Délmagyar logó

2018. 04. 26. csütörtök - Ervin 14°C | 25°C Még több cikk.

Lassítások az M43-ason

Makó - Támogatja a Makón élő nyugalmazott mérnök, Németh Pál kezdeményezését Buzás Péter polgármester is. Korábban megírtuk: a szakember saját költségén végeztetett felméréseket a 43-as főút rezgés- és zajártalmáról.
Kiderült: az út mellett élők éjszaka szenvednek emiatt a legtöbbet. A héten éjjel látó lézeres mérőműszer áll szolgálatba az úton, de újra felkerülnek a 40-es sebességkorlátozó táblák is.

Nem maradt hatástalan a makói Németh Pál lakossági kezdeményezése. Mint azt korábban megírtuk: a nyugalmazott mérnök saját költségén zajszintmérést végeztetett a 43-as főút mentén, valamint felkérte a szakhatóságot, hogy állapítsák meg: mekkora rezgésterhelést kell elviselniük a főút mentén élőknek. Már a 24 órás vizsgálat átlagolt eredménye is az egészségügyi határértéknél magasabb adatokat mutatott, ám az egyes pillanatnyi méréseredmények megdöbbentő csúcsokra hívták fel a figyelmet. Voltak olyan éjszakai percek, amikor a gyorsító kamionok okozta rezgéstől egyszerűen kiakadt a műszer, az ember számára elviselhető érték többszörösére riadhattak fel akkor a környéken lakók. A mérnök már akkor is a döntéshozók segítségét kérte.

A civil tettek mellé állt Buzás Péter makói polgármester, aki kistérségi vezetőként és országgyűlési képviselőként az utóbbi hetekben tárgyalásokat kezdett a 43-as mentén lakókra nehezedő, a január óta megháromszorozódott kamionáradat miatt lassan elviselhetetlenné váló tranzitforgalom lassításáért. Buzás Péter lapunknak elmondta: mindenek előtt a főút mentén élőkre nehezedő éjszakai terhelés csökkentése a cél.

– Az éjjel elképesztő dübörgéssel és rezgéssel járó, gyorshajtó kamionok lassítására több megoldás is létezik. Jelenleg nincs a térségben olyan sebességmérő berendezés, aminek a segítségével az alkonyat után közlekedő gyorshajtókat bemérhetnék a rendőrök. A tárgyalások eredményeként a megyei főkapitányság közreműködésével napokon belül ezt a hiányt pótolni fogják, és egy civil rendszámú gépkocsiba szerelt, éjjellátó lézeres berendezés fogja pásztázni a 43-as teljes szakaszán az utat. Reméljük, ez már magában önmérsékletre készteti a térségünkön áthajtókat – fogalmazott a polgármester.

Megtudtuk: az érintett települések forgalmi rendjét is ennek a célnak megfelelően változtatják, a tervek szerint minden érintett községben és a főút Makót átszelő teljes szakaszán 40 kilométeres sebességkorlátozás lép hamarosan érvénybe. Ám a korábbi, makói gyakorlattal szemben egy kiegészítő tábla kihelyezésével nem egész nap, csak az éjszakai órákban lesz kötelező a sebességcsökkentés. Így az a gyorshajtó, aki ma bármelyik településen legfeljebb pénzbírságra számíthat, ettől kezdve a jogosítványát veszélyezteti.

– Örülök, hogy a polgármester felismerte a mérések fontosságát. Mindenképpen megoldást kell találni arra, hogy megfékezzük a magukat Forma–1-es pilótának képzelő kamionsofőröket. Ráadásul úgy vélem, ez az ügy a szegények problémája, akiknek esélyük sincs eladni az út melletti lakásukat, így még három évig biztos, hogy sokat kell szenvedniük az elképesztő nagyságú forgalom miatt – tette hozzá Németh Pál, aki örömét fejezte ki, hogy a polgármester kijelentette: a levegő szennyezettségének mérését a város saját költségén végezteti el hamarosan.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Családanyát gázoltak halálra Klárafalván

Makó - Egy fiatal családanyát gázolt halálra szombat hajnalban egy Makó felől érkező személygépkocsi… Tovább olvasom