Délmagyar logó

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 10°C | 21°C Még több cikk.

Tavasszal hirdetnek vasúti pályázatot

Makó - Legkorábban tavasz végén jelenhet meg az a pályázati kiírás, amellyel regionális vasútként magántulajdonost keres majd a gazdasági tárca a Mezőhegyes–Újszeged vasútvonalnak. Ha nem lesz mindjárt jelentkező, ez sem jelent feltétlenül megszűnést: ha kell, megpróbálják vonzóbbá tenni a szárnyvonalat.
Egyelőre nem lehet tudni, pontosan mikor írják ki azt a pályázatot, amelynek keretében térségi vasútként magánkézbe kerülhet az Újszeged–Mezőhegyes szárnyvonal. Mint korábban megírtuk, a térség politikusainak fellépése eredményes volt: bár a szaktárca most tagadja, hogy valaha is felmerült volna a közlekedés végleges megszüntetése a vonalon, itt mindenesetre sokan tartottak ettől, és mindenki fellélegzett, amikor kiderült: csak privatizálni fogják. A makói városházán ennek részleteiről egyeztetett az érintett tágabb térség közel negyven polgármesterével, a vasúti érdekképviselettel és már érdekeltekkel a napokban Felsmann Balázs, a gazdasági és közlekedési tárca szakállamtitkára.

Új gazdára vár a vasút Makónál. Fotó: Segesvári Csaba

A tanácskozás végeztével Felsmann Balázs lapunknak elmondta: legkorábban a tavasz végére várható a Makót is érintő szárnyvonal pályázatának kiírása. A minisztérium elképzelései szerint ugyanis nem egyszerre, csomagban hirdetik meg az érintett harmincnyolc vonalat – ennyit párhuzamosan pályáztatni lehetetlen. A kiírásáig a tárca szakemberei megkeresik az érintett önkormányzatokat, hogy a lehető legoptimálisabb feltételekkel hirdethessék meg az üzemeltetést mindenütt. Megismételte, hogy nem elsősorban az önkormányzatokra számítanak befektetőként, üzemeltetőként, nem akarják ezt a feladatot rájuk lőcsölni, de nem is ellenzik, hogy az illetékes helyhatóságok valamilyen formában részt vállaljanak belőle. Hogy lesz-e jelentkező a Mezőhegyes–Újszeged szakaszra, egyelőre nem tudni. Felsmann Balázsnak nincs információja érdeklődőkről, de ez nem jelenti azt, hogy a megfelelő pillanatban senki sem áll elő ajánlattal.

Ha nem jelentkezik senki

A szakállamtitkár azt mondta: erről még korai beszélni, de ha így is történne, ez csak annyit jelentene, hogy a jelenlegi körülmények között, a mostani feltételek mellett üzleti alapon nincs érdeklődés rá. Még ez sem jelenti automatikusan a megszüntetést, csupán annyit, hogy meg kell találni, mivel lehet vonzóvá tenni a befektetők előtt. Erre lehet példa a vasúti összeköttetés Romániával, ahol a határ menti területeken most megpezsdült a gazdasági élet, az ipar. De az is elgondolkoztató, hogy most nyolc Makóról Szegedre utazó közül hét az autóbuszt választja.

Olvasóink írták

  • 3. rocky 2008. január 12. 16:22
    „na csá én is megtaláltam franko”
  • 2. bozsár jános 2008. január 08. 17:29
    „jaja támogathatná a vasutat,nem pedig megfojtaná fasza regionális vasutat lehetne fejleszteni”
  • 1. Cc 2007. december 28. 20:06
    „Talán ha az állam az adónkból ezt csinálná, nem a lenyúlást”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az új híd és az M43-as megváltoztatja Maroslele életét

Maroslele - Két-három száz betelepülőre számítanak az új Tisza-híd elkészítése és az autópálya átadása után Maroslelén. Tovább olvasom