Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Vasútálom: Szegedtől Vásárhelyig – Makón át

Örülnek a makói vasútbarátok, mert egyelőre nem szűnik meg a városuk és Hódmezővásárhely között közlekedő vasúti járat. Ez a közlekedés tényleg olcsóbb és valamivel gyorsabb is, mint a busz. Utóbbit mégis sokkal többen választják. A szakember, akit arra kértünk, álmodjon, és ne gondoljon a pénzre, azt mondta, a vasút népszerűbb lesz, ha megépül a Szeged–Makó–Vásárhely vonal.
Megmarad Vásárhely és Makó között a vonatközlekedés. Fotó: Tésik Attila
Egyelőre nem szűnik meg a Makót Hódmezővásárhellyel összekötő járat, aminek sokan örülnek. Ám ez sem változtat a tényen: a két város között közlekedő kocsit csak néhány utas veszi igénybe. Pedig a kérdéses vonalra a teljes árú menetjegy 376 forintba kerül, és az utazás is csak 48-50 percig tart. A busz lassabb, drágább.

– A Makó–Vásárhely buszjárat Földeák felé és vissza, illetve Maroslele irányába is egy óra alatt teszi meg a kérdéses távot, a teljes árú jegyért pedig 481 forintot kell kifizetni. Az esti buszok kivételével szinte mindegyik járat jó kihasználtsággal közlekedik, a legnagyobb, háromtengelyes, száz utas szállítására alkalmas járműveket állítjuk forgalomba ezen a szakaszon, a reggeli járatokhoz pedig rendre kisegítő buszt is szoktunk indítani – összegezte Szirbik Csaba, a Tisza Volán makói autóbusz-állomásának vezetője.

A sikeres vasútfejlesztés kulcsát a MÁV szegedi, területi igazgatóságának munkatársa, Kaposvári Péter a még több igény kiszolgálására alkalmas járatok, vonalak megszervezésében látja. Nagyszabású tervek készülnek a térség közlekedési problémáinak megoldására, ezekben a kötött pályás közlekedésnek is komoly szerepet szánnak. A szakember szerint nincs probléma a közlekedni vágyók számával.

– Érdemes megfigyelni, milyen elképesztően nagy forgalmat bonyolít le a 43-as főút. Ennek egy jó részét biztosan át lehetne csoportosítani a vasútra. A Szegedről és a környező településekről szóló közlekedésfejlesztési koncepcióban szerepel jó néhány nagyszabású terv, ezek egyike érintené a Makó–Vásárhely szakaszt is – mondta lapunknak Kaposvári.

Az Európai Unió 2007–13-as költségvetési időszakában remélt pályázati támogatásokra nagyon számít a vasút is. Ebben az időszakban épülne meg Szeged déli hídja, ennek kapcsán egy elővárosi jellegű vasútvonal koncepciója körvonalazódik. A tervek szerint egy, a jelenlegi 1-es villamos vonalán közlekedő városi vonat a nagyállomásnál rácsatlakozna a vasútvonalra, és a déli hídon át Makóra, majd Vásárhelyre vezetne az útja.

Persze, ennek a megvalósítása rengeteg pénzbe és időbe telne. A közlekedési szakember szerint csak a híd megépítése tízmilliárdos nagyságrendű beruházás, és ez nem csak a vasúti közlekedést szolgálja majd. Természetesen az új járat működtetéséhez is többmilliárdos gépparkfejlesztésre lesz – vagy lenne – szükség.

Viszont egy ilyen vonat – ez Magyarországon is több helyen, így Esztergom és Budapest között bebizonyosodott – tényleg vonzza az utasokat.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kurai András: Bocsánatot kérek, nagyon sajnálom!

Letartóztatása óta még nem beszélt a nyilvánosság előtt a 18 éves magyarcsanádi Pénzes Henrietta… Tovább olvasom