Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

Nehéz autóval megállni

Bizonyos napszakokban szinte lehetetlen parkolóhelyet találni Makón az orvosi rendelők, a kórház, az iskolák, óvodák környékén. Tavaly bevezették az 500 ezer forintos megváltási díjat, de ezen a címen eddig kevés pénz folyt be az alapba, amelyből új parkolóhelyeket létesítenének. Az önkormányzatnál úgy számítanak, akkor lesz elég hely a városban, ha megépül az M43-as, és megint meg lehet állni a főúton.
Az apró Szegedi utcai parkolóban sem könnyű helyet találni. Fotó: Szabó Imre
Az, hogy sok-e vagy kevés az a közel hétezer autó, amivel a makóiak közlekednek, nehezen eldönthető – az viszont tény, hogy a parkolás a Maros-parti városban is komoly gondot jelent. Bizonyos napszakokban szinte lehetetlen megállni például az orvosi rendelők, a kórház vagy az iskolák, óvodák vagy az üzletek közvetlen környezetében. Varga Imre, a polgármesteri hivatal építési hatóságának vezetője a parkolási gondokkal kapcsolatban lapunknak elmondta: az önkormányzat, mint korábban, elsősorban most is az M43-as gyorsforgalmi út megépülésétől várja a helyzet rendeződését – így eleve kevesebb lesz a jármű, ráadásul kisebb forgalom mellett újra szóba jöhet a főút szélén korábban engedélyezett várakozás –, de új várakozóhelyek létesítését is tervezik.

Makón és Csongrádon nem kell fizetni

Makón a piacnál kellett fizetni a piacos napokon a parkolásért egészen tavalyig – mostantól már itt sem. Csongrádon sincs ilyen várakozóhely. Szentesen tavasztól lesz díj a belváros meghatározott területén – majd jegyet kell váltani, és a jelenlegi tervezet szerint egy órányi várakozás nap közben 100 forintba kerül. Hódmezővásárhelyen már vannak fizetős helyek a város különböző pontjain. Legutóbb az uszoda melletti parkolóban vezették be az óránként száz forintos díjat – aminek hatására sokan a közeli mellékutcákban állnak meg. Szegeden már évek óta működik a fizető rendszer, különböző övezetekre osztották a várost. Legutóbb januártól emelkedett a díj, az egyórás parkolószelvény ára az eddigi 210-ről 260 forintra, az egész városra érvényes kombinált bérleté 62 ezerről 72 ezer forintra.

Új parkolók létesítésére egyrészt a városrész-központok tervezett rehabilitációja kínál lehetőséget, a pályázatokba ugyanis ezek létesítését is bele lehet majd foglalni. Ezen kívül egy tavaly tavasszal életbe lépett új rendelet is teremt hasonló lehetőséget. Ennek értelmében az újonnan kialakított, saját parkolóhellyel nem rendelkező ingatlanok tulajdonosainak minden gépkocsi után 500 ezer forint megváltási díjat kell fizetniük, mivel minden bizonnyal közparkolókat fognak használni. Ez a pénz egy alapba folyik be, amiből új parkolókat létesítenének – igaz, ez távlati elképzelés, hiszen egyelőre nagyon kevesen fizettek ilyen díjat.

Vízhányó János, mint a makói közlekedési viszonyokat jól ismerő taxis lapunknak úgy nyilatkozott: csak támogatni tudja új parkolóhelyek létesítését, mert szerinte a hivatalok, üzletek, intézmények közelében nagyon kevés helyen lehet megállni autóval. Ugyanakkor ezek – leszámítva a parkolóval amúgy is bőségesen ellátott multikat – mind a főtéren és közvetlen környékén találhatók. Nehéz elképzelni, hogyan létesíthetnének ezeken a területeken új parkolókat. Az M43-as megépülése, a forgalom mérséklése ezt a problémát legfeljebb mérsékelni fogja – vélekedett.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Makón forgat a héten a Főtér országjáró stábja

Szombatig Makón forgat a Magyar Televízió Főtér című népszerű országjáró műsorának stábja. A… Tovább olvasom