Délmagyar logó

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 3°C | 13°C Még több cikk.

Tízéves a horgászparadicsom

Földeák közösségi életének fontos helyszíne a tó, ahol parkosított környezetben, padokkal várják a pihenni vágyókat. A további fejlesztésben nagy szerepe van a helyi horgászegyesület tagjainak és az önkénteseknek is.
A földeáki horgászok összefogtak 2002 nyarán, és közös erővel létrehoztak egy mesterséges tavat a falu szélén húzódó Száraz-ér öntésterületén. Azóta különböző pályázati pénzekből folyamatosan fejlesztik a tó környékét, amely a település közösségi életének fontos helyszíne lett, családok, szerelmesek múlatják az időt a partján, a környező padokon.

– Tavaly megerősítettük a töltést. Horgászegyesületünk közhasznúvá vált, így az erre kapott 8 millió 991 ezer forintot nem kell visszafizetnünk – mondta el Megyesi Ferenc, a Földeáki Horgászegyesület elnöke, a község alpolgármestere. – Most 10 mázsa halat vettünk a tóba, és tárgyalásokat folytatunk a kamerarendszer bővítéséről is. Jelenleg 143-an vesznek részt az egyesület munkájában, 125 felnőtt és 18 gyerek. A vezetőségben változások történtek. Ennek nagyon örülünk: a fiatalok bekapcsolódásával lendületesebb lett.

Megyesi Ferenc a mesterséges tó partján, ponttyal. Értéket teremtettek.Fotó: földeáki horgászegyesület
Megyesi Ferenc a mesterséges tó partján, ponttyal. Értéket teremtettek.
Fotó: földeáki horgászegyesület

Általában hetente kétszer horgászik a tavon Szabó Sándor, akit a falu lakói Csaba bácsiként ismernek. – A legnagyobb hal, amelyet itt fogtam, egy 9 kilós ponty volt, de vissza kellett engednem. A 7 kiló 20 dekás amurt azonban hazavihettem. Szerinte azért jó a földeáki tó, mert a helybelieknek nem kell a Marosra és a Tiszára járni horgászni.

Az 1 hektár alapterületű tavon pecázva legnagyobb eséllyel ponty akadhat a horgunkra, de amurt, süllőt, csukát, valamint balint, szürkeharcsát, keszeget, kárászt és compót is foghatunk. Az évi 3–4 verseny előtt a közösség összegyűlik, és társadalmi munkában feltakarítják a tó környékét.

Iratkozzon fel "Jó reggelt, Makó!" hírlevelünkre,
és nyerje meg szakácskönyveinket!

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kábítószerdílert fogtak el a makói rendőrök

A gyanú szerint a díler otthon kereskedett. Tovább olvasom