Délmagyar logó

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 24°C | 33°C Még több cikk.

Makón és térségében startra készek

A listán első helyen várja az uniós támogatást a Makón, valamint Maroslelén, Kiszomboron, Apátfalván, Magyarcsanádon és Földeákon tervezett csatornaépítés. Eredetileg idén indult volna, de most átcsúszik jövőre. A 17 milliárdos munka, az utak feltörése közel két évig okoz majd kellemetlenséget a városban és falvakban.
Befejeződött Makó és térsége szennyvízcsatornázásának előkészítése, a terv megvalósításra kész, az uniós pályázati forrásokra várunk – nyilatkozta lapunknak Buzás Péter, Makó polgármestere.

– Fontos tudni, hogy a kohéziós alapból finanszírozandó projektek közül az országos lista első helyén a makói csatornázás áll – mondta a polgármester. – A mi pályázatunk adható be elsőként, ezt várhatóan néhány héten belül az országgyűlés is megerősíti – mondta Buzás, aki rámutatott: a projekt megvalósításának kezdete eredetileg 2007 volt, de most egy évet csúszik a kezdés – azaz leghamarabb a következő év első felében indulhatnak meg a munkálatok.

Az országos első pozíció a precíz és gyors, határidőknek megfelelő mérnöki munkának köszönhető – tudtuk meg Pintér Ágnestől, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség munkatársától. A tervező, a gyulai székhelyű Kövite-Plusz Kft. 144 millió forintért dolgozott. Elvégezték a dokumentumegyeztetéseket, beszerezték az engedélyeket, geodéziai és geotechnikai vizsgálatokat, valamint környezeti hatásvizsgálatot végeztettek. Már az engedélyes tervek is a csatornatársulat rendelkezésére állnak, s mindazt, ami eddig történt, azt az Európai Unió illetékes hatóságai is jóváhagyták.

– A kivitelezés közel két esztendőn át tart majd – mondta lapunknak Endrész László főmérnök. – Nemrég a Makóhoz hasonló nagyságú Cegléden végeztünk egy közel ugyanekkora városi szakaszt érintő szennyvízcsatornázást, itt egyszerre negyven munkacsoport dolgozott, és valamivel több mint egy év alatt be is fejezték a munkálatokat, de a lehetséges csúszásokkal számolva reális lehet Makón a két esztendő.

A megvalósítandó csatornaszakasz jó része a belvárosban húzódik, így itt összesen 87 feltört utcával kell számolni – így ahol csak lehetett, zöld területeken keresztül tervezték a nyomvonalat.


hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csődveszélyben Csanádpalota

Csanádpalota önkormányzata vállalta, hogy hektáronként 323 ezer forintért fertőtlenítteti az… Tovább olvasom