Délmagyar logó

2017. 10. 18. szerda - Lukács 10°C | 24°C Még több cikk.

Telefonálni vagy utazni kell Makóról

Nagy a felháborodás Makón és a környező községekben: különösen az idősebbek sérelmezik, hogy – mint hírlik – október elsejével bezár a Dégáz és a Démász helyi ügyfélszolgálati irodája. Az áramszolgáltató a döntést azzal magyarázza, hogy az emberek a személyes ügyintézés helyett egyre inkább a telefonosat választják – a földgázt biztosító társaság holnapra, hivatalos közleményben ígért választ kérdéseinkre.
Október elsejétől kiürül Makón a Liget utcai közös ügyfélszolgálati iroda. Fotó: Gyenes Kálmán
Néhány évvel ezelőtt a makóiaknak egyáltalán nem, de a környező községekben élőknek is csak keveset kellett utazniuk, ha valamelyik nagy közüzemi szolgáltató cégnél szerettek volna elintézni valamit személyesen. Ma már alapvetően más a helyzet. Úgy tudjuk, utolsó mohikánként – a telefontársaság évekkel ezelőtt, a kábeltévé-szolgáltató pedig idén tavasszal hagyta el a várost – hamarosan bezár a Démász és a Dégáz közös épületben működő ügyfélszolgálati irodája a Liget utcán.

Ez azt jelenti, hogy az ügyfeleknek telefonálniuk kell, vagy ha a probléma megoldása személyes megbeszélést igényel, netán alá kell írni valamit, be kell menniük a megyei központba. Ez pedig a makóiaknak bő harminc, a környező községekben élőknek akár hatvan kilométeres, nem csekély időt és pénzt igénylő utat jelent.
Ez a megoldás, úgy tűnik, nem mindenkinek tetszik.

Az épület előtt találkoztunk például a makói Réday Józsefnével, aki tegnap mindkét szolgáltatót készült felkeresni átíratás miatt – ezt, tudomása szerint, telefonon nem lehet elintézni. A nyugdíjas asszony elmondta nekünk: ha legközelebb valami miatt utaznia kell, az nemcsak pénzébe, de egy teljes napjába is kerül. Telefonon nem szívesen fordul az ügyintézőkhöz. Egyrészt tapasztalata szerint ha tárcsázza a megadott számot, még ha végül sikerül is valakivel beszélnie, általában sokáig kell hallgatnia a központ muzsikáját, másrészt személyesen, mondjuk a számlát is megmutatva sokkal egyszerűbb lenne elmagyaráznia, mi a gondja. Rédayné azt mondja: különösen az időseket érinti hátrányosan az irodák felszámolása, ők ugyanis az internetet nem ismerik, és még ha van is vonaluk, készülékük, nem szívesen telefonálnak. Úgy hallotta, vannak, akik már aláírásgyűjtést szerveznek a két cég döntése ellen.

A Démász Rt. megerősítette az irodabezárással kapcsolatos információnkat, ugyanakkor szintén a közakaratra hivatkozott, amikor a változás okairól érdeklődtünk. Kecse-Nagy Sándor, a Démász Rt. kommunikációs igazgatója közleményében arról tájékoztatta lapunkat, hogy az iroda bezárásával a társaság a lakosság igényeihez alkalmazkodik, mert miközben a személyesen megjelenő ügyfelek száma drasztikusan csökkent, a nap huszonnégy órájában ingyenesen hívható D vonal forgalma megugrott. Hozzátette: az irodára érkező, egyébként is csekély számú fogyasztó több mint fele csupán óraállást diktált be, amit telefonon is meg lehet tenni – sőt az átíratást is el lehet intézni ily módon.
A kommunikációs igazgató szerint a telefonos ügyfélszolgálat a hétfői csúcsot leszámítva jóval hamarabb elérhető, mint amennyit esetleg az irodán várakozni kell. Aki mindezek ellenére a személyes ügyintézéshez ragaszkodik, telefonos egyeztetés alapján felkeresheti a társaság szegedi központját. A Dégáz Rt. maketing- és kommunikációs osztályvezető-helyettese, Asztalos Andrea holnapra ígérte, hogy elküldi a makói iroda sorsáról szóló hivatalos tájékoztatást.

Ha mind a két regionális szolgáltató kivonul, már csak a kifejezetten helyi szolgáltatást végző cégek irodái maradtak meg Makón: a szemétszállítással, a távhőszolgáltatással, illetve – a térségi önkormányzatok tulajdonában lévő – ivóvíz- és csatornaszolgáltatással foglalkozó társaságoké.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Makón dübörögtek a haverock

A vártnál is nagyobb sikerrel zárult az idei makói rockfesztivál, a Haverock Party. A nézőszám… Tovább olvasom