Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Megy a gőzös a makói múzeumban

Makó - 160 kilós, kürtöl és világít – ilyen a makói József Attila Múzeum vasúttörténeti kiállításának legérdekesebb darabja, egy óriási mozdonymodell, amely a lefektetett sínszakaszon közlekedik is.
Lőcsei Dezső, a szegedi Vasútmodellezők Baráti Körének elnöke a kiállítás büszkeségéről elmondta: kézi munkával készült, az érdem Varga Sándoré, a vasúttársaság néhai jogtanácsosáé, eredetije pedig a budapesti vasúttörténeti múzeumban látható. A 303-as egyébként a valaha épült legnagyobb magyar gőzmozdony volt. 13 kocsit tudott vontatni akár óránként 110 kilométeres sebességgel, mégis csak bő egy évtizedig közlekedett, mert a 120 tonnás és 25 méter hosszúságú monstrum súlyával tönkretette a síneket.

Vasútmodell-kiállítás a makói József Attila Múzeumban - GALÉRIA

A tárlaton vasúti térképeket, mozdonyokról és más berendezésekről készült fotókat, működő terepasztalt, vitrinben megtekinthető szerelvényeket, korabeli egyenruhákat láthatnak az érdeklődők a Vasúttörténeti Alapítvány és a szegedi vasútmodellező kör jóvoltából. A kisvonatok többsége méretarányos és aprólékos kézi munkával készült, de megtekinthető itt barátaival együtt a mesékből ismert gőzmozdony, Thomas is. A bemutatót a hétvégéig tekinthetik meg a vasút szerelmesei a József Attila Múzeumban. Vasárnap azt tapasztaltuk, az érdeklődés óriási: főleg gyerekek kíváncsiak a kiállított megannyi kötöttpályás csodamasinára.

A kiállítás „sztárja
A kiállítás „sztárja" a 303-as mozdony működő modellje, amely kürtöl és világít is. Fotó: Karnok Csaba
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az idei Páger-díjas megmártózott a Hagymatikumban

A Páger-díjjal kitüntetett Kútvölgyi Erzsébet a díjátadó előtti napon érkezett Makóra, sétát tett a városban, majd ellátogatott a Hagymatikumba is. Tovább olvasom