Délmagyar logó

2018. 05. 22. kedd - Júlia, Rita 15°C | 25°C Még több cikk.

Makói közgyűlés: kezelhetetlen a 43-as forgalma

Makó - Lényegében kezelhetetlenné vált a forgalmi helyzet a 43-as főútvonalon – ismerte el a Magyar Közút Kht. megyei igazgatóságának vezetője.
Egy idézet ismertetésével pontot tett egy hosszú ideje folyó parázs vitára a csütörtöki testületi ülésen Buzás Péter polgármester. A vita arról folyt, vajon az M43-as sztráda építésének részeként elkészül-e az utat a várossal összekötő és azt elkerülő szakasz is – sokan biztosra vették, hogy nem. A város első embere most felolvasta a Közbeszerzési Értesítő napokban megjelent számának vonatkozó részét, amelyből kiderült: igen. Később kiderült az is, hogy igaz az, amit a jobboldali politikusok gyakran hangoztatnak, nevezetesen hogy az M43-as végleges pályázati anyagait a kormány még nem nyújtotta be az uniónak; Buzás Péter azonban hangsúlyozta, hogy emiatt a munkálatok nem szenvednek késedelmet, és hogy a mulasztás valójában nem mulasztás. Az ügyben tárgyaló illetékesek ugyanis háttértárgyalásokat folytatnak annak érdekében, hogy a nagyjából százmilliós beruházás jelenleg ígért negyvenkilenc százalékánál többet, legalább hetven százalékot finanszírozzon Brüsszel – márpedig amíg erről nincs megállapodás, nem lehet, de nem is érdemes az anyagot benyújtani. A polgármester egyébként azt is elmondta: bár szerette volna, ha 2009 végéig elkészül, a Makóig tartó szakasz megépülésének reális határidejét már ő is 2010 augusztusára teszi.

Újra drágul a távfűtés

Mint a polgármester, Buzás Péter fogalmazott, a szolgáltató kérelmével egyet nem értve, de a város gazdálkodása iránti felelősségből megszavazta a testület többsége, hogy – változatlan alapdíjak mellett – áprilistól 10,79 százalékkal dráguljon a mért fűtés és a meleg víz díja a távfűtött lakásokban. Ugyanakkor több képviselő indítványára meg fogja vizsgálni a pénzügyi és a városüzemeltetési bizottság, miért lett néhány év alatt az ország egyik legdrágább távfűtése a makói, illetve hogy módosítható-e a szolgáltatóval kötött koncessziós szerződés.

Az ülésen arról is szó volt, mit tesz a gyorsforgalmi út megépüléséig a 43-as főútvonalon a közlekedés biztonságáért és az út karbantartásáért annak gazdája, a Magyar Közút Kht. Mint elhangzott, erre az útra a társaság több pénzt fordít, mint bármelyik másikra a megyében; idén például – a szegedi szakaszt is beleértve – közel háromszáz milliót. Basa Zoltán, a megyei igazgatóság vezetője ugyanakkor elismerte: a helyzet ma már ezzel együtt is szinte kezelhetetlen. Amikor a körforgalmi csomópontok kiépítése megkezdődött Makón, senki sem számított arra, hogy egyszer itt akkora forgalom lesz, mint amekkora most van – az illetékesek úgy gondolták, Románia és Bulgária uniós csatlakozásáig kész lesz az M43-as. Miután Gáspár Sándor képviselő szóvá tette, hogy a karbantartások során elvégzett munkák minősége az autósok tapasztalatai szerint nem egyszer kifogásolható, Basa Zoltán kimondta: a panaszok jogosak, ám a kivitelezők a minőségi előírásokat minden esetben teljesítik - a szabványok meghatározásánál azonban olykor különböző lobbiérdekek érvényesülnek.

A város egyébként a 43-as főútvonal makói szakaszán eddig megépült öt körforgalmi csomópont mellé egy új megépítésére is pályázik. Ez száztíz millióba kerülne és a főtéri, jelenleg közlekedési lámpákkal védett hármas csomópont helyén épülne meg. A szakemberek reményei szerint ez lassítaná a forgalmat a város szívében és jótékony hatással lenne a levegőre is: kevesebbet állnának az autók járó motorral, mint a piros lámpa előtt. Két képviselőnő, Mágori Józsefné és Bakos Gáborné javaslatára a polgármester utánajár annak, lehetséges-e a makói költségvetés helyett más forrásból is előteremteni a beruházáshoz szükséges harminc százalékos, harminchárom milliós önerőt.

