Délmagyar logó

2016. 10. 01. szombat - Malvin 11°C | 24°C

Rettegnek a makói Kölcsey utca lakói

Makó - Hiába kérik az ott élők a sebességkorlátozást, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. csak egy tájékoztató tábla kihelyezését tervezi a makói Kölcsey utcánál. A lakók szerint az M43-as átadása óta pokol az életük. Rajtuk keresztül vezet Kiszombor felől a legrövidebb út a sztrádára.
Nemrégiben egy csaknem tragikus kimenetelű baleset hívta fel a figyelmet arra, hogy veszélyes a makói Kölcsey utcán lakni: két román autó ütközött össze, az egyik felborult és rádöntött két fát az egyik házra. A balesetben senki sem sérült meg, de ez csak a véletlennek köszönhető.
Az ott lakók szerint azt követően vált szinte elviselhetetlenné itt a forgalom, hogy bő egy éve átadták az M43-as főútvonal eddig megépült szakaszát. Azóta – az addig csöndes, városszéli út – nemzetközi közlekedési úttá vált. Azok a románok ugyanis, akik Kiszombornál lépik át a határt, ezen az úton keresztül jutnak a legrövidebben a sztrádára: ha beérnek Makóra, ez az első utca, ami felé balra lekanyarodva az Ardics utcában folytatódó útvonalon juthatnak el az autópálya maroslelei feljárójához.

A legutóbbi baleset is jelzi, veszélyes környék lett Makón a Kölcsey utca.  A szerző felvétele
A legutóbbi baleset is jelzi, veszélyes környék lett Makón a Kölcsey utca. A szerző felvétele


A problémával lapunkat Szabó Róbert kereste meg, aki elmondta: mivel a járda keskeny, sőt egy szakaszon hiányzik is, mindenki retteg a megengedettnél jóval gyorsabban haladó autóktól. A nagy terhelés miatt néhány házfal is repedezni kezdett, éjszaka pedig senki sem tud aludni. Az utca lakói a helyszínen azt mondták nekünk: több helyre fordultak már segítségért, de érdemi választ sehonnan sem kaptak. Úgy vélik, a megoldás az volna, ha legalább 40-es sebességkorlátozó táblákat helyeznének ki, és a sebességhatár betartását a rendőrség szigorúan ellenőrizné is. Erre szerintük a sztráda teljes hosszának átadásáig, azaz minimum két évig mindenképp szükség lenne.

Mivel az út kezelője a Magyar Közút Nonprofit Zrt., mi az állami társasághoz fordultunk a problémával és a javaslattal. Pécsi Norbert Sándor szóvivő lapunkat úgy tájékoztatta, nem tervezik a sebesség korlátozását a Kölcsey utcában. Ezt azzal indokolták, hogy nyilvántartásuk szerint 2011-ig öt év alatt mindössze egy könnyű kimenetelű, személyi sérüléses baleset történt – 2008-ban. Azt a társaság közleménye elismeri, hogy a sztráda átadása óta a forgalmi terhelés valamelyest biztosan nőtt, de számítógépes nyilvántartásuk szerint az útszakasz baleseti helyzete nem romlott.

