Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Reklámanyagnak látszó szerződéssel vezették meg a makói férfit

Makó - Tavaly résen volt, és kivédte a telefonkönyves csalást, most viszont becsapva érzi magát egy keresőoptimalizációs szerződés miatt a makói Kiss Gábor. A cég állítja, ajánlatuk korrekt volt - a tét 144 ezer forint.
 A Tékozló homárnál szervezkednek

A makói történettel érdekes párhuzam, hogy a keresőoptimalizációs cég egy másik ügyfele megírta hasonló esetét a fogyasztóvédelemmel foglalkozó Tékozló homár blognak, és az ott megjelent cikk A telefonkönyves csalás keresőoptimalizációs verzióban címet kapta. Alatta 87 hozzászólás olvasható – többen a makóihoz hasonló esetet jeleztek. Az érintettek egyike megadott egy e-mail címet azzal, hogy aki szintén becsapva érzi magát, jelentkezzen, fogjanak össze.
 

Kiss Gábor neve ismerősen csenghet olvasóinknak: a hitelközvetítéssel foglalkozó makói vállalkozó tavaly jelentkezett szerkesztőségünkben, mert levélben megkereste a Telefonkönyv Magyarország Kft. Az átverés lényege az volt, hogy a telekomos számlákat utánzó dizájnnal kinyomtatott számlát úgy fogalmazták meg, mintha egy már megrendelt szolgáltatást számlázna ki, miközben az ügyfél a befizetéssel kötelezi el magát az előfizetés mellett. Résen volt, nem fizetett a soha meg nem jelent telefonkönyvben való szereplésért, de most úgy érzi, csapdába került.

Ezúttal egy keresőoptimalizálással foglalkozó cég jelentkezett nála, azt ígérve, szolgáltatásuk révén az internetes keresőkben előre kerülhet a vállalkozása. Ez előny a netes piacon. Épp ügyfelei voltak, amikor hívták, nem figyelt, így beleegyezett, hogy a cég küldje el az ajánlatát. Ez postai úton meg is jött. A reklámküldeménynek látszó anyagot aláírva átvette, majd félrerakta, mondván, elolvassa, ha lesz ideje. Nem fordított figyelmet a cég e-mailben érkező, reklámlevélnek tűnő üzeneteire sem. Már bánja, ugyanis hamarosan arról értesítették, lejárt a szolgáltatás igénybevételének 8 napos ingyenes szakasza, és mivel ez idő alatt nem jelezte, hogy eláll a szerződéstől, fizessen 144 ezer forintot. A vállalkozó szerint ez nem korrekt, a társaság a figyelmetlenségre játszik.

Konkoly Thege Szabolcs, a Max-WebHirdetés Kft. ügyvezetője lapunknak hosszú levélben válaszolt. Lényege: a megbízási szerződést Kiss Gábor előzetesen elolvashatta, hiszen a postázást megelőzően a telefonos egyeztetésen túl további két alkalommal írásban is tájékoztatták a szerződési feltételek és a díjlisták elérhetőségéről, a szerződéskötés minden lényeges információjáról. A szolgáltatást szerződés szerint teljesítették, ezért megbízási díjra vonatkozóan követelésüket fenntartják.

„Sajnáljuk, hogy van olyan ügyfelünk, akinek csalódást okozott a szolgáltatásunk, és bízunk benne, hogy e vitás ügy mégis megegyezéssel zárul. Reméljük, hogy ezzel a tájékoztatással is hozzájárulunk ahhoz, hogy a jövőben még több vállalkozásnak segíthessünk a keresőoptimalizálásban" – zárul a levél.

Kiss Gábor a történtek után mindenesetre eldöntötte, a továbbiakban semmilyen reklámküldeményt nem vesz át, és ha telefonon keresik meg valamilyen üzleti ajánlattal, azonnal leteszi a kagylót.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bezár az egyetlen makói antikvárium

Néhány héten belül bezár a makói Diana antikvárium főtéri üzlete, amely az egyetlen a városban, és országos hírnévre is szert tett. Tovább olvasom