött be! Senki nem foglalkozik ebben a városban munkahelyteremtéssel! Csak a kirakatot csinosítják, kívül............belül meg rohad! Az ,hogy élhető legyen a város senkit nem izgat .Azt meg főleg nem aki tehetne érte!”
  • 12. triatlonos 2007. november 27. 18:33
    „Számolom a kipontozott betűket: sz....ni, talán számolni, de lehet más is! Én sem hiszek ebben az erőlködésben, és másra forditanám az anyagiakat és az energiámat. Azt próbáltam érzékelni, hogy Németh Úr másként látja a jelenlegi helyzetet, mint mi - kimaradt az a harminc év az életéből, amit mi átéltünk, és tudjuk, hogy a jelenlegi állapot az előzőek szabadrablásos változata.”
  • 11. Sz. N. 2007. november 27. 16:57
    „Nem titok az életkorom, hasonló Németh Úréhoz, 53. életévemet taposom, de ebben az országban én már nem reménykedek semmiben / bár az hal meg utojára /.
    Az, hogy ki, mivel járt Szegedre iskolába, maga dönthette el, ( én a hajnali busszal jártam a főiskolába), de járhattam volna vonattal, vagy biciklivel is. A kajak nem jutott volna eszembe, pedig képzelje én is egyiniség vagyok és nem a busz, az autó, vagy a kajak tett azzá.
    Én nem akartam Őt kritizálni, csak a véleményemet írtam le, mert úgy tudom ez a fórum erre való. Ki is tartok az előbb leírtak mellett, hogy kár a gőzért, én már ezen az erőlködésen túl vagyok. Jó lesz ez az erő Németh Úrnak hamarosan még sz....ni is.”
  • 10. triatlonos 2007. november 27. 15:46
    „Tisztelt Sz.N!
    Bár a hozzászólása tartalmából nem tudom megitélni az életkorát, és az is tény, hogy Svájc szép ország, de ha elárulom, hogy Németh Úr volt amikor reggel kajakkal ment az iskolába -Makóról Szegedre a Déribe! Pedig akkor még nem volt ekkora forgalom a 43-ason. Már akkor is egyéniség volt, és ezt a külhoni évek csak fokozták. Németh Úr vakokat kerékpároztat tandem biciklivel, én még a triatlonosaimat is félve engedtem ki az útra. Abban viszont igaza van, hogy Németh Úr akaratlanul is hasonlitja a viszonyokat, és tudja, hogy óriási a szakadék, de bizik!”
  • 9. Sz. N. 2007. november 27. 11:21
    „Kár a pénzért, semmi sem változik meg ettől, bár el lehetne egy 70.000,-Ft-os hirdetéssel érni valamit.
    Mi csak figurák vagyunk a sakk-táblán, akiket meg lehet mérgezni a kamionok, gépkocsik bűzével.
    Én biztosan soha nem jöttem volna vissza Svájcból ebbe a "gyönyörű hazába", még azt is elfelejtettem vola, hogy létezik.”
  • 8. EU 2007. november 27. 09:20
    „Elegem van már az évtizedek óta hallgatott szövegből, hogy nincs pénz erre meg arra! Itt sosincs? Senki munkája nincs megbecsülve, kivéve a politikusokét (az túl van becsülve). Akkor teljes az egyetértés a parlamentben, amikor az ő javaikról van szó!”
  • 7. T Mária 2007. november 26. 20:03
    „Folyt a 6 sz 16 éves volt ,azóta nyugtatókon élek orvoshoz járok .Ott lennék mellette de még van egy 14 éves fiam és miatta maradnom kell A gyorshajtó persze szabadlábon A hátul ülő megijedve, de eléggé lecsatolta a vezető ővtáskáját a benne lévő pénzel és elszaladt.A vezető 17 évesen jogosítvány nélkül már 3éve legalább veszélyezteti mások életét! makoi mező u 2sz alatti lakos Sajnos a rendőrök se tudják megállitani és az én szavamra se halgatott csotány.Nagyon remélem ,hogy végre mihamarabb neki fognak az elkerülő utnak csak nehogy a sietségbe 10év mulva legyen kész Nemtudom hány ártatlan megy el örökre és köztük mennyi fiatal!!!Fájdalomtól megtört édesanya”
  • 6. Tóth Mária 2007. november 26. 18:31
    „Tiszteletem azoknak akik sürgetnék az elkerülő út megépítését SOS-ben Csak röviden probálom!11évi házasság után orvosról orvosra műtét után 17évvel ezelőtt 1990 11ho 26.nap nem volt nálabb boldogabb anyuka a világon.Kisfiam született. Nehézségeg akadtak ,több mint10 éve egyedül neveltem őket.Míg elnem jött azaz átkozott nap 2007 március 16 este 6 óra Makó külterületén a körforgalom és Zombor közt egy ámokfutó gyors hajtó állat szabálytalan előzés után mentve saját bőrét hátulról bele csapodott és a szemből épp oda érkező KAMIONNAK lökte az autót amibe a 16 éves kisfiam is ült .olyan súlyos belső sérülést szenvedett ,hogy mielőtt beért volna a mentő szegedre vele itthagyott ÖRÖKRE!”