A szóvivő hozzátette: Kiszomboron 7,5 tonnánál nehezebb járművek nem mehetnek át, így a Kölcsey utcai forgalom túlnyomó részben személyautókból és kisteherautókból áll. Bár Maroslele felé haladva a Kölcsey utcán át valóban rövidebb az út, de az általuk javasolt, autópályára felvezető út a Szegedi út (43-as főút)–Széchenyi tér–Csanád vezér tér–Kossuth utca–Vásárhelyi utcai nyomvonal. A társaság a Kölcsey utca tehermentesítésének elősegítésére a közeljövőben olyan jelzőtáblát helyez ki a Kölcsey utca előtt Kiszombor irányából, amely erre az irányra hívja fel a figyelmet.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. mur 2012. július 10. 17:31
    „Kamu az egész el kel menni arra és meg kel győződni arról a nagy forgalomról ami nem nagyobb mint 2-3 éve ,az egész nem más mint történt egy baleset és most minden ott lakó panaszkodik hogy reped a fal,meg nem tud aludni a zajtól!”
  • 21. 80sFan 2012. július 10. 12:12
    „#14: ezt meg melyik ujjadból szoptad? Pont a románok azok akik megveszik a matricát. A magyarok többsége meg elkerüli a pályát, ha tudja.”
  • 20. Poslabény 2012. július 10. 10:07
    „Van makón egy olyan "Betegszállítás" feliratú mikrobusz is, amiben román napszámosokat horcolnak. A felirat pedig csak megtévesztés az autó elején.”
  • 19. szilencium 2012. július 10. 09:32
    „Egyszerű megoldás:
    A Lidl,Zrínyi u. kettős kanyar mindkét oldalára,Füredi kereszteződés,lakott terület első házai elé ,villogó sárga lámpa,a lámpákhoz rendőrségi matricás kamerákat ,jól látható,sebesség kontroll felirattal ,minden balkáni nyelven.
    Eddig nem volt baj,de ha bekövetkezik,egyértelműen lehet következtetni a kamerák képei alapján a közlekedők sebességére,ami egyértelmű felelősségre vonást jelenthet.Ez sokkal jobban visszatart mindenkit a szabálytalanságtól,mint az eldugott 40-s táblák,valamint hamarabb felérik ésszel az idegenek is,hogy ez a szakasz a szűk szakaszok és beláthatatlan kanyarok miatt tényleg veszélyes,a jelzések pedig az Ő épségüket is szolgálják!Sokkal jobban betartják az egyértelmű,jól látható jelzések mellet a szabályokat!Netán,ha még az anno a Lidl parkolójában "pit stop"-oló rendőrök mintájára sűrűbben települnének ki rendőrök az érintett szakaszra,akkor tényleg megoldódna a helyzet!Az elalvásos balesetek viszont ,sajnos így-úgy is bekövetkezhetnek,az ellen tényleg csak egy város széli városfallal lehet védekezni!
    Egyébként régebben volt hír róla,hogy a Város vett traffipax-t a Rendőrségnek,és a Rendőrök fogdosták is az értelmetlen, 30-s övezetekben az 50-nel száguldozókat,még a Polgi mesterünket is kíméletlenül büntették !Ennek a team-nek adnám az érintett szakasz ellenőrzési jogát,itt kiélhetnék magukat!”
  • 18. ewan 2012. július 09. 16:32
    „Nagy ötlet ez a 40 km/óra. Ha 20 % -al csökkentjük a sebességüket, akkor kb. 20 % -al tovább tart amíg átérnek egy egységnyi szakaszon. Vagyis 20 % -al tovább lehet hallani a "zajukat".”
  • 17. Horthyszobor 2012. július 08. 20:18
    „14. Ott a pont!!! Csak a magyar fizet!!! Autópálya matricát sem vesz senki a magyarokon kívül. Pedig volna bevétel ebből is rendesen.”
  • 16. Egyolvasó 2012. július 08. 16:37
    „15. lajosbácsi 2012.07.08. 09:49

