Délmagyar logó

2018. 02. 25. vasárnap - Géza -8°C | -1°C Még több cikk.

Szépüljünk alvással!

Általános vélekedés, hogy a megfelelő mennyiségű és jó alvás szépít, de vajon van-e köze az alvásnak a szépséghez? Életünk egyharmadát alvással töltjük, ami létfontosságú egészségünk és szépségünk megőrzésében, ezért nem mindegy, mivel segítjük elő a kellemes, ellazító pihenést.

Alvás közben testünk olyan hormonokat választ ki, mint a melatonin, az éhségérzet megszüntetéséért felelős leptin és a növekedési hormon. Kutatások kimutatták, hogy azok a nők, akik általában 5 órát vagy kevesebbet alszanak, 1 kg-mal lesznek súlyosabbak másoknál. Ez azt jelenti, hogy a megfelelő mennyiségű alvás segít megőrizni a formánkat. Köztudott, hogy az alvásnak külsőleg is frissítő hatása van, s tény, hogy az arcbőr vizenyősebb alvás után, napközben megjelennek a ráncok.


GAZDAG ÉTREND

Az alváshoz feltétlenül szükséges a rostokban gazdag étrend, a B-vitamin-bevitel és a nehéz esti étkezések kerülése. A táplálkozási tanácsadás mellé táplálékkiegészítők – vitaminok, ásványi sók és aminosav- tartalmú gyógynövények – is javasoltak, amelyek támogatják az alváshiány által már károsodott szervezetünket.

Fotó: NaturMed Hotel Carbona.
Fotó: NaturMed Hotel Carbona

GYÓGYÍTÓ ÉRINTÉS

A regeneráló alvást több relaxációs módszerrel is elősegíthetjük. Az érintésterápia kategóriájába tartozik mindenféle masszázs, ami nyugtató hatású a test számára. A masszázsnak fiziológiai és lelki hatása is van egyszerre: segít a feszültségek levezetésében, serkenti a vérkeringést, az izomlazulást, ösztönzi a méreganyagok eltávolítását. A hidroterápia vízi, vagy meleg vizes kádban történő, gyakran illóolajakkal végzett kezelés. Hatására általános felfrissülés, izomlazulás és a vérkeringés serkenése tapasztalható.

Fotó: NaturMed Hotel Carbona
Fotó: NaturMed Hotel Carbona

A GONDOLAT EREJE

A meditáció, azaz irányított gondolkodás során önmagunkba nézünk, és megtanuljuk gondolatainkat irányítani, elrendezni, miközben helyesen
lélegzünk. A meditáció célja az aggasztó gondolatok elhallgattatása, hogy elérhessük a nyugalmi állapotot. Használhatjuk a meditációt az esti órákban, mint rendszeres nyugtatási módszert elalvás előtt! Ehhez érdemes vékony matracot vagy puha szőnyeget, jól szellőző szobát választani, kikapcsolni minden külső ingert, és ellazulni.

www.cardo.hu

Olvasóink írták

  • 1. Mike3 2011. április 15. 12:35
    „haha köszi! majd ha lesz rá időm”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elkészült az M43-as autópálya

Tovább olvasom