Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 8°C

Ütemes új menetrend az Újszeged–Makó–Mezőhegyes vonalon

Makó - Az Újszeged–Makó–Mezőhegyes vonalon ütemes menetrend lép életbe december 9-étől. Ez azt jelenti, hogy a vonatok Mezőhegyesen páros, Makón páratlan egész órakor találkoznak, így Újszegedre minden páratlan óra 44-kor érkeznek és onnan páros óra 12-kor indulnak. A járatok száma lényegében nem változik.
Egyelőre az interneten sem érhető el, de állítólag már nyomdában van az új, december 9-étől érvényes vasúti menetrend. Lapunk egy kivonatos sajtóanyagot kapott a várható változásokról a MÁV sajtóosztályától. Ami biztató: a Bővülő ütemes menetrend a Dél-alföldön is! szlogennel ellátott tájékoztatóban az Újszeged–Mezőhegyes–Békéscsaba vonal is szerepel, immár tehát kétségtelen, hogy a szárnyvonal egyelőre megúszta a bezárást. A menetrend ugyanakkor változásokat is tartalmaz.

Ezek lényege abban foglalható össze, hogy a hajnali első két vonatot leszámítva – amelyek indulása a reggeli munkakezdéshez igazodik –, kétórás, úgynevezett ütemes menetrend lép életbe. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vonatok Mezőhegyesen páros, Makón páratlan egész órakor találkoznak, így Újszegedre minden páratlan óra 44-kor érkeznek és onnan páros óra 12-kor indulnak. A járatok száma viszont lényegében nem változik: továbbra is nyolc pár lesz, a különbség annyi, hogy egy eddig csak hét végén közlekedő szerelvény most már hét közben is jár majd.

Szeged, Vásárhely–Budapest

December 9-étől más változások is életbe lépnek a vasúton: csúcsidőben például minden órában félkor, napközben kétóránként indul vonat Szeged és Békéscsaba között. Az ütemes menetrenddel és a változtatásokkal a vásárhelyiek is jól járnak: lesz Vásárhely–Budapest gyors, amellyel reggel háromnegyed 9-ig el lehet érni a fővárost, és Szegednél is több lesz a csatlakozás. Makóról hat vonat megy Hódmezővásárhely felé.

Hogy sikeres lesz-e az első pillantásra praktikusnak látszó menetrend, az egyelőre a jövő titka. Dancsi György makói állomásfőnök azt nyilatkozta lapunknak: változtatni, a megszokottól eltérni mindig kockázatot jelent, mert könnyen lehet, hogy akik megszokták az eddigi menetrendet, esetleg elpártolnak, ugyanakkor nem biztos, hogy lesznek újak, akiknek megtetszik. A makói állomáson például a reggeli, délelőtti vonatok a korábbihoz képest egy órával később indulnak – kérdés, hogy ez megfelel-e az utasoknak? A változások elvileg azt a célt is szolgálják, hogy több csatlakozást érjenek el az itteni vonatokkal. E tekintetben is felemás az új menetrend – vélekedett az állomásfőnök. Ötletei vannak, min kellene módosítani, de mivel a mostani menetrendet már nyomják, jövő március előtt aligha lesz újabb változás.

Olvasóink írták

  • 2. Kusztar Krisztián 2007. december 15. 20:49
    „Jó napot
    Aszt szeretném megkérdezni hogy szombaton milyen időben jőnek be Mezőhegyesre a vonatokés mikor mennek”
  • 1. Lappland 2007. december 09. 10:32
    „Eddig mit csinált ez a szemét szadeszes GKM?Miért nem lehetett hamarabb így dönteni?A legkönnyebb az érintett lakosságot riogatni vasútvonal megszüntetéssel,majd csak meghagyják a vasutat,ezért ők a jó, szavazóbarát politikusok!Szemét,tolvaj banda,ideje lenne a politikai palettáról végleg eltünniük.Nagyobb kártevők,mint a komcsik.Az egyik legnagyobb rablójuk/kóka/ nem véletlenül lépett most le a minisztérium éléről.A többiek szolgalelkűen követhetnék!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felújítják a makói múzeumot

Makó - Januárban indul és június végére fejeződik be a makói József Attila Múzeum emeleti részének felújítása, amelynek keretében új állandó kiállítást is kap a város. Tovább olvasom