Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Munkagépek nehezítik a közlekedést

Makó - Az M43-as autópálya építése miatt nem egyszerű közúton eljutni Makóról Vásárhelyre, pedig két út is vezet oda.
Autóba ültünk és Makóról elindultunk Hódmezővásárhelyre. Két út is vezet oda, de az M43-as autópálya építése miatt mindkét úton nehezen lehet közlekedni.

Előbb a Vásárhelyi úton hagytuk el Makót. Még nem is értünk az igási elágazáshoz, már tábla figyelmeztetett: útépítés miatt lassítani kell. Hatalmas föld- és homokkupacok között gurultunk, a megrakott billencsek porral terítettek be mindent.

Zöld láthatósági mellénybe bújt munkás állított meg, mert meg kellett várnunk, míg a munkagépek átmennek előttünk. Nagy a szárazság, de az óriási kerekek mégis iszapos sarat hordtak fel az aszfaltra. Ezt egy mellényes férfi lapáttal dobálta le az útról. Nem sok sikerrel.

Néhány kilométert tettünk csak meg, amikor újabb sebességkorlátozó tábla került a szemünk elé. Vásárhely felé haladva az út bal oldalán több emelet magas föld- és homokdombok takarták el a kilátást. Itt is különféle gépek, teherautók között mentünk, szép lassan. Itt már egy traktorra szerelt forgókefével tisztították a sárral telehordott utat.

Ez munkaterület: a maroslelei útról a sztráda építőin kívül más nem hajthat le Óföldeákra. Fotó: Szabó Imre
Ez munkaterület: a maroslelei útról a sztráda építőin kívül más nem hajthat le Óföldeákra.
Fotó: Szabó Imre

Visszafordultunk, hogy kipróbáljuk a másik utat. Az Ardics utcán mentünk ki Makóról, a maroslelei úton. Mintegy 10 kilométeren keresztül semmi gond nem akadt, a széttöredezett burkolat miatt csak 80-nal haladtunk.

Az óföldeáki elágazó előtt aztán hirtelen két táblára lettünk figyelmesek. Az egyik szerint „Munkaterületre" értünk, a másik pedig egy mindkét irányból behajtani tilos tábla volt, alatta egy kis kiegészítővel: kivéve útépítők és célforgalom. Úgy gondoltuk, ránk az utóbbi vonatkozik, továbbmentünk.

A porfelhőből egy konvojnyi teherautó bújt elő. Csak néhány száz métert tettek meg az úton, aztán lekanyarodtak Óföldeák felé. A közeli depóból tonnaszám vitték az anyagot a sztráda egyik lehajtójának alapjához. A maroslelei útról a munkagépeken kívül más nem is hajthat le Óföldeákra, mert az az út munkaút. A régebbi aszfalt szinte el is tűnt a sárréteg alatt.

Nincs több utas a vonaton

Annak ellenére, hogy útépítés nehezíti a közúti forgalmat Makó és Vásárhely között, nem lett több utas a két város között közlekedő vonaton. A menetrend szerinti buszok is rendesen járnak, csak számítani kell arra, hogy bármikor leállíthatják a forgalmat, ha jönnek a munkagépek.

Olvasóink írták

  • 5. janoka 2009. július 12. 21:38
    „Kikváncsi lennék az itt dolgozó gépek és teherautók műszaki érvényességére!!!
    Valamint múnkaügyi vizsgálatot is tartanék, hogyan is dolgoznak itt ? kis könyv vagy bejelentve? talán egyik sem?”
  • 4. Gabci74 2009. július 09. 09:01
    „Kedves Mc_Mi,
    nem értek veled egyet abban, hogy a földeáki úton senki sem jár, szerintem elég nagy a forgalom. Amióta eszemet tudom mi mindig arra jártunk és járunk, mert nekünk rövidebb, mint Lele felé kerülni. Egyébként ezer éve nem csináltak a földeáki útnak semmit, az időnkénti foltozást kivéve. Én örülök hogy felújítják, de azért ennyire drasztikusan nem kellett volna neki esni. De legalább minőségi munkát végeznének!!! Már rossz!!!”
  • 3. Mc_Mi 2009. július 08. 21:09
    „Valóban, végig kellett volna, menni az úton. Ennél többet is látni kellett volna egy ilyen cikk megírása előtt.
    Egyik észrevételem: A teherautóknak nem lenne szabad az aszfalt úton menni. Eredetileg súlykorlátozás, most behajtani tilos jelzi nekik. Ezzel együtt is leto....ják a tilalmat. Sokan az úton mennek. Nem érdekli a felelőútlen sofőröket, hogy az út tönkre megy és sokba kerül. Építettek ugyanis az úttal párhuzamosan egy földutat. Nekik azon kellene menni. Hmvásárhely körül van az igazi építési dömping. Építik az elkerülő utat, ami mostanra le is van aszfaltozva. A maroslellei útnál már a körforgalom is kész. Vásárhelyről Földeákra vezető út kb első 6-8 km-re úgy került felújításra, hogy az útburkolatot teljesen felmarták, azutánn rakta rá 20 cm útalapot és újra aszfaltozták. Így többe került ez az út, mintha újat építettek volna. Ha elkészül reméljük jó lesz. De miért ezt az utat újították fel? Miért erre költünk ennyi pénzt? Ezen alig van és volt forgalom.
    Ha már az ésszerűtlen költekezésnél tartunk, meg kell majd nézni az új autópálya felhajtókat és kiegészítő útszakaszikat. párhuzamos útak a meglévőkkel, leágazások messzire kivezetve, felüljárók özöne, az elkerülő út Makó körül. Van itt pénz. Ki beszél itt válságról, megszorításokról. Németországban két autópálya keresztezését megoldják egy felüljáróval és egy lóhere alaku lehajtókkal. Bezzeg nálunk. Nézzék meg az M5 és a Ferihegy lehajtót. 9 felüljáró, töménytelen töltés, párhuzamos útszakaszok. Agyrém. Nos a Földeáki út és autópálya keresztezés sem lesz semmi.”
  • 2. sauron2 2009. július 08. 16:06
    „A maroslelei út már tíz éve is ugyanígy nézett ki!”
  • 1. Gabci74 2009. július 08. 14:19
    „Nem volt több benzin?
    Mert végig mehettek volna a földeáki úton és feltűnt volna, Vásárhely felé szélesítik az utat. Bár mondjuk szerintem veszélyesebb lesz most felújítva, mint előtte, mert akkora árkot ástak mellé csapadékvíz elvezető gyanánt, hogy ha egy autó belecsúszik, akkor teljesen törjön össze az alváza. De legalább nem a fának megy...
    Arról nem beszélve, hogy a frissen felújított aszfalton máris lyukak vannak és gödrök - a vacak alapozásnak köszönhetően.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Keresd a nőt! - az államalapításnál is

Csanádalberti - Szent István király Gizella nélkül nem lett volna képes ekkora tettre – mondja Elisabeth Faltin, akinek A királyné című történelmi regényét a német Novum Verlag adta ki. Tovább olvasom