Délmagyar logó

2017. 05. 27. szombat - Hella 14°C | 24°C Még több cikk.

Nem tiltják ki a kamionokat a 43-asról, ha megépül a sztráda

Makó - Várhatóan határidőre, 2010 augusztusára befejeződik az M43-as építése a Szeged és Makó közötti szakaszon – hangzott el azon a fórumon, amit a beruházással kapcsolatban tartottak a makói városházán.
A régi 43-asról nem tervezik kitiltani a kamionokat az új sztráda átadását követően, de ha szükséges, ezt lehet majd kezdeményezni.

Egyszerre négy területen építik az M43-as autópálya Szegedtől Makóig tartó szakaszát – jelentette be Csicsely Gábor, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. projektmenedzsere azon a fórumon, amit a minap a makói városházán rendeztek a kétszer kétsávos sztráda építésével kapcsolatban. A fórumra 30–40 érdeklődő jött el, akiket a kivitelező cégek vezetői is tájékoztattak – a házigazda Buzás Péter polgármester volt. Mint elhangzott, az építkezés az előzetes terveknek megfelelően folyik. Olyan probléma, ami miatt az átadás csúszna, eddig nem merült fel, így az 56 milliárdos beruházás minden bizonnyal az előre eltervezett időpontban, 2010. augusztus 31-én fejeződik be.
A magyarcsanádi Czinder Péter kérdéseire válaszolva Csicsely Gábor elmondta: az M43-as Makótól az országhatárig tartó következő szakasza 2012 végére készül el. A jelenlegi 43-as főútvonalról nem tervezik a kamionok kitiltását, mert miután a régi és az új út használatáért is fizetniük kell a sofőröknek, aligha valószínű, hogy lesz, aki a körforgalmakkal, belterületi szakaszokkal lassított régit fogja választani – de ha szükséges, helyben lehet ezt kezdeményezni. Makó polgármestere is azt mondta, erre a kérdésre az M43-as megnyitása után, az első tapasztalatok fényében érdemes visszatérni. Csicsely Gábor nem tudott válaszolni arra a kérdésre, hogy az autópálya átadását követően felújítják-e majd a 43-ast, Buzás Péter azonban megjegyezte: az útra most is folyamatosan költenek, tavaly például 380 milliót fordítottak a burkolat javítására, és ennek köszönhetően vannak nagyon jó állapotú szakaszai.

Olvasóink írták

  • 5. rudi 2009. június 13. 21:23
    „Nem "viki király" állta útját az elmúlt 15 évben ennek az útszakasznak a megépítését szerintem. 4 év kormányzásba nem fér bele minden. A másik oldal rendszerváltás után eltöltött eddig majdnem 12 évébe romboláson kívül más is férhetett volna M43 is már régen.”
  • 4. lajosbácsi 2009. június 07. 23:08
    „én máris kezdeményezném.. biztos ami biztos. mire átérünk a bürokrácia útvesztőin, addigra elkészül, elhasználódik meg kiderül minden.”
  • 3. bo 2009. június 07. 21:41
    „Szerintem, ha valaki Szeged-Makó közt ingázik, nem fog az autópályára kóringyálni, mert kerülni kellene és a "régi" 43-ason elenyésző forgalom lesz, hisz az áradat elkerüli ezt a szakaszt, ha meg 2012-ig tényleg megcsinálják a határig (és viki király nem állítja le az egészet) tehermentesül az út. Remélhetőleg!”
  • 2. Power 2009. június 05. 20:05
    „Nem kellene költeni az útburkolatok javítására, ha kitiltanák a kamionokat. Nem a személygépkocsik teszik tönkre a magyar közutakat.”
  • 1. Csanádka 2009. június 05. 19:46
    „Van-e valakinek infója arról,hogy azoknak az autósoknak,akik csak Makó-Szeged között ingáztak idáig is,lesz-e valamilyen kedvezményes autopályahasználati díj? Vagy ugyanúgy meg kellene venni a 4 napos matricát 1500 Ft-ért,aki pl csak hetente egyszer menne be? (Így ebben az esetben többe kerülne mint az üzemanyag)

    Alternatív ötlet pl az egynapos pályadíj 500 Ft-ért. (lehet,hogy túlságosan naív volnék?) :)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Visszaveszik a gumigyárba a dolgozókat

Makó - Visszaveszi a decemberben elbocsátott dolgozókat, sőt további 50-60 embernek tud munkát adni… Tovább olvasom