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. Lack0 2008. március 31. 14:42
    „bentfentes! Ok és bocs. :) A fórumra én is jelentkeztem, és én írtam, mint "Egy makói". Később döntöttem úgy, hogy legalább a keresztnevem felvállalom.
    Üdv mindenkinek.”
  • 35. bentfentes 2008. március 29. 16:19
    „Sokszor elhangzik a kérdés, hogy: ki lenne a normális polgármester?
    Azt javaslom, hogy próbáljuk meghatározni, mi fórumozók. Nem személyek kellenek most, hanem tulajdonságok. Ha megvan az, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezzen egy ideális jelölt, akkor ahhoz kell keresni annak megfelelőt.
    Azt is javaslom, hogy a "www.marosnet.hu" oldalain tegyük ezt meg, mert itt minden cikk előbb utóbb kifut az oldalról.
    Aki egyetért, annak irány a marosnet. Regisztálni kell, ha hozzá akarsz szólni. Azon belül nyitok a MAKÓ alpontban egy fórumot ennek a témának.
    Gyertek!”
  • 34. bentfentes 2008. március 29. 15:11
    „Lack0!
    Kérlek a nevemet használd helyesen. Nem a helyesírási szótárból szedtem (Ebben az esetben te írod helyesen) Ahogy a Horváth, th-val, vagy a Makovecz , cz-vel , én a benfentest ntf-fel írom.
    Köszönöm előre is.”
  • 33. Lack0 2008. március 29. 10:46
    „Ami ma megy Makón, az "Kenyeret és cirkuszt" politika. Egyetértek benfentessel ez az "őzés" egy politikustól gusztustalan. A következő polgármester választáskor emlékezzünk ezekre a nem tettekre a PM részéről, de könyörgöm!!! Állítson már valaki egy normális PM jelöltet.”
  • 32. Egy makói 2008. március 29. 10:19
    „Vegyük már észre, hogy nem lehet benyújtani pályázatot, ha már egy rohadt kapavágás történt. Illetve lehet, csak nem adnak rá pénzt. Buzás hazudik, mint ha muszály lenne.”
  • 31. Satakera 2008. március 28. 22:34
    „Ki ez a Basa? Egy újabb hazudozó? Hol van a pénz amit állítólag a 43-as ra fordítottak? ugyanis nem látszik meg rajta. Sajnos én is sokat közlekedek a 43-ason, Olyan nyomvályuk vannak, hogy tiszta életveszély, a lukakkat nem győzöm kerülgetni, csuda, hogy még megvan atengelyem? Akkor miről is beszél? Mi az hogy erre az útra fordítják a legtöbb pénzt? Emberek nem látják, hogy itt mindenki hazudik, Búzás, Basa , Gyurcsány! Mind csak a saját zsebét tömi degeszre, az hogy közbe naponta vannak balesetek, hát Istenem, hadd hulljon a férgesse. Ha egy kis összefogás volna tényleg akkor az emberek Szegedtől Nagylakig összefognának és lezárnáka z útat, az összes kamion elől, menjenek amerre akarnak, de ne erre. De hát hol van itt az összefogás, mindenki csak nyavalyog és senki nem csinál semmit. Ezért tartunk itt ahol most vagyunk.”
  • 30. bentfentes 2008. március 28. 18:55
    „Volt szerncsém ma hajnali 5-kor végig menni Makón. A kamionok 60-70 km/h-val huznak dacára a 40-es tábláknak. Ha nincs ellenőrzés, nem is lesz másképpen. A táblázás elrendelése tipikus pótcselekvés.Ezzel befogták a tiltakozók száját. Éjjel nem tartják be, nappal néhány figyelmetlen külföldi próbál 40-nel hajtani, amivel feltart mindenkit.”
  • 29. bentfentes 2008. március 28. 13:54
    „Igazad van Okos. Viszont ne kerülje el a figyelmedet az, hogy a felsoroltak között, most zajlik az ujraosztása a lehetőségeknek. Mágori Andrea JME-s. Őt favorizálja a FIDESZ regionális igazgatója, Márton Imre volt a FIDESZ polg.m jelöltje. A meglévő FIDESZ az alapszervezet felszámolásával és tagrevizióval számolhat. Ettől lenne békesség és összefogás? És ha összefognának, akkor leszavazhatnák a Buzás oldalt? Összefogni a választásokkor kellett volna. Mágori Andreának akkor nem kellet volna a jobboldalt megosztani. A FIDESZ-nek meg nem kellett volna gőgösen elfordulni a JME-től.

    Amúgy az IPOSZ és a Marosmenti VÁll. Szöv. bent volt az előző ciklusban a testületben. Mit értünk vele?

