Erre telt

2023.10.07. 07:50

Karácsonyék nem sajnálták a pénzt tanácsadásra, fotózásokra, kampányjellegű rendezvényekre

A főváros cége által finanszírozott projektek között vannak érdekességek - hívja fel a figyelmet a Magyar Nemzet cikke.

MW

Karácsony Gergely főpolgármester beszél a megnyílt pesti alsó rakpart kapcsán tartott sajtótájékoztatón a Jane Haining rakparton 2023. június 17-én

Forrás: MTI

Fotó: Soós Lajos

Miközben Karácsony Gergely folyamatosan arról beszélt az utóbbi időkben, hogy a főváros csődközeli állapotba került és ezért hitelt kellett felvennie Budapestnek, összességében csaknem másfél milliárd forintot költhetett el csak az ötmillió forint feletti kifizetésekről szóló adatok alapján különböző közösségi programokra, kampányjellegű rendezvényekre, tanácsadásra, kommunikációs célokra, közvélemény-kutatásra a főváros cége, a Budapest Brand Nonprofit Zrt. (Budapest Brand NZrt.) január elsejétől augusztus végéig – tudta meg a lap

A közpénzből működő fővárosi társaság megbízottjai között többen szerepelnek olyanok is, akik a baloldali holdudvarhoz, sőt Karácsony közvetlen jó ismerősei közé tartoznak.  

Több mint ötmillió forinthoz juthatott például a Budapest Brand NZrt.-től a Budapest Párbeszéd konzultációs és edukációs kampány előkészítésében és támogatásában való szakértői tevékenység címén Zaránd Péter, aki korábban a Momentum, majd Puzsér Róbert 2019-es kampányát vezette, mielőtt Márki-Zay Péter baloldali közös miniszterelnök-jelölt kampányfőnöke is lett. Több mint hatmillió forintról kötöttek szerződést a Paradigma Intézethez köthető Mentat Consulting Kft.-nek stratégiai (üzletviteli és egyéb vezetési) tanácsadói feladatok ellátása címén. Ezenkívül több mint 200 millió forintot vertek el a Budapest Brand NZrt. információs pultjainak üzemeltetésére, amely különböző külsős kft.-k kasszáját gazdagította. 

Karácsony Gergely hálás volt egykori munkahelyének, a Mediánnak is, a cég hat közvélemény-kutatást is végezhetett közel 15 millió forintért, amelyet szintén a Budapest Brand Nzrt.-én keresztül fizettek ki a baloldali elemző cégnek. 

Nyomdai szolgáltatásra 25 millió, fotózásra 10 millió, televíziós felvételekre 30 millió forint ment el a fővárosi cég költségvetéséből külsős társaságoknak. Az egyik legnagyobb tétel a beszerzésekben szintén nem kulturális programokról szólt, hanem médiabeszerzésről, médiafoglalásról, médiavásárlásról. 

A teljes cikk IDE kattintva olvasható.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában