Délmagyar logó

2017. 11. 24. péntek - Emma 4°C | 11°C Még több cikk.

Rozsnyai, a gokartbajnok

Nyolcévesen ült először gokartban, és autószerelő édesapja révén mindent megtudott a kocsik működéséről, amit tudni érdemes. A makói gimnazista, Rozsnyai Olivér az utóbbi két évben több országos versenyen is a dobogó legmagasabb fokára állhatott kategóriájában. A hét végén Ausztriában indul egy nemzetközi terem-gokartbajnokságon.
Rozsnyai Olivér (középen) a dobogó legfelső fokán. Fotó: DV
Ha valakire, a makói Rozsnyai Olivérre biztosan igaz, hogy az autók iránti rajongása családi örökség. Édesapja, a városszerte ismert autószerelő mindenre megtanította, amit az autókról tudni érdemes, és már akkor a kormány mögé ültette, amikor még le sem ért a fiúcska lába a pedálokig. A vezetés hamar szenvedélyévé vált: nyolcévesen ült először gokartban, majd számítógépes autóverseny-játékokon edzette ügyességét. Később bármerre is járt szüleivel az országban, mindenütt gokartba szállt, ahol csak pályát találtak – Makóhoz legközelebb csak Aradon gyakorolhatta hobbiját.

Két éve döntött úgy, hogy megpróbálkozik a versenyzéssel, és benevezett a Budapest Gokartbajnokságra. A futamokra előre készülni sehol sem tudott, ráadásul ő volt az egyetlen versenyző a népes mezőnyben, aki minden alkalommal közel kétszáz kilométert utazott azért, hogy elrajtolhasson. Ennek ellenére már az első évben a hatodik helyen zárta a bajnokságot. A tavalyi esztendő pedig ennél is nagyobb sikert hozott: a tizenegy futamból nyolcszor állt a dobogó legmagasabb fokára, így saját kategóriájában a legmagasabb pontátlaggal a legjobbnak bizonyult.

Ez az eredmény már csak azért is figyelemreméltó, mert a gokartversenyzők nem tudás vagy tapasztalat szerint kerülnek egy csoportba, hanem saját testsúlyuk alapján. Olivér tehát a legnépesebb, 75-85 kg-os osztályban nálánál gyakorlottabb, rutinosabb indulókat utasított maga mögé.

Ausztriában versenyez

Olivér a hét végén egy ötfős magyar csapat tagjaként Ausztriában áll rajthoz, a nemzetközi terem-gokartbajnokságon. A futam nagy erőpróbának számít majd, mert a verseny folyamatos, a csapattagok egymást váltják a volán mögött tizennégy órán keresztül.

Az elmúlt években azonban nemcsak a valódi, hanem a virtuális versenypályán is bizonyította kivételes tehetségét. A Forma–1 Magyar Nagydíj a makói fiú számára nem csupán azért marad emlékezetes, mert nézőként végigizgulhatta kedvenc istállója, a Toyota szereplését: ő futotta a tavalyi év leggyorsabb körét a verseny idejére felállított Forma–1 szimulátoron. Az 1 perc 08 másodperces rekordról elismerő oklevelet is kapott a verseny német szervezőitől, sőt már meghívták egy németországi látogatásra is, mert szeretnének az elmúlt év bajnokával személyesen is megismerkedni. A technikai sport terén nyújtott teljesítményei miatt Olivérre hazánk egyetlen superkart versenyzője, az Európa-bajnoki bronzérmes Gyuricza Péter is felfigyelt.

Egyelőre azonban hiába ajánlotta fel a neves pilóta a tapasztalatszerzés, illetve a későbbi versenyzés lehetőségét neki, támogatók nélkül ez aligha valósulhat meg. Pedig Olivér még nincs tizennyolc éves, azaz, éppen abban a korban van, amikor elindulhatna profi pályafutása, ám az autósporthoz különösen sok pénz kell. Most a további eredmények megszerzésére koncentrál, fizikai erőnlétét fejleszti és szponzorokat keres, hogy leküzdhesse azt a hátrányt, amit a versenypálya hiánya és a korlátozott anyagi teherbírás jelent. Emellett pedig továbbra is tanul, filmez és vezet: mostantól az országutakon is, hiszen néhány napja megszerezte jogosítványát.

Varga Márta

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lassan gyűlik a pénz a makói triptichonra

Buzás Péter polgármester és dr. Nagy Lajos önkormányzati képviselő fél éve 100-100 ezer forintot… Tovább olvasom