Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

Most már befér a hosszú busz az új makói körforgalomba

Makó - Nem fér el a háromtengelyes autóbusz az új makói körforgalomban – aggódtak a képviselők a testület legutóbbi ülésén. A megújult csomópontról az derült ki, hogy szűk, magas – de leginkább szokatlan ott, ahol hosszú ideig a város egyetlen rendőrlámpája állt.
Sokáig a város egyetlen rendőrlámpás kereszteződése volt a Korona előtti, ahol a Széchenyi tér és a Csanád vezér tér találkozik. Itt halad át a 43-as út forgalma, találkozva a város nagyobbik feléből, Hódmezővásárhely felől és az M43-asról érkezőkkel. Erről lehet megközelíteni az új fürdőt. Ez Makó legforgalmasabb pontja volt és az is marad. Ezért indokolt a körforgalom-építés, amelyre 105 millió forintot költ a 43-ast fönntartó állam nevében a NIF Zrt. Az átadás eredeti határideje augusztus 20-a volt, de menet közben – mint a NIF tájékoztatott – a körforgalom hódmezővásárhelyi ágánál, az útszélesítés közben egy olyan elektromos földkábelt talált a kivitelező, amely nem szerepelt a térképeken. Emiatt csúszott a munka, a műszaki átadás a jövő héten így is elkezdődik, és várhatóan október elejére lezárul.

Az augusztus 24-i képviselő-testületi ülésen nem a határidőt említették, hanem azt, hogy a csomópont szűknek tűnik. A háromtengelyes fehér – nem csuklós – helyközi autóbusz, ha Nagylak felől érkezik, alig tud bekanyarodni a Csanád vezér tér felé, tennie kell egy kört, hogy aztán folytathassa az útját. Buzás Péter polgármester még egy kifogást említett: szerinte általában jellemző az útépítőkre, hogy a régi rétegekre ráhúzzák az újat, az út szintje így folyamatosan emelkedik, és ez nagyobb eső idején kellemetlen, mert a víz az útról csak a házak felé folyik. Itt ugyanezt tapasztalja. Másrészt nem érti, mi kerül ezen a körforgalmon 105 millióba. A tervező, Rigó Mihály, aki a korábbi felvetésekre reagált, erre is válaszolt volna, de még egyszer nem kapott szót.

Új csomópont, felülnézetből. Sokba került és szokatlan, de most már elfér benne mindenki. Fotó: Szabó Imre
Új csomópont, felülnézetből. Sokba került és szokatlan, de most már elfér benne mindenki.
Fotó: Szabó Imre

– Azt mondtam volna el, hogy ha egészen a földig felbontjuk a régi aszfaltot, és úgy alapozzuk-építjük fel a körforgalmat, sokkal többe került volna az egész – felelte kérdésünkre.

A tervező azt mondja, a tér adottságai megkötötték a kezét. Mozgástere az első világháborús emlékmű körüli kert felé lett volna, de azt nem akarta, hogy abból a zöld felületből vegyen el még valamennyit a csomópont. Szerinte ha elkészülnek az előírt folyókák, nem csurog be sehová az esővíz. Ha pedig a busz az építkezés befejezése után sem fér el, forduljon egyet, vagy a Tisza Volán Nagylak felé ne küldjön háromtengelyes járművet.

A fordulás problémája időközben megoldódott: Szirbik Csabától, a makói autóbusz-állomás vezetőjétől tudjuk, hogy mióta eltűntek a piros-fehér csíkos táblák az út szélén, amelyek az építkezés miatt zárták el a terület egy részét, már nem olyan nehéz bekanyarodni. És a buszvezető előtti tér csak nő azáltal, hogy a rázató kövekkel kirakott részt is hamarosan használni lehet.