    Lehet, hogy az általad említett mentő személyzete régen a élvezi a rendőrség vendégszeretetét, mert kiderült, hogy a szállított állítólagos beteg nem tudta magát igazolni, és egy mukkot sem beszélte kicsiny hazánk bonyolult nyelvezetét, így őt kitoloncolták ebből a nagy "NEMZETTUDATOS" országból.”
  • 15. lajosbácsi 2012. július 08. 09:49
    „Lehet hogy a tisztelt HATÓSÁG mérhetetlen nagy erőit nem a kiszombori faluközpontba kellene egyesíteni, ahol megállítják a szántásból hazajövő bácsikát a TRAKTORON!!!! igazoltatják, és megbüntetik 30ezerre, mert nincs nála a személyi igazolványa!!!! NEVETSÉGES!!!! tudjuk, hogy az iskolapadból frissen kikerült egyenruhás kisk*cs*g*knek ez év decemberéig fejenként egymillió forintnyi bírságot kell beszedniük, lehet inkább a kölcseyn kellene razziázniuk, és a vadbarom románokat KÉSZPÉNZRE megbüntetni! A múltkor szőregen láttam, hogy leintették a mentőautót hasonló kis ficsúrok, ami ugyan nem szirénázott, de megnézték már, hogy rendben vannak-e a papírok, a szerencsétlen beteg meg hátul kínlódott az alul légkondícionált mentőben... barom ez mind!”
  • 14. Poslabény 2012. július 08. 09:11
    „Sebességkorlátozást? Minek, a románokat Makón nem büntetik a rendőrök!!!!!!!!!!!!!!”
  • 13. Lacusch69 2012. július 08. 09:09
    „"Egyolvasó" olvtársnak igaza van abban, hogy korábban a Szegedi/Aradi utcában lakók problémája rohadtul nem érdekelte a város többi lakóját.
    A mi helyzetünk javult, nekik egy kicsit romlott, de még mindig közel nem egál a kettő.
    Kíváncsi lennék, mit szólnának az ott lakók egy pár napos forgalomhoz a régi 43-asról, kamionokkal együtt...
    Egyébként a képen látható kamion magyarnak tűnik, valószínűleg a városban vagy környékén volt dolga, innen megy a pályára.”
  • 12. ráérő 2012. július 08. 07:48
    „.."Úgy vélik, a megoldás az volna, ha legalább 40-es sebességkorlátozó táblákat helyeznének .."
    Ha az ott élők ettöl várják a csodát ,ezt a kivánságukat teljesiteni kell.!
    Placebó!”
  • 11. azmegszeged 2012. július 07. 22:27
    „8. Luckylaci 2012.07.07. 17:15

    Arad-Temesvár között van autópálya, ha minden igaz a határtól Aradig is lassan lesz, szóval a Temesvár felé tartók is erre fognak menni.”
  • 10. makovaros 2012. július 07. 20:45
    „8. Igen az a elkerülő tényleg jó lenne.
    Az tényleg indokolt lenne, megépíteni.”
  • 9. Egyolvasó 2012. július 07. 17:57
    „Nem értem miért lázad itt mindenki, amíg a 43-as főúton ment a forgalom nevettetek a szegedi utcán élőkön, most csak azt tapasztaljátok meg amit ők 2007-es Román, Bolgár teljes jogú Eu csatlakozással megélt egészen az M43-as átadásáig. Ők is hiába emelték fel hangjukat a mérhetetlenül nagy forgalom miatt, mindig süket fülekre találtak, de említhetném Magyarcsanádot, Apátfalvát az ott élő embereket is ugyan úgy zavarja a forgalom mit a Kölcsey utcán élőket, azzal a különbséggel, hogy ott napi szinten (24 órában) ezernél több kamion is tapossa az utat. Felszólaltak ellene már nem egyszer, szerintetek történt valami változás???
    De tudnám javasolni, ha van ismeretségi köreitekben valaki aki közel ül a tűzhöz szóljatok neki, hogy intézze el azt, hogy Kölcsey utcát egyenirányítsa , sőt inkább tiltassa ki onnan a forgalmat és tereljék át a 43-as főút- Csanád vezér tér- Kossuth utca- Vásárhelyi út útvonalra. De a legmegfelelőbb az volna, ha eltudnátok intézni, hogy Makóra egyetlen egy külföldi rendszámos autó se hajthasson be.”
  • 8. Luckylaci 2012. július 07. 17:15
    „Egyolvasó! Butaságot írtál. A Kölcsey utca forgalma nem fog megváltozni az M43-as második szakaszának átadásától, mert ezek a külföldiek Temesvár és nem Arad felé mennek,ergo, nem érdekli őket a további szakasz megléte,mert akkor is lejönnek róla,ha az már megvan. Ezen csak a tejgyári körforgalomban elkészült lehajtó( a lezárt) meghosszabbításával kiépítendő elkerülő út segítene csak, amely a tervekben szerepelt,de el nem készült.Ez az elkerülő kellene,hogy a Temesvár, Karánsebes, Al-Duna, Bukarest/ Bulgária irányban utazó külföldieket a körforgalomtól a maros töltés( szennyvíztelep) ,autós csárda felől felvigye a hídra és úgy engedje át őket,hogy a várost ne is lássák belülről. A kivitelezőnek az volt erre a válasza,hogy azért nem kell, mert bebizonyosodott, hogy a gondolat elavult,nem indokolt. Az élet mára megcáfolta, a külföldiek "rászoktak" az új M43-ra és ezért mégiscsak kellene ez a szakasz. De nincs! Valószínűleg így is marad!”
  • 7. makovaros 2012. július 07. 16:33
    „Amúgy lakott területen belül főúton 50-km-el lehet menni ha jól tudom ennek ellenére a Czuczor sarkon 70-80 km-el húznak el a kocsik, rendőri trafit még soha nem láttam ott. Egészen egy nagy kanyarig (Ahol az OVODA VAN) száguldalak ott is próbálkoznak de nem tudják bevenni sokan ígyis átszáguldanak a záróvonalon. Kölcsey felül ugyanez a helyzet.

