Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Négy városból jöttek a mentők a makói tragédiához

Makó - A makói tömegbalesetben heten veszették életüket, köztük a kamion 36 éves vezetője, és tizenhatan sérültek meg.
Szegedről, Vásárhelyről, de még a Békés megyei Mezőkovácsházáról is érkeztek mentők tegnap a baleset helyszínére. Kilenc eset- és mentőkocsival szállították el a sérülteket a makói és a szegedi kórházba. A busz 35 utasa közül 13 szenvedett könnyebb sérüléseket, őket a makói kórházban látták el, többnyire vágott, zúzott sebeik miatt.

Szabó István, a makói kórház sebészeti osztályának főorvosa lapunknak elmondta: két személyt csonttörésekkel, bordatöréssel szállítottak be hozzájuk, az ő sérüléseiket is ellátták, majd mind a tizenhárom sérült elhagyhatta a kórházat. A baleset három súlyos, életveszélyes, sérültjét a szegedi klinikára szállították, ahol egyszerre több orvos, három műtőben dolgozott állapotuk stabilizálásán. Mint Varga Endrétől, a klinika igazgatóhelyettesétől megtudtuk: egyikük, egy 51 éves román férfi sokkos állapotban érkezett, mindkét lábán és a bal alkarján nyílt törést szenvedett. Állapotát stabilizálták, felépülése után számos rekonstrukciós műtét vár rá. A másik, 37 éves bolgár férfit szintén sokkos állapotban szállították be a mentők. Életveszélyes hasi sérüléseket szenvedett: lépe megrepedt, amit el kellett távolítani és hasürege is megtelt vérrel.

Állapotát stabilizálták, őt is az intenzív osztályon kezelik, tegnap délután már a rendőrökkel is tudott beszélni. Arckoponya-sérülései miatt rá is rekonstrukciós műtétek várnak. A harmadik, 47 éves román férfi állapota a legsúlyosabb: kómás állapotban érkezett, nyílt koponya- és agysérülésekkel, bal felkarján súlyos roncsolódással, légmellel.

Idegsebészeti műtét után a bal karját amputálni kellett. Nyílt agykoponya-sérülései miatt az ő állapota kritikus, az orvosok tegnap késő délután az agyduzzanatát próbálták uralni. Meghalt a kamion 36 éves vezetője, valamint a busz hat utasa, akik 27–50 év közötti férfiak.

A tűzoltók is nagy erőkkel vonultak ki a helyszínre: Szeged egy műszaki mentő és egy darus kocsit küldött, a makóiak pedig két fecskendős autóval és egy műszaki mentővel vettek részt a munkában.

Félnapos útzár 43-as főúton

A 43-as főútvonal Maros-hídi szakaszát a mentés, a helyszínelés és a roncsok eltakarítása miatt közvetlenül a baleset után, már hajnalban lezárták az autók elől, így Makóról csak kerülővel lehetett eljutni Szegedre.

A járműveket Szegeden a Kölcsey utcánál az Ószegedi, illetve az Ardics utca felé terelték – előbbi a tápéi komphoz, utóbbi Maroslele és Hódmezővásárhely felé visz. Választhatták az autósok a Földeákon át Hódmezővásárhelyre vivő Vásárhelyi utcát is, amerre elsősorban a határátkelő felől érkező kocsikat irányították. A forgalmi rend változása megzavarta az autóvezetőket: a fennakadásokon, torlódásokon kívül a Szegedi utcában koccanásos baleset történt, a Vásárhelyi utcában pedig árokba csúszott egy autó.

Volt koccanásos baleset és torlódás Szegeden is, bár lehet, hogy ez inkább a melegnek tulajdonítható – tudtuk meg Tuczakov Szilvánától, a megyei rendőr-főkapitányság szóvivőjétől. A kocsik viszont nagyrészt folyamatosan haladtak. A Budapest felől érkező járműveket két helyen, a Rókusi körút Kossuth Lajos sugárúti, illetve József Attila sugárúti kereszteződésében terelték Hódmezővásárhely felé. Vásárhelyen a Szeged, illetve Makó felől érkező járműveket a rendőrök nem engedték a jelenleg átépítés alatt álló Kaszap utcai elkerülő útra. Annak ellenére, hogy viszonylag jó ütemben lehetett haladni, a 47-es főút városi, Ady Endre utcai szakaszán időnként végig állt a kocsisor a vasúti átjáró és a strand között, mintegy egy-másfél kilométeren, míg a Szeged felől érkező kocsisor vége olykor a laktanya utáni motokrosszpályáig ért.

A 43-as főútvonalon először fél kettőkor indult meg a forgalom, akkor azonban még csak egy sávon, felváltva engedték az autókat át a hídnál – ezt is szünetekkel, mert például a tréler elvonatásának idejére újra útzárat rendeltek el. Az út délután három óra előtt néhány perccel szabadult fel teljesen. A vasúti közlekedés viszont jóval hamarabb, tizenegy órára állt helyre Makó és Újszeged között. A sínről egyébként nem csupán az összeroncsolódott buszt kellett a tűzoltóknak elvontatniuk, hanem a vágány egy megrongálódott darabját is ki kellett cserélniük a pályamunkásoknak.

T.R. - Sz. I. M.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lovas felvonulás Apátfalván

Ostorukat pattogtató, korhű jelmezbe öltözött lovasok járták végig a minap Apátfalvát, nyomukban egy… Tovább olvasom