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. scott1 2011. szeptember 10. 08:14
    „A laikus bírálók azt mondták hibázott és Ő még el is hitte... De igazad van, a stílusa az valóban bicskanyitogató (ez a gyors asszimiláció eredménye lehet, ahogy "a helyi arrogancia szint szerint" válaszolt - ami persze ki is csapta a biztosítékot azoknál, akiket ez a stílus jellemez igazán :) A cikkben leírtak szerint ez A dilettánsok háborúja fejezett alatt vonulhat majd be Makó történetébe...”
  • 24. ada1001 2011. szeptember 10. 07:26
    „scott1!
    Azért én nem nagyon kapkodnék azzal a bocsánat kéréssel, ugyn is a "mérnökúr" számára is csak most derült ki hogy, a műve mégis csak egy kicsit megfelel. Egy mérnöknek ezt illik tudni kiszámolni és nem az építkezés végefele rácsodálkozni.A másik, ami leginkább ellenszenvet kelt az a magasfokú arogancia amivel kezelte az ügyet."Ha pedig a busz az építkezés befejezése után sem fér el, forduljon egyet, vagy a Tisza Volán Nagylak felé ne küldjön háromtengelyes járművet." Ebből a mondatból azért sok minden kiderül.”
  • 23. scott1 2011. szeptember 09. 06:25
    „Most, amikor kiderült, hogy a 3 tengelyes járművek is tudják használni a körforgalmat - miután elvették a táblát :) akár egyenként bocsánatot is lehetne kérni a "szakértőknek" azért, amiért napokig mocskolták a tervezőt indokolatlanul! De, hát Ők az "örök elégedetlenek akik a jónak sem tudnak örülni", Ők akik a valótlanra ugorva mocskolják be a tisztességes emberek munkáját :)”
  • 22. hsoni 2011. szeptember 08. 21:20
    „A 43-on és Makón is sok még az átutazó külföldi személyautó.
    Valóban még mindig nincs a GPS-en feltüntetve az új M43-as autópálya??????????????????????
    Ha nincs, akkor nem csudálom , hogy nem hadják el a régi utat az átutazók.
    Vagy a pályakezelők intézik majd, hogy felkerüljön???????????”
  • 21. randika 2011. szeptember 07. 22:36
    „Hé, törppicur barom! A tervektől eltérni mérnöki jóváhagyás nélkül tilos! Már az elején látszott, hogy szűk lesz, jeleztük is. Meg is lett szélesítve az ominózus szakasz. Szélesebbre nem lehet hagyni, mert a polgármesteeretek heppje a minél nagyobb zöldterület. Szokjatok hozzá így!”
  • 20. törppicur 2011. szeptember 07. 17:56
    „Miért nem tudták szélesebbre hagyni... nem igaz hogy nem látnak, hogy nem lesz jó amit csinálnak. Gondolhatták volna akkor. Barmok. Mást nem tudok erre mondani.”
  • 19. Naiv 2011. szeptember 07. 13:37
    „Voltam bátor más esetben már szaktahónak nevezni ezeket a "mérnök"-urakat-nőket, kaptam is a számra....Ez a példa....Tudom, semmi, én vagyok a hülye...”
  • 18. mackósajt 2011. szeptember 07. 08:00
    „Az autópálya átadása óta ez a szakasz, csak itt az új körforgalomnál kapott új aszfaltburkolatot. A 43-as városon áthaladó szakaszát az autópálya átadása óta nem tették rendbe. Továbbra is mehetünk a kamionok által kitaposott nyomvájúkba, az itt-ott felmart aszfalt és kátyúk és csatornafedők, úthibák meg rendben tartják autóink lengéscsillapítóját. Ez igen!”
  • 17. randika 2011. szeptember 06. 22:34
    „Az egy dolog, hogy ekkorára, és ilyenre tervezték, de ezt v.ki jóváhagyta, és elfogadta a város részéről is. Akkor nem tünt fel senkinek ,hogy magassági értelemben hová kerül az új aszfalt, és szegély? Marhára értenek ott is a tervekhez... Ilyenkor már kár aggódni, tudomásul kell venni. Ja, és sürgősen feltölteni a zöldterületeket, mert még baj is lehet ebből, mint annó a kamion a gyerekszobában..., pont ugyanezért. És a busz is elfér, csak az építkezés alatt kicsi türelem kellett volna.”
  • 16. Zsoltee0716 2011. szeptember 06. 20:55
    „Ne ő mondja már meg hová ne küldjünk 3 tengelyes buszt.”
  • 15. strangerrr 2011. szeptember 06. 19:50
    „15. Olvasni tudsz-e? Nincs baj a tervvel.”
  • 14. makovaros 2011. szeptember 06. 15:01
    „Kb mindegyik körforgalmunk ekkora mindre azt mondták hogy kicsi-mégse lett az. Rendőrlámpákat énis sajnálom de legalább megújult az út burkolata.
    12. Igazad van a belvízzel. Víz tényleg nehezen folyna bemikor végig kiemelt szegély van Víznyelőkkel az útszélin. Meg onnan azér még messze vannak a házak, Tehát nem nagyon fogja érinteni”
  • 13. dmonlájn 2011. szeptember 06. 14:01
    „12. Wacky 2011.09.06. 13:39
    és mi az hogy még1 kört kell tennie?? xD attól ugyanúgy fog állni az a busz:D... "

