Délmagyar logó

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 11°C | 21°C Még több cikk.

Magánkézbe kerül a makói térség vasútja

Makó - Információink szerint napokon belül kiírják azt a pályázatot, amellyel a szaktárca működtetőt keres majd az Újszeged–Mezőhegyes szárnyvonalat magában foglaló térségi vasútra. Az egyik érintett település, Csanádpalota polgármestere szerint biztosan lesz érdeklődés iránta, a működtetéshez azonban változtatni kell sok mindenen. Az állomásfőnök szerint a menetrenden is.
Az Újszeged–Mezőhegyes szárnyvonalon Makótól legtávolabb lévő megyebeli település, Csanádpalota polgármestere úgy véli: végleg megmenekült a vasút a megszüntetéstől. Bár a bezárás gondolata időről időre felmerül, Kovács Sándor úgy gondolja, a térség településeinek sikerült meggyőznie a gazdasági tárcát arról, hogy szükség van rá.

Ugyanakkor nem az állami vasúttársaság fogja működtetni: a minisztériummal azóta is kapcsolatot tartó szabad demokrata polgármester úgy tudja, napokon belül kiírják azt a pályázatot, amellyel üzemeltetőt keresnek. Kovács Sándor a korábbi félreértéseket tisztázandó leszögezte, ez nem a helyi önkormányzatok feladata lesz – tőlük legfeljebb együttműködést várnak a működtetéshez, például az állomásépületek környékének rendben tartásával.

Az új menetrenddel nem minden ponton elégedettek az utasok. Fotó: Segesvári Csaba

Üzleti befektetőt keresnek, és a polgármester, noha még nem tud konkrét érdeklődőről, biztos benne, hogy lesz ilyen, méghozzá a vasúttársaság köreiből. Megjegyezte ugyanakkor, hogy véleménye szerint sok mindenen változtatni kell majd az utasok visszacsábítása érdekében. A munkába járóknak vagy a diákoknak például pluszkedvezményt kellene kínálni – vélekedett.

Változtatni persze nyilván nemcsak ezen kell majd, hanem például a vonatok közlekedésén is. A hét végén életbe lépett új, ütemes menetrenddel kapcsolatban, amelyről korábban részletesen is írtuk, rossz tapasztalatok is vannak. Csala Attila, aki annak idején aláírásokat is gyűjtött a vonal megmaradásáért, illetve az utasok igényeihez jobban igazodó menetrend érdekében, elpanaszolta például, hogy a reggeli bejáráshoz szükséges, korábban 6.13-as vonat később indul Makóról, és így nem lehet vele hétre beérni Újszegedre. Ő legutóbb a szokottnál kevesebb utast látott rajta.

A makói állomásfőnök, Dancsi György még komolyabb problémáról számolt be nekünk. Ők már panaszt is kaptak amiatt – igaz, eddig csak szóban –, hogy négy olyan vonat is jár Makóról Vásárhelyre, aminek a szentesi csatlakozásához 110 percet, majdnem két órát kell várni. Az állomásfőnök szerint a menetrend következő megújításakor komolyabb igényfelmérést kell előzetesen végezni. Menetrend-módosításra egyébként leghamarabb márciusban kerülhet sor.

Olvasóink írták

  • 2. triatlonos 2007. december 20. 17:12
    „Csak arra kérem az érintetteket, hog az uj tulaj megjelenéséig ne szedjék fel a sineket, ugy, mint a mezőhegyesi cukorgyárban. Arra még szükség lehet egy másik kormány idején.”
  • 1. Heffalump 2007. december 13. 11:05
    „Üzleti alapon. Attól tartok nem lesz ilyesmire vállalkozó, bár ne legyen igazam.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Párban dolgozó csalók Makón

Makó - Tucatnyinál is több, egyedül élő, idős makóitól lopott pénzt egy szervezett banda az utóbbi… Tovább olvasom