Délmagyar logó

2018. 09. 20. csütörtök - Friderika 17°C | 28°C Még több cikk.

Tisztelt Ügyfelünk!

A Szegedi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. (a továbbiakban: Közszolgáltató) ezúton tájékoztatja tisztelt Ügyfeleit, hogy Szeged város közigazgatási területén a lomtalanítás lebonyolításának szabályai megváltoztak. Az egyes helyi közszolgáltatások ellátásáról szóló 53/2004. (XI.30.) Kgy. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 12. § (3) - (10) bekezdései alapján 2018. január 1. napjától bevezetésre kerül a házhoz menő lomtalanítás.

A házhoz menő lomtalanítás szabályai, igénybevételének feltételei:
 
A Rendelet szerint a nem veszélyes háztartási hulladék részét képező lomhulladék szervezett összegyűjtéséről, elszállításáról a Közszolgáltató a közszolgáltatásba bevont területen évente egy alkalommal, a március 15. és november 15. közötti időszakban ‑ a Római krt., Brüsszeli krt., Berlini krt., Párizsi krt., Londoni krt., Moszkvai krt. páros oldala, valamint a Bécsi krt. páratlan oldala és a Tisza folyó által határolt területen kizárólag vasárnaponként ‑ házhoz menő lomtalanítás keretében gondoskodik.
 
A házhoz menő lomtalanítást csak a közszolgáltatásban nyilvántartott és szerződött ingatlanhasználók vehetik igénybe térítésmentesen. A házhoz menő lomtalanítás az évente egy alkalmat meghaladó igénybevétel, valamint közszolgáltatási díjhátralék fennállása esetén térítésköteles.
 
A házhoz menő lomtalanítást a Közszolgáltató az ingatlanhasználó bejelentése alapján, előre egyeztetett időpontban, a bejelentő által megadott címre érkezve végzi. A megrendelés feltétele, hogy az ingatlanhasználó (akadályoztatása esetén megbízottja) az egyeztetett időpontot a Közszolgáltató részére visszaigazolja, a lomtalanítás időpontjában a helyszínen tartózkodjon és aláírásával igazolja a lomhulladék elszállításának tényét. Amennyiben az ingatlanhasználó részéről a Közszolgáltatóval közösen egyeztetett időpontra nem történik meg a hulladék kihelyezése, és ezért a lomtalanítás meghiúsul, a szolgáltatás ismételt teljesítését térítés ellenében végzi el a Közszolgáltató.
A házhoz menő lomtalanítás igénybevételének feltételeiről szóló tájékoztatás a Közszolgáltató honlapján is elérhető.
 

A lomtalanítás során kihelyezhető hulladékok köre, és azok elszállításának feltétele:
 
Lomtalanítási hulladék: Az ingatlanhasználótól a Közszolgáltató által a lomtalanítás során átvett olyan háztartási hulladék, amely a közszolgáltatás keretében rendszeresített gyűjtőedény méreteit meghaladja.
 
A házhoz menő lomtalanítás időpontjában az ingatlanhasználónak a helyszínen gondoskodnia kell a lomhulladék Közszolgáltatónak történő átadásáról. A lomhulladék hatékonyabb elszállítása és a szétszóródás megakadályozása érdekében a nagy darabos lom (pl. bútor) kivételével a lomhulladék kizárólag bezsákolva, kötegelve adható át a Közszolgáltatónak. Az ettől eltérő módon átadni kívánt hulladékot a szolgáltató csak külön díjfizetés ellenében köteles elszállítani!
 
Kérjük tisztelt Ügyfeleinket, hogy a házhoz menő lomtalanítási igény bejelentésekor, valamint az időpont egyeztetésekor a nagyobb (pl. bútor) méretű tárgyak kihelyezését feltétlenül jelezzék munkatársunknak, mert azok elszállítását csak erre a célra használt, speciális gépjárművel tudjuk megoldani.
 
Felhívjuk figyelmüket arra, hogy az átadni kívánt lomhulladékot az elszállításra úgy kell előkészíteni, hogy az a hulladékgyűjtő célgéppel megközelíthető legyen, és ne akadályozza a gyalogos-, valamint a gépjárműforgalmat.
 

Nem tartozik a házhoz menő lomtalanítás körébe, így nem kerül elszállításra:
 
a) a veszélyes hulladék, gumiabroncs;
b) az elektromos, elektronikai készülék;
c) a nem emberi fogyasztásra szánt állati eredetű melléktermék és hulladék, valamint az elhalt állatok tetemei;
d) a mezőgazdasági és ipari hulladék;
e) az építési, bontási hulladék;
f) a hulladékká vált gépjárművek, valamint azok alkatrészei;
g) a rendszeres szemétszállítás körébe tartozó háztartási hulladék és zöldhulladék.  
 
