Délmagyar logó

2017. 02. 24. péntek - Mátyás 6°C | 12°C Még több cikk.

Azonosító: TÁMOP -4.1.2 -08/1/A -2009-0026

„Multimédiás informatikai fejlesztéssel támogatott zenés mozgásfejlesztés és mozgásterápiás-zeneterápiás kurzustartalom létrehozása"

Időtartam: 2010. január 1. – 2011. május 31.

A JGYPK-n az új képzési portfólió kialakításához rendelkezésre állt az oktatói gárda sokszínűsége, és a jó munkahelyi légkör, amely az innovatív képességek kibontakoztatását is lehetővé tette. Ebbe a folyamatba illeszkedett pályázatunk célkitűzése is. Képzési kínálatunk legkeresettebb pontjainak modernizálására törekszünk, ezért a pályázatban olyan területeket választottunk a portfólióból, amelyek eszköztárában a zene és mozgás szintetizált megvalósítása jelenik meg. Az ilyen képzési elemek részei a testkulturális, a pedagógusképzési és a felnőttképzési szakjainknak, megteremtve ezzel a közös fejlesztés lehetőségét. A fejlesztésben érintett szakok száma 13.

Olyan eszközhasználatában komplex, ugyanakkor modulrendszerű tananyagfejlesztés volt a célunk, amely több szak anyagába beilleszthető.
Beépítjük a másutt elért eredményeket, hozzáigazítva, adaptálva a Kar jellegéhez.

Az oktatásban olyan új, a mai társadalmi elvárásokat jobban kielégítő tanítási módszerek, eszközök terjedtek el, amelyek korrekt megismertetése a hagyományos könyv formájú tananyag keretében nem lehetséges. (zene, mozgás, hangszerek használata). Ezért nagy lehetőség a digitálisan tárolható megoldások kifejlesztése és a hozzáférés biztosítása.
Ezen új eszközök alkalmazása növelni fogja a hallgatói létszámot, javítja versenyképességünket, hogy a meglévő kapacitásaink a jövőben is kihasználtak legyenek.

A jobb feltételek közt képzett pedagógusok társadalmi hasznossága jelentősen nőni fog olyan kritikus területeken, mint a hátrányos helyzetű gyerekek nevelése (gyógypedagógia, rehabilitáció), az egészségmegőrzés (testnevelés, rekreáció), és mindannyiunk komplexebb, harmonikusabb személyiséggé válásában. (ének-zene minden területen, de különösen az óvodások, kisiskolások körében.)

Fontos olyan tanárok, személyi edzők képzése, akik részt tudnak venni az új generációk szellemi és testi harmóniájának kialakításában, ugyanakkor segíteni tudnak a felnőtt népesség rekreációjában, és mentálhigiénés szintjének emelésében. Mind az ének-zene, mind a rehabilitáció-rekreáció oktatási kurzusain rendszeres a hallgatói elégedettség mérés, melynek tapasztalatai beépültek a tervezésbe.

A tervezést nagyban segítették oktatóink ERASMUS kapcsolataiból nyert közvetlen tapasztalatai is, melyek a jó gyakorlat megismerése révén rávilágítottak az óvodás-kisiskolás kori fejlesztés-nevelés meghatározó jelentőségére. Oktatásunk értelmi nevelése kiemelkedő, de az érzelmi, testi fejlesztés terén elmarad az EU fejlettebb régióitól. Meggyőződésünk, hogy a művészetek és mozgás jól megválasztott együttes alkalmazásának a hátrányos helyzetű (gyógypedagógiai igényű) célcsoportnál szélesebb, általános alkalmazása javítani fogja a régió közoktatásának eredményességét.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Önkéntesség főállásban: Angyalokat keres a Vodafone

A Vodafone Magyarország főállású angyalokat keres – olyan jelentkezőket, akik egy évig egy… Tovább olvasom