    tévedés! ha egyből fordul a busz, akkor a hátsó kerék, felfuthat a padkára(ott nincs rázatókő) és jól megdobja a buszt, meg a benne ülőket, míg ha megy egy kört, akkor a rázatókővön fut végig a hátsó kerék és majdnem hogy egyenesen megy ki a körforgalomból!”
  • 12. Wacky 2011. szeptember 06. 13:39
    „"hanem azt, hogy a csomópont szűknek tűnik. A háromtengelyes fehér - nem csuklós - helyközi autóbusz, ha Nagylak felől érkezik, alig tud bekanyarodni a Csanád vezér tér felé, tennie kell egy kört, hogy aztán folytathassa az útját. Buzás Péter polgármester még egy kifogást említett: szerinte általában jellemző az útépítőkre, hogy a régi rétegekre ráhúzzák az újat, az út szintje így folyamatosan emelkedik, és ez nagyobb eső idején kellemetlen, mert a víz az útról csak a házak felé folyik. Itt ugyanezt tapasztalja."

    úúúúristeeen... ez csak vicc lehet, honnan folyik milyen víz a házak felé??
    és mi az hogy még1 kört kell tennie?? xD attól ugyanúgy fog állni az a busz:D... amúgy meg sztem tökéletesen elfér a 3 tengelyes csukló nélküli busz!!”
  • 11. strangerrr 2011. szeptember 06. 11:01
    „10. Vagy bevállalja veszteségesen és próbál hitelből élni a jobb időkig veszteségesen, vagy azonnal csődbe jut.
    Nehogy azt gondolja valaki hogy a kivitelezőnek pl ezen a körforgalmon 1 Ft haszna is van. Csak veszteségesen dolgozva talán túlél, míg nem dolgozva hamarabb csődbe jut.”
  • 10. vadruca 2011. szeptember 06. 10:45
    „" az építőipar jelenlegi helyzetét" az jellemzi, hogy sok estben nem fizetik ki az elvégzett munkát és nem az hogy olcsón dolgozik. Ezért aztán aljasságról szó sincs, legfeljebb a nemfizetés az aljasság.”
  • 9. KamuNeni 2011. szeptember 06. 10:11
    „Ja, hat agaza vanitt tobbnek is . azt a razato sort el kellene tuntetni. A kamionok nem fognak tudni kanyarodni anelkul hogy le ne taposnak. Egyebkent teljesen folosleges volt az egeszet megcsinalni.”
  • 8. andreasz 2011. szeptember 06. 09:44
    „A hely adott- és lett volna elég egy bővebb öblű körforgalomra is, amely M43 dugó esetén is megfelelt volna forgalom elterelésnél. Így majd lehet kínlódni. Egyébként a hétköznapi közlekedésben sem baj ha nem kell teljesen kitekerni a volánt.”
  • 7. strangerrr 2011. szeptember 06. 09:17
    „A tervező nem tervezhet, a hatóság pedig nem engedélyezhet a szabványoknak nem megfelelő geometriát. Pont.
    Ez nem úgy van ahogy azt Móricka elképzeli, hogy a tervező eldönti, a sugarakat, az íveket, a szélességeket.

    "a rázató kövekkel kirakott részt "
    A járható gyűrűre gondolnak azt pedig pont az Önkormányzat kérte betonkőből.”
  • 6. dmonlájn 2011. szeptember 06. 09:07
    „"vagy a Tisza Volán Nagylak felé ne küldjön háromtengelyes járművet." na ez sem utazott még sehova tömegközlekedési járművel!

    "És a buszvezető előtti tér csak nő azáltal, hogy a rázató kövekkel kirakott részt is hamarosan használni lehet. " - ergo 2 hónap múlva lehet lezárni, javítani, mert kikopik, megsüllyed... és akkor ugyanott vannak, ahol akkor lettek volna, ha normális méretű körforgalmat építenek! Arról nem is beszélve, ha egy baleset miatt lezárják az autópályát és forgalom megint Makó belvárosán fog keresztül menni, a kamionok hogy férnek majd el???? Erre soha nem gondol senki!”
25 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Angolul is tanulnak a makói Szignumban

Mostantól az ország egyetlen angol–magyar két tannyelvű katolikus iskolája a Szent István nevét viselő makói. Tovább olvasom