Délmagyar logó

2017. 04. 25. kedd - Márk 6°C | 20°C Még több cikk.

Parkosabb pályaudvar

A makói buszállomás átalakítási tervének hírére fölfigyeltek a városvédők. A makói védegylet parkosabb buszpályaudvart szeretne a jelenlegi, elavult betonépület helyére. A Volánnál azt mondják, a tervek még nem véglegesek, de az már biztos, hogy a százötvenmilliós beruházás kapcsán figyelembe veszik a szakértők véleményét.
A tervezett buszállomás a jelenleginél biztosan jobban illeszkedik majd a főtér környezetébe Fotó: DV
– A makóiak évek óta panaszolják, hogy a Tisza Volán a belvárosi buszállomást egyben telephelyként is használja, ezzel rendkívül zavarja a környezetét, és ez szerintünk sem méltó a patinás épületek alkotta környezethez – mondta a Védegylet makói köre nevében a városban élő Jáksó István, a makói buszpályaudvar átépítéséről megjelent cikkünkkel kapcsolatban. – A parkoló buszok miatt az utóbbi időben jelentősen romlott a közlekedési csomópont beláthatósága, és az induló buszok hosszú percekig tartó melegítése – kiváltképp telente – sűrű dízelfüstbe burkolja a belvárost. Szeretnénk, ha ez az állapot megváltozna a tervezett átépítéssel, ennek érdekében javasoljuk, hogy az átalakítás kapcsán növeljék a telephely zöldfelületét.

A Védegylet azt is javasolja, az új pályaudvar is illeszkedjen abba a városképbe, amelynek megfelelően az irányokat, utcákat egy torony vagy egy templom, kápolna jelöli ki – így a megújuló létesítmény egy tengelybe kerülhetne a Luther utcai evangélikus templommal és a Kossuth utcai kápolnával. Ezért úgy vélik: maga a pályaudvar-épület a jelenlegi vendéglátóhely területén illeszkedik bele ebbe a városképbe – a „régi" állomásépület területén pedig a régmúltat idéző közparkot lehetne kialakítani, és innen indulhatna ki egy, a belvárosba vezető sétány. Javasolják még a „kocsmaépület" tetejének lefedését.

– A tervek jelenleg engedélyeztetés alatt állnak, így még nem tekinthetőek véglegesnek – válaszolta a Védegylet felvetésére Varga Mihály, a Tisza Volán Rt. infrastrukturális osztályvezetője, aki kiemelte: minden lehetséges előírásnak igyekeztek megfelelni. – Eddig hivatalosan még nem kerestek meg bennünket az épített környezet védőitől. Egyébként a zöldfelület nagyságát is előírás határozza meg, ennek aránya hasonló lesz, mint a szentesi, vagy a vásárhelyi beruházások esetében. Emellett folyamatos egyeztetések folynak a tervezéssel kapcsolatban. Sok kompromisszumot kell kötnünk.

A szakember még elmondta: a pályaudvar épületét minden bizonnyal nem helyezik arrébb. A buszok ki- és bejárása sem változik, de a belső forgalmi rend módosul: növelni kell a pályaudvar biztonságát is, ezért az új buszállásokban a járműveknek nem kell majd tolatniuk. A 2007-ben megvalósuló teljes beruházást egyébként – a jelenlegi kivitelezési költségek figyelembevételével – mintegy százötvenmilliósra becsülte az osztályvezető.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Boldogító igen

Egy napra szóló házasságkötés és majd hajnalig tartó, múltidéző lakodalom helyszíne volt szombaton… Tovább olvasom