A házhoz menő lomtalanítás lebonyolításának menete:
 
A Közszolgáltató az ingatlanhasználóval előre egyeztetett időpontban érkezik a megadott címre. Amennyiben a lomtalanítás időpontjában változás várható, a Közszolgáltató előzetesen telefonon értesíti a bejelentőt.
 
A házhoz menő lomtalanítás időpontjában az ingatlanhasználónak a helyszínen kell tartózkodnia!
 
A lomtalanítás lebonyolítását követően az ingatlanhasználónak a lomhulladék Közszolgáltató általi átvételét aláírásával igazolnia kell.
Amennyiben a házhoz menő lomtalanítást megrendelő ingatlanhasználó a lomtalanítás időpontjában kötelezettségeinek nem tud eleget tenni, úgy köteles a képviseletéről gondoskodni. Ennek hiányában az átadni kívánt lomhulladék elszállítására a Közszolgáltató nem köteles.
 
A közszolgáltatásba bevont területen található társasházak, lakásszövetkezetek és többlakásos ingatlanok ingatlanhasználói részére a házhoz menő lomtalanítást a szolgáltató évente egy alkalommal biztosítja úgy, hogy annak időpontját az ingatlanhasználók közösen határozzák meg. A társasház, lakásszövetkezet, valamint többlakásos ingatlan képviseletére a házhoz menő lomtalanítás lebonyolítása során a közös képviselő jogosult, aki köteles a lomtalanítás feltételeinek teljesülése érdekében az ingatlanhasználó kötelezettségeinek teljesítésére.
 
A házhoz menő lomtalanítási igényét az alábbiak szerint jelentheti be:
 
A 06-80 180-480 zöldszámos telefonszámon
(hétfő, kedd, szerda, csütörtök: 8.00-15.00; péntek: 8.00-13.00)

 
  1. lépés: Felhívja a Közszolgáltató által megadott zöldszámos telefonszámot.
  2. lépés: A bejelentkező automata bemondja az Ön ügyfél-azonosító számát (a továbbiakban erre tud hivatkozni a házhoz menő lomtalanítással kapcsolatban), majd kapcsolja az ügyintézőhöz.
  3. lépés: Az ügyintéző felveszi az Ön adatait: nevét, felhasználóazonosító számát (amelyet megtalál a NHKV Zrt.-től kapott számlája első oldalán található bekeretezett részben), telefonszámát, lakcímét (irányítószám, település, utca, házszám).
  4. lépés: Az ügyintéző az adategyeztetést követően egyeztet Önnel a lomtalanítással kapcsolatban: tájékozódik a kihelyezésre szánt lom összetételéről, mennyiségéről, és egyezteti Önnel a lomtalanítás pontos időpontját.
  5. Reklamáció esetén: a bejelentéskor kapott ügyfél-azonosító számra hivatkozva fordulhat a Közszolgáltatóhoz telefonon, illetve elektronikus vagy postai úton.
 
Bejelentését megteheti a weboldalunkon (http://szegedihulladek.hu/lomtalanitas) található „Lomtalanítási igény bejelentő" nyomtatvány bekeretezett részének kitöltésével és annak e-mail-címünkre (lomtalanitas@szegedihulladek.hu) történő visszaküldésével, illetve személyesen Ügyfélszolgálati irodánkban (6720 Szeged, Stefánia 6.) a „Lomtalanítási igény bejelentő" nyomtatvány leadásával nyitvatartási idő alatt:

hétfő, kedd, szerda:          8.00‑15.00
csütörtök:                          7.00‑19.00
péntek:                              8.00‑13.00
(hétvégén és ünnepnapokon: zárva).
 
Elektronikus úton, illetve személyesen bejelentett lomtalanítási igényével kapcsolatban munkatársunk 10 munkanapon belül visszahívja Önt adategyeztetés céljából.
 
Köszönjük Önnek, hogy együttműködésével részt vállal környezetünk megóvásában, abban, hogy a háztartásában feleslegessé vált használati tárgyak, eszközök a megfelelő helyre kerüljenek.

 
Szegedi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft.
„ Közös ügyünk a környezetünk"
 
(X)














 
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kell-e mosni fogászati hidat és koronát?

Kell-e mosni fogászati hidat és koronát?
Sokan úgy gondolják, hogy mivel a korona egy műfog, ami nem tud szuvasodni, nem is kell olyan… Tovább olvasom