Délmagyar logó

2017. 07. 27. csütörtök - Olga, Liliána 16°C | 26°C Még több cikk.

Ombudsmanhoz fordul Makó

Nyílt levelet küldött Makó önkormányzata az ombudsmanhoz, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez és a versenyhivatalhoz. A lépés oka: a Démász nem fogadta el a város által felajánlott lehetőséget egy ügyfélszolgálati iroda létrehozására.
Nyílt levelet adott közre a makói önkormányzat nevében Buzás Péter polgármester. A levélírás oka az a probléma, amelyről lapunk csütörtöki számában is írtunk: a Démász az egyetlen közszolgáltató, amely nem jelezte ügyfélszolgálati iroda megnyitásának szándékát. A polgármester úgy fogalmazott: személyesen is felháborította, hogy egy héten keresztül nem tudott még telefonon keresztül sem beszélni a szolgáltató néhány héttel ezelőtt kinevezett új vezérigazgatójával. A francia menedzser találkozójuk legközelebbi időpontjaként május 20-át nevezte meg.

– Már csak a makói kistérségben élőkre nézve is megalázó, hogy a társulás vezetőjét csak egy hónap múlva hajlandó fogadni a Démász vezetője – nyilatkozta a részvénytársaság főmérnöke által tolmácsolt időponttal kapcsolatban Buzás. Rámutatott: azért tartották indokoltnak a levelet, mert a szolgáltató magatartása arra utal, hogy nem kezelik a megye többi részén lakókkal egyenlő rangú ügyfélként a térségben élő mintegy 52 ezer embert. Példaként említette: egy Nagyéren élő, idős vagy rokkant ügyfélnek Makóig 31, innen pedig további 31 kilométert kell buszoznia, hogy elintézze az áramszolgáltatással kapcsolatos ügyeit, ami összesen több mint 60 kilométernyi utazást jelent Szegedig.

A levél címzettjei között szerepel az Állampolgári Jogok Országgyűlési Biztosa, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, a Gazdasági Versenyhivatal és a Magyar Energia Hivatal is. A város vezetői úgy vélik, a monopolhelyzetben lévő cég egyszerűen visszaél helyzetével. Korábban a gáz-, a telefon- és a kábeltelevízió-szolgáltatóval is sikerült egyezségre jutni az ügyfélszolgálatok kapcsán. Makó azt kéri, a hivatalok vizsgálják meg, hogy ez a szolgáltatói gyakorlat megfelel-e a jogszabályoknak.
Kecse-Nagy Sándor, a Démász Nyrt. szóvivője elmondta: a levél ugyan még nem érkezett meg cégükhöz, de a vezérigazgató vizsgálja annak a lehetőségét, hogy miben tudnának a makóiak segítségére lenni.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Óvodakonferencia

Makó négy testvérvárosa képviseltette magát azon a nemzetközi óvodapedagógiai konferencián, amit… Tovább olvasom