Délmagyar logó

2017. 10. 18. szerda - Lukács 10°C | 24°C Még több cikk.

Makó terveztet táblákat a sztrádára

Makó - Makó kész fizetni azért, hogy a várost megtalálják az autópályán utazók: 6 millió forintot biztosít arra, hogy az M5-ösön meglévő táblák közül 10-et kiegészítsenek, feltüntetve rajta az M43-ast és a várost. A táblák kihelyezésére a legjobb esetben is hónapokat kell még várni.
Mindent Makóról

A delmagyar.hu hivatalos makói Facebook-oldala, nem csak makóiaknak.

– Örülök, hogy valamilyen megoldás legalább született a problémára, bár továbbra is úgy gondolom, ezt nem a makói, hanem a központi költségvetésnek kellene állnia – kommentálta Márton Imre önkormányzati képviselő (Városépítők Társasága) azt, hogy a makói testület a közelmúltban úgy döntött: 6 millió forintot biztosít útba igazító táblák készíttetésére az autópályákra. Márton Imre volt az, aki az M43-as avatása után, 2 éve először vetette fel testületi ülésen, hogy autópályán utazva szinte úgy tűnik, mintha Makó nem is létezne: a Maros-parti városba tartók eltévednek, illetve nem merik az autópályát használni, mert szemben például Szegeddel és Szentessel, a fővárosból a csongrádi megyeszékhelyig csak néhány helyen jelzi tábla, hogy az M43-as végpontján Makóhoz ér az utazó.

Persze nem a képviselő volt az egyetlen, akinek mindez feltűnt. Szóvá tette a problémát már korábban is, több fórumon Buzás Péter polgármester, de a képviselő-testület is lépett. Ennek, illetve Mágori Józsefné parlamenti képviselő közbenjárásának hatására az M43-ason kihelyeztek néhány plusz útbaigazítót, az M5-ösön pedig négy úgynevezett portáltáblát tehetett ki a város saját pénzből, 1,8 millióért.

Csak Makóra nem vezet út a az M5-ös táblái szerint. Fotó: Karmnok Csaba
Csak Makóra nem vezet út a az M5-ös táblái szerint.
Fotó: Karmnok Csaba

Ez a lehetőség bővülhet most a testület minapi döntésével. A határozatból kitűnik: az M5-ös autópálya jelenleg már meglévő táblarendszerén összesen 8 helyen szeretnék feltüntetni az M43 számpajzsot, valamint Makót mint az M43-as autópálya mentén elhelyezkedő utolsó magyar várost. Így a Románia felé tartó tranzitforgalom is folyamatos megerősítést kapna a helyes útirányról. Emellett az M5-ös autópályán, közvetlenül az M0-s keleti kihajtása után, illetve a Kecskemét déli részén lévő, úgynevezett útvonal-megerősítő táblákat is kiegészítenék hasonló módon. A táblák kihelyezésével kapcsolatos egyeztetés megkezdődött, az üggyel kapcsolatban azonban egyelőre indokolt a feltételes mód – ami eddig biztos, az az, hogy a város állja a költségeket. A tervezés, előkészítés a legjobb esetben is hónapokat fog igénybe venni.

Olvasóink írták

  • 17. Cillit_bang 2013. augusztus 21. 18:17
    „´1. Ennyibe kerülnek a táblák.
    2.Ezerszer "megbeszéltük". Ettől nem lesz több vendége sem a városnak, sem a fürdőnek! De ŐK tudják...”
  • 16. HAJDÚKFOKOSA 2013. augusztus 06. 16:56
    „AZ UTÉPITÉS DETTO IGY MÜKÖDIK ) ÉS MINDENKI TUDJA KIK ÖK HOL SZÉKELNEK”
  • 15. Egyolvasó 2013. augusztus 03. 14:48
    „10. ivancsomkin 2013.08.02. 19:58

    10% a táblákra a többi a zsebekbe.
    Sajnos ez így működik Magyarországon a rendszerváltás előtt és után is.”
  • 14. vip007 2013. augusztus 03. 10:39
    „13. Qllancs 2013.08.03. 08:39

