Délmagyar logó

2018. 01. 24. szerda - Timót -3°C | 4°C Még több cikk.

Nem lesz teljes idén a makói kerékpárút-hálózat

Makó - Nem válhat teljessé idén a makói kerépárút-hálózat, mert a kiírt közbeszerzési eljárásra nem érkezett olyan ajánlat, ami belefért volna a beruházás költségkeretébe. A városházi szakemberek új pályázat kiírásán dolgoznak.
Bár májusban még mindenki reménykedett, most már biztos, hogy idén nem válhat teljessé a makói kerékpárút-hálózat. Mint megírtuk, a város megnyert egy olyan pályázatot, amellyel nemcsak új utakat építhet – a Szegedi, a Királyhegyesi, a Kossuth utcában és a Csanád vezér téren, összesen 2,3 kilométer hosszúságban –, de a két régebbi újvárosi bicikliutat is helyreállíthatja. Ez utóbbi legalább annyira fontos lett volna, mint az újak építése. A Vásárhelyi, illetve a hozzá kapcsolódó Justh Gyula utcai bicikliutat ezrek használják naponta: bölcsőde, orvosi rendelő mellett halad el, gyárakhoz visz ki az összesen több mint 2,7 kilométeres aszfaltcsík. Ugyanakkor, miután az elmúlt 2 évtizedben érdemi felújítást itt nem végeztek, az emberből kirázza a lelket, ha rámerészkedik biciklivel vagy elektromos kerékpárral.

Mint a városházán megtudtuk, a tervezett felújítás, illetve az új szakaszok építése azért csúszik, mert a kiírt közbeszerzési eljárásra nem érkezett olyan ajánlat, amely belefért volna a beruházás költségkeretébe. Az önkormányzat 168 millió forintot nyert, a pénzhez 18 milliós önerőt is letett volna, ám a legjobb árajánlat is másfélszer drágább volt. Így nem maradt más lehetőség, eredménytelennek kellett nyilvánítani a pályázatot. Pedig ha sikerülne megépíteni a hiányzó szakaszokat, illetve felújítani a tönkrement régieket, teljessé válna a város kerékpárút-hálózata: összekötné a település legfontosabb részeit, a városközpontot, a főbb iskolákat és a legnagyobb foglalkoztatókat, összesen 22,5 kilométeres hosszúságban. Az eredeti kivitelezési határidő idén őszre esett volna.

A városházi szakemberek nem adják fel, most új közbeszerzési eljárás kiírásán dolgoznak. A siker azért volna fontos, mert amióta a makói önkormányzat előrelépett a kerékpárutak építésében, a rendőrség statisztikái szerint látványosan, több mint 50 százalékkal csökkent a biciklis balesetek száma a városban.

Olvasóink írták

  • 1. ifj. Nagy Gábor 2012. szeptember 20. 09:51
    „"amióta a makói önkormányzat előrelépett a kerékpárutak építésében, a rendőrség statisztikái szerint látványosan, több mint 50 százalékkal csökkent a biciklis balesetek száma a városban"

    Ez nem esett véletlenül egybe az M43-as autópálya átadásával is? Mert akkor egyáltalán nem biztos, hogy a kerékpárutak miatt csökkent ennyivel a balesetek száma, sőt...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Klárafalva és Ferencszállás Szegedhez lesz közelebb

Eddig a makói kistérséghez tartoztak – jövőre egy szegedi székhelyű választókerülethez, egyúttal ottani járáshoz csatlakoznak. Tovább olvasom