Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

Vonat helyett már csak busz jár - még sincs több utasa a Volánnak

Makó - Bár a makói vasútállomás forgalma 30–40 százalékkal csökkent azóta, hogy a Makó–Hódmezővásárhely-vonalon két és fél hónapja megszűnt a személyszállítás, az autóbusz-társaság emiatt nem észlelt számottevő utaslétszám-növekedést.
Nem okozott komoly zavarokat a Makó és Hódmezővásárhely közötti közlekedésben, hogy tavaly december közepén megszűnt a személyforgalom a Makó–Hódmezővásárhely-vasútvonalon. A makói állomásfőnök, Dancsi György úgy tájékoztatta lapunkat, hogy miután a 14 vonatpárból 6 megszűnt, a forgalmuk 30–40 százalékkal csökkent. Ugyanakkor emiatt nem építették le a létszámot az állomáson. Hozzátette: a teherforgalom megmaradt az említett vonalon, napi egy pár közlekedik a szerelvényekből.

A vasutasok az átszervezés kapcsán szerették volna elérni, hogy a busz térjen be a vasútállomásra is. Szirbik Csaba, a Tisza Volán makói kirendeltségvezetője elmondta: a Volán menetrendjébe nem illeszthető be az említett kitérő. Egyébként a társasághoz azóta sem érkezett ilyen kérés az utasoktól.

Autóbusz indul Makóról. Nem utaznak vele többen Vásárhelyre a vonalbezárás óta.  A szerző felvétele
Autóbusz indul Makóról. Nem utaznak vele többen Vásárhelyre a vonalbezárás óta.
A szerző felvétele

Egyébként a menetrendváltás idején egy darabig a 4.30-as reggeli buszjárat után küldtek még egy autóbuszt, számítva arra, hogy komolyabb növekedés lesz az utasforgalomban, de ez a várakozás nem igazolódott be. Mióta ez bebizonyosodott, újra csak egy kocsi indul hajnalban Vásárhelyre. Szirbik Csaba úgy gondolja, hogy a MÁV utasai az évek során folyamatosan pártoltak át a Volánhoz, és a járatbeszüntetés ezt csak betetőzte, ezért nem észleltek számottevő változást.

Szerettünk volna beszélni olyan diákokkal, akik korábban vonattal ingáztak Makóról Vásárhelyre, ezért két kora délután visszaérkező busz elé is kimentünk a makói buszpályaudvarra, de a diákokat hiába kérdeztük, mind azt mondta, korábban is busszal járt. Igazából nem csoda, hogy nem jártunk szerencsével: mint annak idején is megírtuk, valóban nem volt sok utas ezen a vonalon. A fiatalok azt is elmondták, nem vették észre, hogy december közepe óta zsúfoltabbá váltak volna a buszjáratok.

Olvasóink írták

  • 7. ghb 2010. március 03. 22:37
    „140 ez nem igaz!

    Én rendszeresen jártam ezen a vonalon, és frissen felújított, frissen kárpitozott BZ járt ott. A kalauzok se voltak bunkók, sőt barátságosak mert arcról ismerték azt a pár utast és mindig volt egy jó szavuk hozzánk..”
  • 6. apátfalvifaszagyerek 2010. március 03. 01:57
    „Hátrébb található a 8-as megállóhely, amely Apátfalvára szállítja az utasokat! Innen is látható! :D GO PÁTFALVA!!!”
  • 5. Csirén 2010. március 02. 13:56
    „Hááát, az a 3-4 fő aki utazott a makói vonaton, nem jelent számottevő forgalomemelkedést a VOLÁN-nál. Meg kellene nézni a Békéscsabára járó vonatokat is. Iszonyú, hogy 2-3 vagon megy 2-3 utassal. Több a kiszolgáló személyzet a vonaton, mint az utas. Mikor kapnak már észbe????????”
  • 4. 140 2010. március 02. 13:50
    „Az én időmben (kb. 40 éve) még vonattal jártunk, mert nemigen volt busz.
    A máv elaludt, a volán meg felébredt.
    A mávnál még mindig koszosak a vonatok, bunkók a kalauzok(tisztelet a kivételnek), hosszabb a menetidő, ráadásul az állomás messze van a központtól.
    A volánnál a buszok tiszták, van légkondi, és szinte kapuig visznek.
    Ennyi.”
  • 3. sziszka1 2010. március 02. 11:15
    „"1. hozzászólás Szemif 2010.03.02. 09:47 "

    "Szerettünk volna beszélni olyan diákokkal, akik korábban vonattal ingáztak Makóról Vásárhelyre"

    "Miért pont diákkal? Szerintem két kis, vagy kisebb város között elég alacsony az ingázó diákok száma, mindkét helyen van szakiskola, szakközépiskola és gimnázium is, akkor meg minek ingázzanak? Jó, biztos van néhány, aki x. szakközép egy megadott szakára akar járni, de tudtommal sokkal jellemzőbb, hogy mind a makói, mind a vásárhelyi diákok is inkább Szegedre járnak, ha "menő" gimibe (pl. Ságvári, Radnóti) akarnak menni, a többségnek gondolom jó a helyi is."

    azért elég sokan járnak leginkább Makóról Vásárhelyre szakközépbe!”
  • 2. ghb 2010. március 02. 10:36
    „És mi lesz a Lelei bakterral?:-)”
  • 1. Szemif 2010. március 02. 09:47
    „"Szirbik Csaba úgy gondolja, hogy a MÁV utasai az évek során folyamatosan pártoltak át a Volánhoz"

    Ezen nem kell meglepődni, aki figyelte a buszmenetrend alakulását Makó-Vásárhely viszonylatban (mondjuk úgy az elmúlt 10-15 évben) az láthatta, hogy egyre több busz járt a két város közt, miközben a vonatok száma csökkent, majd stagnált. Sőt volt olyan buszjárarat, amit szándékosan a vonatok indulásához lőttek be....

    "Szerettünk volna beszélni olyan diákokkal, akik korábban vonattal ingáztak Makóról Vásárhelyre"

    Miért pont diákkal? Szerintem két kis, vagy kisebb város között elég alacsony az ingázó diákok száma, mindkét helyen van szakiskola, szakközépiskola és gimnázium is, akkor meg minek ingázzanak? Jó, biztos van néhány, aki x. szakközép egy megadott szakára akar járni, de tudtommal sokkal jellemzőbb, hogy mind a makói, mind a vásárhelyi diákok is inkább Szegedre járnak, ha "menő" gimibe (pl. Ságvári, Radnóti) akarnak menni, a többségnek gondolom jó a helyi is.

    " a busz térjen be a vasútállomásra is"

    Mármint Makón? Mert Földeákon 200 méterre van egy buszmegálló az állomástól, Szikáncson egymás mellett van a kettő, Vásárhelyen pedig szintén van egy helyközi buszmegálló közel a vasútállomáshoz. Amúgy Makón tényleg nem lenne hülyeség ha napi 4-5 Vásárhelyre induló busz a vasútállomásról indulna, így legalább az Újszeged-Mezőhegyes-Békéscsaba vonalról pl. Vásárhelyre vagy Földeákra utazóknak sem kellene buszra váltaniuk a teljes távon.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A GPS belevezet a sárba Makó után

Királyhegyes - Húsz éve vár a Makót Királyhegyessel összekötő nyílegyenes út arra, hogy befejezzék.… Tovább olvasom