    Berosálok, ez tényleg komoly? Visszamenőleges hatállyal vezették be?”
  • 13. Qllancs 2013. augusztus 03. 08:39
    „Ne aggódjatok ! Majd mágoriné ..elintézi !!!Eddig is sokat tett már! 3 éve csak ezzel foglalkozik.Még van neki 1 éve..hogy megvalósítsa.
    " Az Istem malmai lassan őrölnek ! "
    más:
    jót röhögtem..kövér l. új Parlamenti házszabályt rendelt el. Lehet aludni ..ráhajolva a padra--DE lefeküdni rá : NEM lehet ! ...”
  • 12. exmakai 2013. augusztus 02. 22:16
    „Nem a táblán múlik. Hiába fürdőváros Makó, a fürdő még kevés ahhoz, hogy a turista jól érezze magát. Nincs elég program, látnivaló, amiért érdemes eljönni Makóra. Aki akar, úgyis odatalál, térképpel, vagy GPS-el.”
  • 11. vip007 2013. augusztus 02. 21:35
    „10. ivancsomkin 2013.08.02. 19:58

    legyártatás, engedélyezés minden helyre, ilyen-olyan szakértők pecsétjei, bürokraták aktatologatásának óradíja, sok sok papír és igazolás az összes létező magyarországi szervezettől és szolgáltatótól, hogy nincs ellenvetésük a tábla ellen. Nem tudom, nem értek hozzá, de tuti ilyen költségek vannak.”
  • 10. ivancsomkin 2013. augusztus 02. 19:58
    „Jól értem???
    Mi kerül tíz táblában Hat millióba?????????????????????????????????????????????????????”
  • 9. makovaros 2013. augusztus 02. 18:54
    „7. Igen jogos, csak sajnos nem hajlandóak rá, ha már 2 év alatt nem sikerült akkor az már szerintem nincs értelme tovább várni.”
  • 8. szatyi 2013. augusztus 02. 18:53
    „" A tervezés, előkészítés a legjobb esetben is hónapokat fog igénybe venni. "

    Az ilyenektől áll meg az ember esze! A mai rohanó világban -Európában!- néhány tábla kihelyezése hónapokat vesz igénybe!”
  • 7. vip007 2013. augusztus 02. 16:00
    „Igaza van Márton Imrének, ezt tényleg illendő lenne, ha a központi költségvetés állná. 6 ülőhellyel kevesebb épülne felcsúton, és meg is lenne a fedezet.”
  • 6. makovaros 2013. augusztus 02. 14:43
    „Azért tényleg érdekes, vásárhely kikerült sőt valahol szentes is kivan rakva. Makó meg nem. Ugyanakkor ez megéri azt a pár milliót ha már másképp nem megy.
    Ugyanakkor Makó belterületén is van hasonló probléma ott meg az hogy az a Autópálya nincs megjelölve, illetve minden zöld útba igazító táblára kikéne tenni nem csak arra a pár helyre ahol most van.”
  • 5. KamuNeni 2013. augusztus 02. 14:22
    „Hat igen balga volt aki kihagyta Makot a tablakrol.”
  • 4. Katyvaszka 2013. augusztus 02. 13:43
    „Gondolom magas helyen volt olyan ember akinek az volt a kívánsága, hogy a szülővárosának, Hódmezővásárhelynek a neve legyen a táblákon, holott az autópálya a közelében sem vezet.”
  • 3. _csutak_ 2013. augusztus 02. 13:41
    „@grafika88:
    Tudod barátom, van pár olyan balga ember aki nem az általad elírtak szerint közlekedik hanem mondjuk térkép alapján és a táblák alapján!
    Nem mindenki a hivatásforgalom része vannak erre járó valóban hollandok, akiket érdekel az merre jár, nem csak hollandban melózó románok.
    Támogatásra méltó az önkormányzat kezdeményezése, remélem nem lesz a sekélyes politikai csatározások áldozata a döntéshozó verdiktje!”
  • 2. szatyi 2013. augusztus 02. 13:08
    „"1. grafika88 2013.08.02. 09:57 "

    Érvelésed alapján nem is kellene semmilyen tábla, és még olcsó is lenne!
    Majd megtalálja mindenki, hogy hova akar menni!
    Ez már XXI. század!”
  • 1. grafika88 2013. augusztus 02. 09:57
    „Szerintem aki Románia--Arad felöl jön be az országba ..ők tűznek Bp fele . akik pedig Kiszombornál jönnek be ..azok meg itt húznak el Makón, Kölcsey..Ardics u. Maroslele fele !
    Akik meg már Bp felöl jönnek ..és közelebb van Zombor fele a hazaút..na ők ott döngetnek .különösen péntek..szombat éjszaka .
    Aki meg Arad fele megy..nem jön be a városba..mikor igyekszik haza románba !Nem tölti az időt..még aludni se állnak meg ..csak a volán mellett alszanak ..v. a szallagkorláton.
    A határ széléről jönnek a fürdőbe..ők ismerik a járást.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hazatért az üveg szerelmese

Az apátfalvi iskola rajztehetsége volt gyermekkorában Csala Zsuzsa. Tovább olvasom