    A testületi ülést nézni, igazi mazohizmus. A szereplők szellemi szintje olyan, amilyen a makói átlag. Nem az akadémián csiszolódott. A polgármester őzése, népieskedő beszédmondja idegesítő. Aroganciája egyenesen bicskanyitogató.
    Ezt választotta a makói nép. Viselje.”
  • 28. Kért Elek 2008. március 28. 13:53
    „Összefogás kellene , ami nincs meg Makón a panelban lakók között.
    Érdekes módon a Fürész utcán meg tudták oldani, hogy el bucsúzzanak atávhőtől, csak összefogásra volt szükség. És azóta nem függenek a távhőtől, és kevesebb is a fűtés számlája.”
  • 27. Okos 2008. március 28. 08:53
    „Szvsz a makói ellenzék két részből áll.

    Az egyik nincs benn a képviselőtestületben. Civilek, MDF, vállalkozók.

    A másik benn van a képviselőtestületben. FIDESZ, JME, plusz Márton Imre. Ez a csapat van szétforgácsolódva. Én nem látok olyan célt, ami megérné nekik, hogy összefogjanak értünk. Ugyanazokra a pozíciókra hajtanak. Munkájukról szomorú képet fest az élő közvetítés a képviselőtestületi ülésről.

    Összességében mégis azt látom, hogy 2 éve erősödik a jobb oldal egésze. Legyen versengés, de ne legyen öldöklés.”
  • 26. bentfentes 2008. március 28. 06:51
    „Elment a téma az eredetitől, de nem baj.
    Az elmúlt választás bebizonyította, hogy támogatás nélkül nem lehet sikert elérni. A támogatást egyértelműen a két parlamenti párt oldalán lehet megtalálni. Az pedig le van osztva. Ráadásul a FIDESZ oldalán egy régió igazgató akarja eldönteni, hogy Makón ki legyen a jelölt. Ha nem az lesz, mert a helyi tagság nem szavazta meg, akkor feloszlatják az alapszervezetet és Mágoriné szervezheti újjá. Csodálatos távlatok.
    Pártsemleges társaság kínálta magát, de eredményt nem tudott elérni. Mi van e mögött? Az emberi butaság. A Makón maradottak képtelenek felmérni azt a károkozást, amit Buzás az elmút évtizedben produkált. Lesülyesztette a város gazdaságát. Az ingatlanok értéke az országos alatt van. A város 80 %-a még mindig maga alá engedi a saját szennyvizét. 30%-kal csökkent a lakosság száma, gyakorlatilag megszünt az értelmiség, a legfejletlenebb város rangját értük el 2007-ben a KSH szerint.
    E közben Buzás meggazdagodott. A város összes munkáját idegenek, ráadásul ugyanazok végzik. E mögött senki nem lát korupciót.
    És mindezt ellensúlyozni lehet az ingyenes operettfesztivállal, a tüzijátékokkal, a virágokkal, a karácsonyi nyugdíjas csomaggal.
    A választás szabadsága egyben felelősség is. Az viseljék, amit választottak. Hogy e közben egy volt megyeszékhely eltünik a sűllyesztőben? Ezt érdemeltük!
    Jut eszembe. Az értelmiség eltűnését nem véletlen említem. Értelmiségnek lenni nem jelenti azt, hogy diplomásnak lenni . Az értelmiségi a diplomások között az, aki felelősséget érez és társadalmilag aktív. Az összefogáshoz el kell jutni az emberekhez azonos érvekkel, ami egy szétforgácsolt ellenzék esetén lehetetlen.”
  • 25. Tedi 2008. március 27. 19:47
    „DE akkor gyerekek! Hát csináljunk már valamit! Mert nekünk is most csak a szánk jár, ebből nem lesz így semmi, Én személyesen tapasztaltam, hogy mennyire nincs külföldön összefogás a magyarok között. Kazinczy jellemezte ezt a legtalálóbban: ha van egy magyar barátod, ellenségre nincs is szükség!
    egy politikailag teljesen semleges tömeget kell összeszednünk, akinek megvan még a józan paraszt esze, és nem a rózsaszín ködben él, és természetesen a város érdekeiért küzd. legyen az bármi, hogy a következő választásokkor már kellő támogatottsággal rendelkezzen és egy politikailag semleges jelöltet tudjon állítani!”
  • 24. d 2008. március 27. 18:03
