Délmagyar logó

2017. 11. 21. kedd - Olivér 1°C | 8°C Még több cikk.

Remélik, 2015-re elkészül az M43-as

Egyelőre nem tudni, hogy az autópálya- és gyorsforgalmi útépítések felülvizsgálata érinti-e az M43-ast, Buzás Péter makói polgármester és parlamenti képviselő azonban továbbra is bízik abban, hogy nem módosul a határidő. A kétszer két nyomsávú út a jelenleg hatályos törvény szerint teljes hosszában 2015-re készül el – hangzott el a tegnapi makói tervegyeztető fórumon.
A Szegedet az országhatárral összekötő, egyúttal a 43-as főútvonalat majdan kiváltó, így Makót és a környező községeket az elviselhetetlen forgalomtól mentesítő M43-as gyorsforgalmi útnak már a második, Makó és Csanádpalota közötti szakaszának tervezéséről tartottak egyeztetést tegnap a makói városházán. Mint elhangzott, az út kétszer két nyomsávú, teljes hosszában ötvenhét kilométer hosszúságú lesz. Három kilométer már megépült belőle Szeged határában, a Makóig tartó szakasz nyomvonalát lényegében már meghatározták, a továbbit ezt követően kezdik meg tervezni. Azt azonban, ami a makóiakat a leginkább érdekli, nevezetesen, hogy az építkezés mikor kezdődik el, a beruházást majdan végző Nemzeti Autópálya Rt. projektvezetője, Csicsely Gábor nem tudta lapunknak megmondani.

A jelenleg hatályos törvény az előkészítést 2007-ig írja elő, a beruházás befejezését pedig 2015-ig. Ám egyelőre nem tudni, az autópálya- és gyorsforgalmi útépítési program kormányzati felülvizsgálata érinti-e majd az M43-ast. Mindenesetre úgy nyilatkozott, ha az állam megbízást ad nekik a munkák megkezdésére, az út első szakaszát két és fél, három év alatt tudják felépíteni. Ezen a területen az algyői olajmezők miatt haladhatnak csak viszonylag lassan, a második szakasz viszont hamarabb készülhet el, mert ott csak egy természetvédelmi terület léte okoz problémát.

A makói polgármester és országgyűlési képviselő, Buzás Péter úgy vélte, az M43-as megépítése nem szenved késedelmet, és az első, Makóig érő szakasz a jövő évi előkészítést követően 2010-re elkészül, 2015-ig pedig a fennmaradó rész is. Úgy gondolja, mivel ez egy nemzetközi útvonal, az úgynevezett Helsinki 4-es folyosó egyik fontos szakasza, nem valószínű a módosítás. Ez ráadásul nemcsak Makónak és a közeli falvaknak érdeke, de a megyeszékhelynek is. Éppen ezért tárgyalt nemrégiben nem csak a budapesti illetékesekkel, de – a közös fellépés érdekében – Botka László szegedi polgármesterrel is.


Mikor épül?

„Az M43-as gyorsforgalmi út Makó és a határ közötti szakaszának megépítése 2007-re vállalható és teljesíthető."
(Medgyessy Péter miniszterelnök interjúja, 2003. április 4.)
„Az M43-as megépítésével kapcsolatban pedig leszögezte: a gyorsforgalmi úthálózatról szóló törvény mondja ki, hogy a Makóig érő szakasz 2006 végéig elkészüljön."
(Csillag István gazdasági miniszter sajtótájékoztatója Szegeden, 2004. január 13.)
„2005-ben remélhetőleg már lesz a kiírt – esetleg nemzetközi – közbeszerzési pályázatnak nyertese, aki megépíti az M43-as Szegedtől Makóig tartó szakaszát. A tervezett átadási határidő 2007."
(Csillag István gazdasági miniszter sajtótájékoztatója Szegeden, 2004. május 16.) 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Guinness-rekordkísérlet Makó főterén

Kétszázötven kiló fokhagymából legalább százhatvan méternyi füzér megfonását tervezik Makón. A város… Tovább olvasom