Délmagyar logó

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

Visszasírják a régi menetrendet Makón is

Bár a makói vasútbarát, Csala Attila az eltörölt járatok visszaállítása ügyében több száz aláírást juttatott el a MÁV-hoz, a részvénytársaság közölte: nem tervezi az újraindításukat. Az aláírásgyűjtés folytatódik, a támogató nevek száma elérte a nyolcszázat.
Csala Attila tovább keresi a szimpatizánsokat, már nyolcszázan iratkoztak föl a listájára. Fotó: Gyenes Kálmán
Csaknem egy hónappal ezelőtt megírtuk: makói civilek aláírásgyűjtésbe kezdtek a városba érkező és az onnan továbbinduló járatok eltörlése miatt. Eredeti terveik szerint júliusban abbahagyták volna az akciót, de a MÁV elutasító válaszát követően most tovább folytatják a tiltakozást, hiszen úgy érzik, a menetrend átszervezésével igenis megoldható lenne számos utazó problémája.

– Csaknem nyolcszáz aláírást sikerült összegyűjtenem, ez is jelzi, hogy egyre többen adják nevüket-címüket a tiltakozáshoz – összegezte az utóbbi hetek tapasztalatait a civil kezdeményezést vezető Csala Attila. – Egyszerűen nem fogadjuk el, hogy idén nem bővítik a járatokat, hiszen szerintünk a MÁV-nak figyelembe kellene vennie azt, hogy sokan délelőtt 10-kor, sőt van, aki 11-kor is munkába indul. A legnagyobb baj azonban az, hogy nagyon kevés idő jut az átszállásra, hiszen húsz perc alatt lehetetlen például Újszegedről átérni a nagyállomásra. A másik probléma továbbra is szerintem a szervezetlenségben rejlik, hiszen van, hogy órákon át kell az állomásokon várakozni, ami a rendszer újragondolásával megoldható lenne.

– Nekem a legnagyobb gondot az „üresjáratok" jelentik, hiszen az új menetrend érvénybe lépése óta többször is előfordult már, hogy az átszállások alkalmával órákat várakoztam a Makó–Vásárhely–Szentes vonalon, ahol szerintem semmi nem indokolja ezt a késlekedést – fűzte hozzá a makói Nacsa István.

A kérelmezőkhöz elküldött válaszában a MÁV szegedi személyszállítási központja úgy fogalmazott: a kihasználatlannak minősített és a közösségi közlekedési kategóriába nem tartozó vonatok újraindítását egyáltalán nem tervezik. Összefoglalójukból kiderül: a jelenleg közlekedő vonatok versenyképes menetidővel közlekednek, alkalmasak a munkába járásra és biztosítják a távolsági összeköttetéseket. Maga a MÁV javasolja, hogy kerékpárt is szállítsanak magukkal az utasok, melynek díja 50 kilométeres körzeten belül „csak 110 forint". A részvénytársaság megígérte, hogy jövőre tovább bővítik az átjutási időt, most – a módosítások után – a legkevesebb 36 perc jut Szegeden az átszállásra, ami szerintük tömegközlekedési eszközökkel lehetséges.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tovább olvasom