    „.....apropó majdnem kifelejtettem, amí magyar magyart ver át sohasem lesz semmi ,igérhetnek itt autópályát, fürdöt bármi mást (tapasztalat a szomszédos országokban sokkal nagyobb az összetartás, az egy ügyért kiállás mint itt)...egy lenne a fontos félre tenni a közönyt és közösen megoldani a problémákat, nem másokra hárítani......legalább probálkozni.....”
  • 23. d 2008. március 27. 17:56
    „....a csökkentés haszna az zsebre megy, itt azt kell nézni mit kíván a konformista politika(adó helyet kizsákmányolás amig lehet)azaz kicsi befektetéssel nagyott kaszirozni saját sebre.”
  • 22. jankó 2008. március 27. 15:55
    „Nagyon király hogy végre megint emelik a távhő díját, így az eddigi ötvenháromezres számlám emelkedik hatvanezerre. Javaslom búzás peti bácsinak költözzön már be hozzám és élvezze a kellemes 18 fokot ennyi pénzért. Igaza van annak aki kiszált ebből az aránytalanul magas elégtelen szolgáltatásból. Ha így folytatják a jövő szezont már én is villannyal oldom meg és a távhő csekjeit pedig felajánlom papírgyüjtésre.
    Jelentkezzen az akinek az egy havi számlája több mint hatvanezer. Ahhoz képest hogy fél éve az új termálkútra hivatkozva csökkentést igértek más felyleményt nem is vártam.”
  • 21. bentfentes 2008. március 27. 08:51
    „A makói távfűtés üzemeltetésébe bevont magántőke után az ország legdrágább szolgáltatása lett.
    Az M5-ös Kecskemétig (Kiskunfélegyházáig) megépített időszakában az üzemeltetésbe bevont magántőke elérte, hogy európa legdrágább autópályája voltunk.
    A KORONA étterem bérbeadása után a megye legdrágább szilveszterét rendezték itt.
    Mi vár ránk az egészségügybe bevont magántőke hatására? A legdrágább és egyben a legrosszabb szolgáltatás?
    Az országot magántulajdonának tekintő szoclib kormány a legmagasabb adóteher mellett a legeladósodottabb országgá tette Magyarországot.
    Buzás makói kiskirályságával a legfejletlenebb és egyben a legnagyobb építményadót kivető, legdrágább távfűtéssel rendelkező, legnagyobb forgalmat levezető, legtöbb be nem váltott ígéretet eltűrő, legnagyobb szemfényvesztésben élő kisvárossá fejlesztette Makót. Emlékszünk még a szlogenre! MEGCSINÁLTUK
    Gratulálunk!”
  • 20. tudom 2008. március 27. 08:10
    „Ismerőstől tudom, hogy a román és bolgár a helyszíni bírságot ha nem fizeti be, akkor annyi. Csak a feljelentést küldik meg a címére (ha egyáltalán van és ott is lakik, nem Itáliában), az meg nem a magyar államnak lesz behajtva. Ilyenek az államközi egyezmények, amiről nem a rendőr tehet. Hiába is EUztok, az csak a jogokra vonatkozik, a kötelességekre nem. Kellettek ezek az EUba...”
  • 19. Kért Eles 2008. március 27. 06:28
    „NAGY KESERVESEN VÉGIGNÉZTEM A TESTÜLETI ÜLÉST. A CIKKBŐL KIMARADT A TÁVHŐ DÍJ EMELÉSE, VAJON MIÉRT???
    DE A FÜRDŐBERUHÁZÁS AZ LÉTFONTOSSÁGÚ MAKÓNAK, OLY ANNYIRA, HOGY MÉG AZ ITT LAKÓK ADÓSODÁSA SEM ÉRDEKLI TISZTELT KÉPVISELŐKET. /LEGYEN AZ PANEL VAGY MAGÁNHÁZutóbbinál a csatornázás/ VAJON MIÉRT??”
  • 18. 2200 rpm 2008. március 26. 20:56
    „kb fél éve nem jár a szippanto....az osztrák az igen ameddig jonak látja......a kamion pillanatjifogyasztásztása gyorsitáskor 300.litert mér...jo levegőt..”
  • 17. 2200 rpm 2008. március 26. 20:56
    „kb fél éve nem jár a szippanto....az osztrák az igen ameddig jonak látja......a kamion pillanatjifogyasztásztása gyorsitáskor 300.litert mér...jo levegőt..”
36 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hamarosan Erdei János nevét viselheti a makói sportcsarnok

Makó - Egyelőre városinak hívják a makói sportcsarnokot, Molnár László önkormányzati képviselő, sporttanácsnok azonban azt szeretné, ha lenne neve – ötlete is van. Tovább olvasom