Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

Veterán gépcsodák Makón, a Maros-parton

Száztizenegy veteránmotor és -autó gördült be szombaton a Maros-parti strandra. Makó volt ugyanis az orosházi oldtimerklub százhetvenkét kilométeres körútjának egyik állomása.
A szatymazi Bartucz Géza szovjet ezredesként érkezett meg Makóra oldalkocsis motorkerékpárjával. Fotó: Szabó Imre
A legidősebb jármű közel százesztendős volt azok között az autók és motorok között, amelyek parádézva vonultak végig a városon, majd a Maros-parti strandon sorakoztak fel. Érdeklődők szép számmal akadtak. A pompás, csillogó járművek Orosházáról, az ottani veterán járműklub szervezésében tettek egy két megyét érintő, százhetvenkét kilométeres túrát – a résztvevők közt azonban nem csak orosháziak voltak: még Angliából és Dániából is érkeztek versenyzők.

Az igazi oldtimeres

– Az öreg járművek manapság nagyon divatosak – mondta a
főszervező, Nóbik Sándor, az Orosházi Tedhnikai Sportok Egyesületének elnöke. Vannak, akik megengedhetik maguknak, hogy ilyeneket felújítva, restaurálva vásároljanak, az igazi oldtimeresek azonban inkább maguk végzik el ezt a munkát ócskavasak, járműroncsok, romok felhasználásával. Ő maga például egy öreg Harley Davidsonnal érkezett, és mint fogalmazott, a jármű minden egyes csavarja személyes ismerőse. Veterán járműnek az tekinthető, ami legalább 30 éves.

A rali egyik állomásaként Makóra érkezett gépcsodáknak egyébként alig harmada volt négykerekű, a legtöbben motorkerékpáron gördültek le a Maros-partra. Közülük a legnagyobb feltűnést talán a szatymazi Bartucz Géza keltette, aki a rekkenő hőség ellenére is második világháborús szovjet ezredesi egyenruhában feszített, vállán dobtáras golyószóróval, közismert nevén davajgitárral. A sajátos viselettel oldalkocsis motorkerékpárjának igyekezett még hitelesebb küllemet kölcsönözni – az ugyanis egykor a Vörös Hadsereg szolgálatában állt.

Mint megtudtuk, a golyószóróval felszerelt motort szinte alkatrészenként, különböző börzéken vásárolta meg, majd saját kezűleg rakta össze három és fél év alatt. Tulajdonképpen egyszerű volt, hiszen tanult szakmája szerint géplakatos-gépszerelő, meg egyébként is a technika szerelmese. Bartucz Géza szerint ez a hobbi költséges, de manapság nincs olyan kedvtelés, ami ne lenne drága. Neki különben nincs nehéz dolga, hiszen az orosz autók, motorok szerelése, karbantartása egyszerű: azt mondják, csak olaj és benzin kell hozzá, hogy menjen, meg drót, hogy meg lehessen bütykölni, ha valami elromlik benne. Összesen hat gépe van – egy dzsipet ugyancsak elhozott a család, a felesége vezette, de jöttek a gyerekek és néhány ismerős, barát is.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A világjáró makói nyelvtanár fotói

Ha valaki a mostani kánikulában római kirándulásra vágyik, nem kell messzire utaznia: elég csak… Tovább olvasom