Délmagyar logó

2018. 08. 15. szerda - Mária 20°C | 31°C Még több cikk.

Nincs jövője Makó helyi buszjáratainak?

Lehet, hogy hamarosan csökkenti helyi járatainak számát a Tisza Volán Makón. A területi igazgató szerint nagyon kevesen veszik igénybe a városi tömegközlekedést, míg a helyközi forgalom egyre élénkebb. Az itt lakók szerint praktikusabb a bicikli nyergébe pattanni, mint a megállóban várakozni.
Bár az utóbbi hetekben a Tesco nyitása miatt újabb járattal bővült a Tisza Volán makói szolgáltatása, a helyi buszokon mégis csupán lézengenek az utasok.

– Sokkal gyorsabb, és kevésbé körülményes, ha biciklire szállok, szinte sosem veszem igénybe a város helyi járatait. Sőt ha nagyobb bevásárlásra készülünk, inkább kérünk egy autót valamelyik rokontól vagy ismerőstől, mert még ez is egyszerűbb, mint a gyerekekkel együtt megállóban várakozni és a buszon zötykölődni – mondta lapunknak Kovács Szilvia, aki úgy tudja: az ismerősei közül szinte mindenki hasonlóképp gondolkodik, kivéve egy szomszédot, aki nemrég költözött ide Szegedről, és megszokta már a tömegközlekedést.

Az általunk megkérdezett járókelők közül is szinte mindenki hasonló véleményen van, ám azt is többen hozzátették, hogy megszokták már a helyközi járatokat, amelyekkel a város határain belül is szinte mindenhova eljuthatnak. A munkajáratok népszerűsége pedig továbbra is töretlen.

– Bár a Medicorhoz egyre több dolgozót szállít a helyi járat, mi is tapasztaljuk, hogy évről évre kevesebben veszik igénybe Makón a tömegközlekedést. Az egykori FÉG-hez még mindig megy buszunk, de alig néhányan szállnak fel rá – fogalmazott Szirbik Csaba, a Tisza Volán Zrt. makói területi igazgatója, aki hozzátette: hasonlóan kihasználatlan a város által finanszírozott ingyenes buszjárat is.

Az igazgató elmondta, több oka is van annak, hogy a helyi tömegközlekedés nem túl népszerű Makón. Egyrészt a Volán által működtetett helyközi járatok részben átveszik a helyi buszok szerepét is, hiszen például a Földeákra, vagy a Vásárhelyre tartó járművek a város határáig igénybe vehetők a helyi buszbérlettel. Másrészt az itt élők elsősorban autóval és kerékpárral közlekednek szívesen.

– A helyi járatok még a Makónál jóval nagyobb lélekszámú váro-
sokban sem működtethetők gazdaságosan, ezért úgy vélem, át kell gondolnunk például a FÉG-hez járó busszal kapcsolatban is, hogy megéri-e üzemeltetése. Az a legnagyobb baj, hogy ebben a városban nincs tömeges utazási igény – mondta Szirbik Csaba.

Megtudtuk: a város sajátos településszerkezete se kedvez a buszközlekedésnek, hiszen számos keskeny, kanyargós utcácska van a városban, ahol körülményesen juthatnak csak át a nagyméretű buszok.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyertyagyújtás a makói kopjafáknál

Először rendezett tisztelgő ünnepséget a kommunizmus áldozatainak emléknapján a Fidesz-MPSZ makói… Tovább olvasom