Délmagyar logó

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -3°C | 3°C Még több cikk.

Tárlattal tért haza Hofecker Angéla

Első önálló kiállítását a művészi szárnybontogatás városá- nak, Makónak ajánlotta a jelenleg Kozármislenyben élő Hofecker Angéla. Kisplasztikái az ősi szimbólumok nyelvén beszélnek.
Hofecker Angéla Szakadás című alkotása is látható a makói könyvtárban. Fotó: DV
Hofecker Angéla alkotói fantáziája már diákként megmutatkozott. Makón, Jámborné Balog Tünde szakköreiben egymás után kerültek ki keze alól a különböző módon megmintázott lovak – festékkel, tollal, zsírkrétával, de agyagból is egyre csak lovakat készített. A velük elnyert országos és nemzetközi díjak már jelezték, hogy készítőjük rendkívül tehetséges. Ám utaltak arra is, ami Bronzlelkek című, első önálló kiállításán most megmutatkozik: gondolatait, érzéseit, szimbólumok segítségével fejezi ki.
Egykori tanára, aki később is figyelemmel kísérte szakmai fejlődését, úgy emlékszik, akkori lovai leginkább a görög vázákról jól ismert archetípusokra hasonlítottak. Nem véletlen tehát, hogy szobrászként is ősképekhez nyúl vissza. A József Attila Könyvtárban látható művek jelszerűsége rögtön szembetűnő. Alkotójuk szerint a motívumok olyan szimbólumok, amelyekkel mélyebb tartalmakat lehet láttatni. A régiben így van benne az új, a tárgyban a szellem, a bronzban a lélek.
Első önálló kiállításáig, gondolatainak műalkotásban való megjelenítéséig hosszú út vezetett. A Kálvin téri iskolából Pécsre került, művészeti középiskolában kerámia szakon végzett, és kapcsolatba került a nagy múltú Zsolnay-gyárral, ahol most is dolgozik.

Jelenleg épületszobrászként, homlokzati elemek restaurálásával foglalkozik. A pécsi egyetemen előbb rajztanári és művészeti menedzseri, később vizuális nevelőtanári diplomát szerzett, de újat kereső szelleme az alkotás felé sodorta. Mindig is szobrász alkat volt – vallja magáról. Tanulmányai során az anyaggal való bánás és a technológia lehetőségeinek kutatása mellett sikerült az önkifejezéshez is eljutnia – ezt egyetemi tanárának, Péter Ágnesnek köszönheti, ő vezette rá a mély tartalom ősi szimbólumokban való megfogalmazására. Azt ajánlja, kisplasztikáiban ne keressük a kézzelfoghatót, olyan formát, mintát, amire azonnal ráismerhetünk; elfogulatlanul, előítéletektől mentesen szemléljük szoborsorozatát úgy, mint amikor rácsodálkozunk egy virágra, fűszálra.

A fiatal szobrász első bemutatkozását azért ajánlotta Makónak, mert családja, gyermekkora, a képzőművészet iránti fogékonysága ehhez a városhoz kötik. Jelenleg Kozármislenyben, Pécs mellett él férjével és két gyermekével. A könyvtárban látható Bronzlelkek-sorozata már meghozta számára az első szakmai elismerést: két darabját kiállították a XIX. országos kisplasztikai biennálén.

Varga Márta

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Falunap Királyhegyesen

Idén főként a helyi kulturális csoportoknak kínált bemutatkozási lehetőséget a zenés ébresztővel,… Tovább olvasom