Délmagyar logó

2017. 11. 18. szombat - Jenő 5°C | 8°C Még több cikk.

Nem hiányoznak a 40-es táblák

A baleseti statisztikák azt mutatják, nem romlott a 43-as főútvonal Makón átvezető szakaszának biztonsága azt követően, hogy ott eltörölték az óránként negyven kilométeres sebességmaximumot. A korlátozó táblákat fél éve szerelték le. Akkor mindenki kíváncsi volt, mi lesz ebből.
A forgalom nagyságához képest a statisztikák szerint kevés a baleset a 43-ason. Fotó: Szabó Imre
Fél éve újra ötvennel lehet haladni a 43-as főútvonal teljes makói szakaszán, akkor ugyanis az Állami Közútkezelő Kht. leszerelte az óránként negyven kilométeres sebességkorlátozást jelző táblákat. Mint akkoriban megírtuk, az intézkedés fogadtatása a városban vegyes volt: az autósok többsége örült, hiszen a negyvenes tempó bizony szokatlanul lassú volt nekik, hasonló városokban ugyanis ritka az ilyen tilalom – ugyanakkor a gyalogosok aggódtak; nem is elsősorban a helyi gépkocsivezetők, hanem az átutazó forgalom, mindenekelőtt a sok balesetben vétkes kamionok miatt. Úgy érezték, egy kicsit védtelenebbek lettek.

Az azóta eltelt fél esztendő baleseti statisztikája nem igazolta ezeket a félelmeket – mondta el lapunknak Neperáczki László őrnagy, a Makói Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője. Mint megtudtuk, a múlt esztendőben az említett, egyébként négy utcán át tartó útszakaszon két súlyos és tíz anyagi kárral járó közlekedési baleset történt, míg idén egy súlyos és tizenegy anyagi kárral járó. Bár az évnek még nincs vége, annyi talán már most kijelenthető: a számok tükrében nem lehet negatív változásról beszélni – állapította meg. Hozzátette: a balesetek közül lényegében egy sem írható sebességtúllépés rovására – a probléma általában az elsőbbségadás elmulasztása, a követési távolság be nem tartása, a figyelmetlen kanyarodás. Jellemző ráadásul, hogy az ütközések jelentős része a közlekedési lámpával védett főtéri kereszteződésben történik.

Neparáczki László azt is elmondta, hogy ez a balesetszám a forgalom nagyságához képest elenyésző, azaz a főútvonal városi szakasza – táblával vagy anélkül – immár biztonságosnak mondható. Az osztályvezető szerint ez mindenekelőtt az elmúlt években megépített körforgalmaknak köszönhető, a korábbi balesetek nagy része ugyanis azokban a kereszteződésekben történt, ahol most már ily módon áttekinthetőbbé vált a forgalmi rend.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megalakult az új makói képviselő-testület

Kevesebb és kisebb létszámú bizottsággal vág neki az új makói képviselő-testület a következő négy… Tovább olvasom