  • 5. Sz.M. 2007. november 26. 12:29
    „A helyzet az, hogy ez a térségben lakókon kívül senkit nem érdekel! A politikusaink magas ívben lesz........ják a válsztók véleményét! Ha nincs a zsebbe pénz, nincs semmi! Csak akkor működik valami, ha egy nagykutyának valami "motiváció" csiklandozza a zsebét! Hogy néz ki az egész út? 55-km. szemétdomb! Szégyen, hogy nincs aki összetakarítsa a parkolókat, nincs aki elmondaná az útjavítóknak, hogy tőlünk nyugatabbra milyen technológiát használnak a kátyuk javítására? A ro-lát meg azért nem engedik majd, mert nem terhelhető a vasúti pálya, mert azt is elhanyagolták,mint mident! Nézzétek meg, vannak olyan sínek amik 1896-ban készültek! Ez tiszta röhej!! Jól mondta az egyik "menő" közgazdász ismerősöm: Ti csak egy gennyes pattanás vagytok a főváros hátán. Nem termeltek csak fogyasztotok!! Mit lehet ehez hozzátenni? Ez itt a halál völgye! Átköltözött Kaliforniából! Hogy maradt volna ott!”
  • 4. dova 2007. november 26. 10:53
    „Szerintem nem megemelni kell az útdíjat, hanem átmenetileg betiltani vagy napi darabszámban limitálni a kamionforgalmat .
    Ezt az intézkedést akár országosan is el tudnám képzelni.
    A napi limit kihasználása felett csak ROLA, "eszi- nem eszi nem kap mást alapon".
    Van már annyi adat a terhelésről, ami bőségesen elég lenne az indokláshoz, csak ahhoz elegendő vér kéne a Kormány pucájában hogy ezt a lépést megtegye. Sajnos erre várhatnánk még egy jódarabig....
    Úgy tűnik a politikusainknak a kisebbik kellemetlenség az ha az ország polgárai szenvednek, mintsem egy EU-s konfliktus felvállalása.”
  • 3. mofte 2007. november 26. 10:21
    „Hány embernek kell még megahlnia, hogy változás történjen?
    Egyszerűen hihetetlen és már felháborító ami a 43-as úton történik!Életveszélyes a közlekedés a kamionok és a "külföldiek" minden szabályt megllőző viselkedése. És még a magyarok nem tudnak vezetni? Külföldön ezt miért tudják megoldani? És itt miért nem? A kulcsszó szerintem ROLA! Kicsit meg kellene emelni az úthasználatot a kamionok számára, hogy ne érje meg inkább a bírságot kifizetni, mint a ROLÁT.”
  • 2. stones 2007. november 26. 09:58
    „Szlogen: Útdíj helyett ROLA vonaton!
    és/vagy
    M43-ast, most!”
  • 1. Varga Endre 2007. november 26. 07:19
    „Nem az Ujszeged - Mezőhegyes vasutat kell megszüntettni. Idéglenes megoldásnak a kamionok szállitását kellene megoldani Nagylak és Makó-HMVhely-Szentes-KKFélegyháza felé. Vagy HMVhely-Szeged utirányon átt. Ha nem valami szuper rakodoról ondolkoznak akkor ez rövid idön belül megolható lenne.Még akkor is kiméletes megoldás ha azon a szárnyvonalon alacsony sebbeségel közlekedhetnek a szerelvények.Mivel a mostani sebbeség korlatozások betartásával sem haladnak gyorsabban a kamionok. Valamikór Dorozsmán is puritán modon kezték a szállitást.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ellenzékiek a makói tévénél

Makó - Januárban indul az a közéleti magazin, ami az ellenzék által hiányolt Döntés után című műsort… Tovább olvasom