Délmagyar logó

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 2°C | 12°C Még több cikk.

Vitaminok a téli hónapokra

Makó - Kíváncsiak voltunk, hogy a makóiak vajon hogyan védekeznek a megfázás ellen? Hogyan védik az immunrendszerüket a téli hónapokban?
A hideg idő érkeztét nemcsak kezünk és lábunk, de szervezetünk is megérzi. Ilyenkor gyakoribbak a megfázásos, illetve meghűléses megbetegedések, és immunrendszerünk is fokozottabb veszélynek van kitéve. Egészségünk megőrzéséhez akár már a megfelelő étrend összeállítás, vagy vitamingazdag táplálkozás is segíthet.

Akadnak, akik gyümölcs és zöldség fogyasztásával indítják a reggelt, de akadnak olyanok is, akik a megszokott vitaminjaira esküsznek, netán a homeopátiás készítmények szedésével próbálják megvédeni szervezetük immunrendszerét.

Csaba Istvánné céklát is vásárol, hogy vitaminhoz jusson az unokája.
Csaba Istvánné céklát is vásárol, hogy vitaminhoz jusson az unokája. Fotó: Oravecz Alexander Martin. 

Csaba Istvánné, egykori gyógyszertári dolgozó a Béres vitaminban bízik, de fontosnak tartja további vitaminok, mint például a C, B6 vitamin és magnézium szedését is. A D–vitaminhoz nyáron a napfény által jut, télen pedig tabletta formájában pótolja. Elmondása szerint unokáinak a lánya biztosítja a kellő vitalitást, de amikor vendégségbe jönnek a gyerekek, a téli hónapokban is könnyen beszerezhető savanyú káposztát és piros céklát szokott vásárolni, hogy azt kínálja nekik.

Dr. Tóth György, makói gyógyszertárvezető is inkább a természetes vitaminokat, a gyümölcsöt, zöldséget, savanyúságot részesíti előnyben, de azt tapasztalta, hogy a téli hónapokban megnő főleg a C, B, és E vitaminok, valamint a homeopátiás készítmények vásárlásának száma. - A tapasztalatom lényegében egybevág a nemzetközi szakirodalom állításával. Nem fektetünk kellő hangsúlyt az egészséges táplálkozásra, a vitaminok szerepét viszont túlbecsüljük - véli.

Kovács Anita, a helyi kézilabdacsapat játékosa rendszerint minden reggel fogyaszt reggelije mellé egy almát, de a hideg időkben komplex vitaminokkal is kiegészíti étrendjét. - Sportolóként fontosnak tartom a vitaminok szedését, mivel a szervezetünk nagyobb igénybevételnek van kitéve. A csontoknak, izmoknak a kálcium- és magnéziumpótlás elengedhetetlen - magyarázza. - Rengeteg zöldséget és gyümölcsöt eszek. Nem vagyok híve a szintetikus vitaminoknak, de tudom, hogy a fokozottabb igénybevétel miatt természetes vitaminokból nem tudok annyit fogyasztani, amennyire a szervezetemnek szüksége van. Az egészséges és sokoldalú táplálkozás viszont segít, hogy a szintetikus vitaminok szedésének szükségességét a minimálisra csökkentsem.

Olvasóink írták

  • 4. magyarok 2012. november 23. 13:06
    „Én meg arra amit Szentgyörgyi Albert fedezett fel és mondott!”
  • 3. Egyolvasó 2012. november 22. 14:17
    „Én a kínai fokhagymára esküszöm.
    Annál nagyobb vitaminbomba nincs is, főleg ha egy kis Lengyel gyökérrel összeturmixolom,”
  • 2. dara 2012. november 22. 09:35
    „Sokunk van házi kertje, ott megterem minden csak nem urimodra fűvel kell bevetni! Olcsó , nagyszerű vitaminforrások vannak , lehetőleg le kell hajolni a földhöz és megművelni, nem a patika kilincsét fényesíteni.”
  • 1. grafika88 2012. november 21. 22:12
    „1 kupica jófajta házi pálinka ! ezzel kezdeni a napot.Nagyapám is ezt csinálta --és 98 évig élt .”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tornyok, harangok - pályázat Makón

Az önkormányzat és a Városház Galéria karácsonyi képzőművészeti pályázatot hirdet Makón és a kistérségben élő, általános és középiskolás korú diákok számára Tornyok, harangok mottóval. Tovább olvasom