Délmagyar logó

2017. 08. 19. szombat - Huba 20°C | 35°C Még több cikk.

Sokan féltik a Makó–Szeged vasútvonalat

A MÁV-nál induló megszorítások miatt egyre valószínűbbé válik, hogy legkésőbb jövő januártól megszűnik a 125 éve létesített Szeged–Makó szárnyvonal. Az utasok féltik ezt a vonatot, ami kényelmes és gyors a – szerintük – körülményesebb buszközlekedéshez képest.
Beszédes információ: a MÁV néhány hete nyilvánosságra hozta a fenntartásra szánt szárnyvonalait tartalmazó listát. Ezen nem szerepel a Makó és Szeged közötti vonal. Az utazásnak ezt a formáját gyakran igénybe vevő makóiak és szegediek aggódni kezdtek – a közlekedési tárca tervei ugyanis megerősítették a vasúttársaság információit: egy, még el nem fogadott tervezet szerint ugyanis 2008. január elsejétől három megyei vasútvonallal együtt megszüntetnék a 121. számú, Újszegedet Makóval összekötő szárnyvonalat is. Ezzel egy, idén éppen 125 esztendeje használt vonal lehet az enyészeté.

– A minisztériumi utasítások végrehajtói vagyunk, csak akkor adhatunk információt egy-egy vonalat, köztük a makóit érintő változásokról, ha arról jogerős döntés született. A márciusi vonal-leépítéseket is ezek szerint vezényeltük le, az említett, 121-es vonallal kapcsolatban semmi konkrétumot nem tudunk – kommentálta értesüléseinket Kavalecz Imre, a vasúttársaság szóvivője.

Tegnapi sajtóhírek tovább erősítették a szomorú sejtést, a „szimpla megszorítást", a személyszállítási költségek fűnyíróelvű leszorítását említették. Országos médiumok egyöntetűen a változások előszelének tartják: kedden távozott posztjáról Devecz Miklós, a MÁV személyszállítási igazgatója.

– Hatalmas veszteség lenne, ha elvennék tőlünk ezt a járatot, és ennek több oka is van, mindenek előtt a kényelmes, gyors és sokunk számára igen olcsó utazás lehetőségétől fosztanának meg bennünket – sorolja a kis motorvonatokon szinte naponta utazó, makói Csala Attila. A vasútbarát megosztotta velünk: sok, hajlott korú ismerőse van, akinek bizony komoly próbatételt jelent akár csak egy órán át is mellékhelyiség nélküli járaton utazni, márpedig a vonaton kívül az egyetlen alternatíva az autóbusz, hiszen arról „titkon" szereztek értesülést, hogy minden kieső szerelvényt busszal fognak pótolni, ha arra kerül a sor.

– Nyűgös a buszos utazás a babakocsival utazó anyukáknak, pláne a mozgáskorlátozottaknak, akiknek az egyetlen, elfogadható kényelmes lehetőségük, hogy a megyeszékhelyre jussanak, a vasút – tette hozzá Csala. Megtudtuk: míg busszal 1050, addig vonattal 900 forintban kerül egy oda-vissza út Makó és Szeged között. Az időtényező is a vasútnak hoz előnyt: a menetrend szerint 10 perccel is rövidebb a kötöttpályás utazás a menetrendszerű autóbusznál.

Az Újszegedről a makói állomásra befutó motorvonatról csak néhányan lépnek a peronra, köztük a nyugdíjas Farkas Sándor, aki szintén rendszeres utazó ezen a vonalon. Furcsállja, hogy felvetődött az „emberemlékezet óta" működő vonal szanálása.
– Bánnám, ha nem lenne ez a lehetőség, mert gyakran kell a szegedi klinikára járnom kezelésre, és kézenfekvő, hogy a vonatot válasszam, ami olcsóbb és kényelmesebb is, mint a busz. Kifejezetten azért szeretem, mert kevesen utaznak rajta, így nincs tumultus, nyugodtan lehet beszélgetni vagy pihenni út közben – foglalta össze az idős férfi.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Botlatókövek őrzik hét makói emlékét

Emlékező macskakő örökíti meg mától hét Makóról elhurcolt zsidó polgár emlékét a járdán, ott, ahol a… Tovább olvasom