    Meddig várnak még a tisztelt illetékesek? Egy baleset volt már. 2008-ban, Miért kell még egyet megvárni? Miért nem lehet lépni legalább rendőrök mérnének ott vagy valami. Vagy fekvő rendőr a veszélyesebb helyekre. A múltkori balesetkor is csak a két fa miatt nem ment be a házba...

    Másik mikor átadták az autópályát már akkor kikellet volna táblázni normálisan. 43-asnál a kölcsey sarkon illetve a Czuczor nál aki mégis betéved erre az útra az ne vesszen már el.

    Másik egyszerűen katasztrófa az a út mióta elkészült az autópálya. Semmi értelme nem volt annak a foltozásnak hosszabb távon megérte volna új kopóréteget ráhúzni. (Czuczor utcai buszmegnél Járda síralmás buszmegálló előtt az út is kész röhej,., )

    Most is kátyúzgattak múlt hónapban igaz az új burkolat magasabban van mint a régi de ez megszokott már.

    Az állat utcáknál meg 3 évbe telt mire pótoltak 3 darab táblát ami hiányzott.”
  • 6. papika56 2012. július 07. 15:30
    „Pécsi N. szóvivő : fogalma sincs kik járnak itt. Jó a kép is mert igen is járnak erre kamionok még most is !”
  • 5. papika56 2012. július 07. 15:28
    „T. 3. Szeretettel meghívlak hozzánk egy pár napra, éjjszakára !Úgy zúgnak el a román autók, teherautók mint a huzat. Különöse éjjszaka nagy a forgalom! 10 től hajnalig több megy el -minddkét irányban mint nappal. Ablakot nem nyitunk, rezeg a vitrinben a dísztárgy, a falon a tükör félreáll--mozog az ajtó --berezonál .Néha úgy érzem mozog az ágy.
    2 éve festettünk ki , többszázezer ft ért ---mindenütt berepedezve , sarkokban, jön le a vakolat.
    a ház régi ugyan, de rendben volt tartva --a pálya építésekkor itt hordták éjjel-nappal a földet--homokot --és a házunk azóta : ment tönkre.
    Miért nincs kint tábla ??Mindenki Zombor ---M.lele , v. Mlele --zombor felé megy, minden románnak a kocsiban GPS van mert világít és látszik sokat vagyok a teraszon éjjel.”
  • 4. cucusz 2012. július 07. 12:13
    „A sebesség korlátozás csak arra lenne jó, hogy a makóikat szívassák vele. A külföldi meg magasról tojik rá!”
  • 3. Egyolvasó 2012. július 07. 11:11
    „A 43-as főút mellett élők menyi ideig is rettegtek a forgalomtól??
    Akkor ezt a kis időt, amíg elkészül az M43-as autópálya befejező szakasza a határig, már csak ki bírják a Kölcsey utca lakói.”
22 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Minipanziót nyit Makón az önkormányzat

10 milliós beruházással 16 vendég fogadására alkalmas szálláshellyé alakítják a családok átmeneti otthona tavaly bezárt épületét Makón. Tovább olvasom